Kezdődik a fél országot átszelő M8 autópálya tervezése
Talán majd 5-6 év múlva elkezdődhet épülni a Balatont Kecskeméttel és Szegeddel összekötő M8
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
10 milliárd forint csupán az M8 autópálya építésének előkészítésére is rendelkezésre áll, maga a kivitelezés már egy következő lépcső lesz.
Megkezdődik az M8-as gyorsforgalmi út előkészítése, az M7-es autópálya és a 710-es főút új csomópontjától a dunaújvárosi Pentelei-hídig, onnan Kecskemétig tartó út tervezésére, hatástanulmányok készítésére, a szükséges engedélyek beszerzésére több mint 10 milliárd forint áll rendelkezésre - adta hírül az MTI. A témában tartott csütörtöki sárbogárdi sajtótájékoztatón Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta, hogy a 2x2 sávos út előkészítő szakasza 2022-ig tart. Addigra olyan tervdokumentáció áll majd rendelkezésre, amely alapján 2023-ban megindulhat a nagyberuházás - tette hozzá. Az államtitkár az M8-as megépítését az egész ország számára kiemelt fejlesztésnek nevezte. A három meglévő autópálya (M7, M6, M5) haránt irányú összekötésével és a most épülő - Kecskemét és Békéscsaba közötti - M44-es úthoz való csatlakozásával létrejön egy kelet-nyugat irányú közlekedési útvonal - emelte ki.
Sok-sok kilométert és időt is spórolhatunk majd
Miként az a sajtótájékoztatón elhangzott, az M7-es autópálya és Kecskemét közötti út mintegy 110-120 kilométeres hosszú lesz, jelenleg Balatonvilágos és Kecskemét között az M0-on keresztül, 174 kilométert megtéve juthatunk el a leggyorsabban, de a rövidebb, de időben tovább tartó, Dunaújvároson keresztülhaladó országúti összekötés is több mint 150 kilométeres utat jelent. Homolya Róbert szerint a fejlesztés a Balaton megközelíthetőségét könnyebbé teszi az ország délkeleti részén élőknek, továbbá tehermentesítheti a Budapest környéki M0-s forgalmát. Megjegyezte, hogy a kormányzati döntés értelmében a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. az előkészítő munkálatokra hamarosan kiírja a közbeszerzést.
Homolya Róbert beszélt arról is, hogy a kormány a 2022 utáni útfejlesztéseknél már a gyűrű- és haránt irányú útfejlesztéseket, a nagy ipari teljesítménnyel vagy nagy idegenforgalmi potenciállal rendelkező városok gyorsforgalmi összekötését helyezi előtérbe. Ennek értelmében az M8-as út mellett megépülhet a Szeged-Debrecen közötti út, vagy elkészülhet az M1-es autópálya Budapest-Győr közötti háromsávosítása.