Kezdődhet a rettegés: minden egység a gyorshajtókra fog vadászni

Sok-sok milliárd forintból kapnak fokozott ellenőrzést az autósok

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb 525 sebesség-ellenőrző készüléket kap a rendőrség, de ez nem elég, az autópályamatrica-ellenőrök is beszállnak a sebességmérésbe.

Még mindig a legfőbb balesetokozóként jegyzi a rendőrség a gyorshajtást, igaz, a jegyzőkönyvekben nem különbözteti meg az abszolút, azaz a megengedett tempó túllépését jelentő és a relatív gyorshajtást, azaz a nem az út- és látási körülményeknek megfelelő sebességválasztást. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy a szervek tűzzel-vassal üldözni kívánják a gyorshajtókat. A 12,5 milliárd forintból újonnan vásárolandó 525 (160 fix és 365 mobil) traffipax mellé a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ellenőrző autóit és kapuit is sebességmérésre alkalmassá teszik a közeljövőben. Utóbbi további 12 milliárd forintos költségvetési tétel, igaz, a fejlesztés költsége "csupán" 5 milliárd, amiből a NÚSZ 101 útdíjkapujának és 45 mobil adatgyűjtő autójának számítógépes rendszerét a rendőrségével kötik össze, a fennmaradó 7 milliárd pedig 5 éves működtetési költség. A fejlesztés bizonyára meg fog térülni, csak tavaly 19,1 milliárd forintnyi közigazgatási és szabálysértési bírságot szabott ki a rendőrség, melynek döntő részét - 14,1 milliárdot - a gyorshajtók kapták. Az útdíj meg nem fizetése kapcsán kiszabott bírságok másik "kalapba" mennek, s további 33,5 milliárd forintos bevételt jelentettek az államnak, súlyos tízezres kiadásokat az autósoknak.
Hirdetés
Az új ellenőrző berendezések üzembeállítási idejéről egyelőre nincs információ, arról viszont van, hogy az új Komplex Közlekedési Ellenőrzési Pontok a gyorshajtáson túl számos további szabálysértés, egyebek mellett a szabálytalan sávváltás, a záróvonalon áthajtás, a szabálytalan előzés, a piros lámpán áthajtás, vagy akár a biztonsági öv mellőzésének kiszűrésére is alkalmasak lesznek. Kezdődhet a rettegés!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    A tobbseg nagyjabol betartja a korlatozasokat es nem retteg, a trukkos meresekkel torteno lehuzasok miatt van az elutasitottsag, ezeknek nem sok kozuk van sem a balesetmegelozeshez sem a gyorshajtok kiszuresehez.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Kowalski! Állítottam én egy olyan dolgot is, amit cáfolni szeretnél? Bírom, mikor valaki magával vitatkozik.

    Súlyosbítom a helyzeted: teljesen egyetértek a gyorshajtáson kívüli szabálysértések ellenőrzésének, büntetésének szükségességében. Amiket -el kell fogadd- sajnos az annyira ajnározott országokban sem vizsgálnak szívesen. A gyorshajtást ugyanis mindenhol egyszerűbb bizonyítani és büntetni.

    kellemes vitatkozást kívánok magaddal a továbbiakban is. :-DDD

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Neked is rossz hirem van. Attol hogy tobb lesz sebessegmeres csak a sebesseghatarokat fogjak jobban betartani es tobb lesz a bevetel de az is csak atmenetileg, errol mar irtam. A tobbi kozlekedot bosszanto szabalysertesek nem fognak csokkenni, mert azokat nem lehet automatitalt rendszerekkel megfogni. Magyarul nem lesz kevesebb a bevagas, szabalytalan elozes, jobbratartas elmulasztasa es elsobbseg meg nem adasa.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Nem tudom egy másik oldal másik cikkéből itt idézni illő avagy sem de az itt leírtak elgondolkodtatóak.Ezek szerint 2011-ben a 15064 járművezetői hibából eredő személyi sérüléses balesetből mindössze 124 történt abszolút gyorshajtásból eredően, az 576 halálos balesetből 16 történt meg a sebességhatárok be nem tartása miatt. Ennyi, amit traffipaxszal – esetleg – meg lehetne előzni. Én arra a következtetésre jutottam a számok olvasása után,hogy a traffipax jó üzlet annak ellenére ,hogy visszatartó hatása is van sok emberre.
    Mi lenne ha nem mérnének?Mindenki száguldozna égbe világba?a 2011-es statisztika az alábbiakat mutatja:Az előzés szabályainak megsértése: 40 halálos baleset. Elsőbbség meg nem adása: 73 halálos baleset. Áttérés az út bal oldalára: 43 halálos baleset. Sorompó, fénysorompó tiltása ellenére sínre hajtás: 17 halálos baleset. Figyelmetlen, gondatlan vezetés: 59 halálos baleset. Gyalogos vigyázatlan, hirtelen úttestre lépése: 21 halálos baleset.
    Ha jól olvastam akkor az abszolút gyorshajtásból eredő halálos baleset 16 darab.Ennyit lehetett volna sebességméréssel megelőzni?Vagy ezeket az autósokat balesetük előtti pillanatokban megbüntetni.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Igen, a gyorshajtas mint baleseti ok egy absztrakt kategoria lehet a szervnel amibe beleillik a legtobb a szabalyserteses eset. Kozuton azert ritka hogy valaki tenyleg a sebessege miatt vesziti el uralmat a jarmu folott vagy utkozik egy masikkal, ez nem versenypalya. Az elsobbsegi szabalyok megsertese vagy figyelmen kivul hagyasa a leggyakoribb szerintem.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    “Még mindig a legfőbb balesetokozóként jegyzi a rendőrség a gyorshajtást” Álszent dolog, inkább normális utakat építenének és a meglévőket újítanák fel. A legegyszerűbb kitenni mindenhova egy 20-km/h sebességkorlátozó táblát és aki nem tartja be megbüntetni. Aki meg balesetet szenvedett az gyorshajtó…

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Akkor fognak rápacsálni, amikor mindenki betartja majd a szabályokat, nekik meg felkopik az álluk…
    Saját maguk alatt vágják a fát… Csak kidőlne már mihamarabb…

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Igazából szerintem nem a sebességkorlátozással van a gond. Talán még a büntetés mértékével sem (bár az erősen vitatható). A gond szerintem a sok-sok indokolatlan korlátozással van! 60-as táblák hosszú-hosszú km-eken keresztül országúton, 100-as tábla autópályán (időjárástól függetlenül!) és még lehetne sorolni oldalakon keresztül. És sajnos pont e miatt meg is fog térülni a befektetésük…

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Persze minden baromságra van pénz , főként ami újabb sarcolásra ad lehetőséget. Inkább azzal foglalkoznának ,hogy vezessenek be olyan kártyát ami kiváltja a jelenlegi rendszert ! Ha egyszer akarom igénybevenni az autópályát akkor nem keljen több napot is kifizetnem ! Vagy ha már kifizettem akkor át lehessen vinni a befizetett összeget egy későbbi időpontra ! Mint pl a telefonkártya esetében amig van rajta pénz addig működik ,ez így a legjobb üzlet az autópálya üzemeltetőknek !

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    A relatív gyorshajtást nem fogják meg a kütyüikkel, így csak a jéghegy csúcsát fogják majd nyalogatni. Bár az is elég hideg. 🙂
    Ennyi mérőeszközhöz személyzet és szerviz is kell, mely majd jól elvisszi a “nyereséget”, így egyre veszteségesebb lesz ez az “üzletág” és végül csendes hamvába fog hullani… Remélem! :)))

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Vannak tesztek, olyan oldalakon erdemes keresgelni akik foglalkoznak beszerelessel is, ott altalaban nem a levegobe beszelnek es nem olcso vackokat arulnak. Igen, nalunk nem uldozik annyira mint a kornyezo orszagokban, mert a detektalast meg engedik csak a blokkolast nem. Ettol fuggetlenul kellemetlen ha belekot a rendor. Az elso fejeket jobb helyeken nem a rendszamtablahoz szerelik fel, egyreszt mert nem igazan idealis hely, masreszt ma mar igeny a rejtett beszereles. A sebessegmeresek donto tobbsegenel nem video keszul hanem fenykepfelvetel, mert csak ezt lehet realisan automatizalni, letarolni, tovabbitani es tomegesen feldolgozni. Magyarul a trukkod nem mukodik, mert messzirol nem mernek, ha meg mar radmertek csak aktiv blokkolas mellett van idod barmit is csinalni. Az teny hogy a nem rejtett meroallasokat ki lehet elore szurni.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Szerintem akkor lenne korrekt az egész cirkusz a gyors hajtók körül,ha a sebesség határokat a mai technikának megfelelően felvinnék.Mondjuk a védett főútvonalakon 110km/h lenne, az alsóbb rendű utakon az út minőségének megfelelően alacsonyabb tempóval lehetne közlekedni.És aki ezeket a határokat nem tartja be ,az már úgysem tartana be semmi egyéb korlátozást sem. Akkor beszélhetnénk igazságosabb, drákói szigorról.A mai formában ez csak egy befektetés az államnak.Ráadásul van mögötte egy csalfa ideológia,miszerint a gyorshajtás szinte az egyetlen olyan bűn, ami életekbe kerül.Két millió km vezettem eddig baleset mentesen. És hétköznapi szinten állíthatom,hogy minden autós naponta többször gyorshajtó és még sincs napi tízezer halott az utakon.Nyilván ebben a kérdésben is a józan ész,és az ésszerű határok a döntőek.Persze mindezzel nem azt akarom mondani,hogy mi közlekedők angyalok lennénk de az arányosság elve kissé felborulni látszik.-Különösen úgy ,hogy a mi adó forintjainkat fordítják ellenünk.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Jól írod: külföldön üldözik és kurvára büntetnek is. Gyorshajtásért is és ha valaki sumákol a blokkolóval, akkor is. Olyan országokban, melyeknek a nevét itt jó pár fotelhuszár gyönyörtől remegő ajakkal ejti ki.

    Itthon pedig mindezt jópofa csínytevésnek tartják.

    BeZol! El kell keserítselek. Az sem megoldás, amit te írsz. Jó városi legenda, mint annak idején a CD lemez a tükörre akasztva, de pont annyira hatásos is.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Dehogy nincs. Csak te nem tudsz róla. Miért tudnál?

    Nem tudom mióta vezetsz és mennyit, de nem hiszem, hogy túl régen, mert akkor a hozzászólásod második fele nem lenne ennyire megalapozatlan.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Távfüggő, hogy megéri-e autópályamatricázni vagy sem, ezt ugye mindenki kikalkulálhatja magának.
    Engem kifejezetten zavar, hogy nagyon sok autós 90-120km/h-val közlekedik, és mikor busz vagy kamion mögé ér, akkor kijön és totyog a saját tempójában tovább, “na ilyenkor kéne egy rácsos elejű hummer aztán bumm betolni a kamion alá a férgesét”, francért spúrkodik nekem autópályán, menjen országúton akkor.
    Amire viszont iszonyat kíváncsi lennék, hogy kb. a forgalom fele külföldi autó/busz/kamion, és vajon azzal, hogy ennyire bőszen ellenőrzik a matrica érvényességét, vajon be is hajtják-e? Az egyértelmű, hogy ha utánuk mennek, akkor behajtják, de úgy amúgy meg kipostázzák a külföldi címükre is?
    Ment itt a duma, hogy megoldják, és külföldinek is postázzák a csekket, de vajon ez megtörtént azóta? És ha igen, mi van ha nem fizetik be a csekket? Nekem nagyon bűzlik az egész, és az a sanda gyanúm, hogy ha külföldi rendszámmal rohangálnék, nem hogy adókat spórolnék, hanem behajthatatlanná válnék a büntetések szempontjából is. Erről is lehetne egy cikk, hogy a gyakorlat most mit mutat, ill. milyen éves szinten a forgalom eloszlása akár autópályákra bontva (külföldi/belföldi arány).

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Nem vagyok átlag autós.
    Azt tudom, hogy külföldön üldözik, de nálunk biztos nem annyira, nincs olyan nap, hogy ne látnék legalább 1 autót, aminek van rendszámtáblánál fekete cucca. Utánaolvastam a ketyeréknek, a komolyabb blokkolók tényleg drágák, csak hát kéne egy teszt, hogy tényleg használ-e, sok marketinges dumában kétkedek.
    Az a trükk egyelőre tökéletesen működik, hogy ha netán túl gyorsan mentél és észreveszed a rendőri mérést, akkor ugye már benne vagy a videóban, ilyenkor akár nullára lefékezve szépen bevársz egy kocsit, belemászol a seggébe, és nem tudnak közeli snittet csinálni a rendszámtábládról, ergo nem kapsz büntit. Ez persze csak akkor működik, ha messziről kiszúrod a mérést.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Ilyen pénzéhes ország/kormány sehol nincs !! Szóval ha korház, iskola nem de stadionokra majd lessz pénz /na meg saját zsebüket tömni/.
    Máskülönben az autópálya a gyors haladásra épült, igy? 100-130 kmh-vel haladni. Igy sincs nagy forgalom a pályákon ezután meg ?? Minek ha rendes /nem a drága-fizetős/ úton is annyi idő alatt ér az ember.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    @BeZol: Megbizhato lezerblokkok 150e-tol kezdodnek, tehat nem igazan atlag autosoknak valo kategoria. 100%-os vedelem nincs. A blokkolas mar tiltott, a deketalas nem, de az vedelmet sem ad. Kulfoldon altalaban jobban uldozik.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Nincs ertelme rovid idon belul megharomszorozni a meropontok szamat mert ha a tobbseg visszavesz hiaba a tobb meropont, kevesebb szabalyatalankodo utan kevesebb lesz a meropontok altal megtermelt bevetel. Masreszrt szerintem kapacitasuk sincs gyors bovitesre. Az objektiv felelosseg ala nem tartozo szabalytalankodokkal meg amugy se sokat tudnak kezdeni mert azzal tobb a munka es kevesebb a bevetel.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    egy kérdésem van..a 3.5 tonna megengedett össztömegnél nagyok gépjárműveket miért nem ellenőrzik?
    Esetleg nincs normális kártyakiolvasó a tisztelt rendőr bácsinál? vagy nem ért hozzá?
    Mekkora büntetést lehet tőlük leakasztani mikor is félreállítja őket valahol egy lakott területen, majd a kártyát visszanézve látja hogy 10 perce folyamatosan 80-nal ment lakott területen belül? Még mérni se kell a sebességét…Ha 1 percnél tovább megy a kocsi 100 felett (mert gurulni ugye simán lehet annyival, meg többel is), a rendszer regisztrálja a sofőrkártyára, és azt pedig nem lehet törölni…Ismerősöm pont igy járt németbe, és örült hogy ott csak 100 euro büntit kapott érte mikor kiolvasták a kártyáját…szóval én azért megcéloznám a vezetőkártyás hivatásos sofőröket is a büntivel…

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Ésszel közlekedjünk. El kell fogadni: eddig tartott. Az a nagy büdös álomvilág, amit Ausztriától keletre reméltünk ezzel a lábával már belépett hozzánk. Aki autózott már Franciaországban vagy a Skandináv államokban, az pontosan tudja, hogy miről beszélek.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    A lézerblokkolót már büntetik mivel mivel számítógépes rendszer megzavarására alkalmas eszköz … és bármilyen fura is a rendőrök szerint a trafipax ebbe a kategóriába tartozik … szóval ha kap egy “JAMED” jelet a trafipax kiszáll a rendőr megállít és felírja az adataidat aztán feljelent , ha nagyon köcsög a kocsidat is körülnézi hatóságilag … vannak olyan blokkolók amik úgy néznek ki mint egy rendszámtábla keret nehéz megmondani hogy nem az … ezeket felrakod és olyan fejegységet teszel bele ami törölhető ” egy gomb vagy előre beállított paraméterek teljesülése esetén azonnal törli az éppen futó szoftvert és CSAK lézeres parkoló radarként működik tovább hiába viszik el bevizsgálni a kocsit ” természetesen a szoftver bármikor visszatölthető a vizsgálat után és a rendszer újra működik . Ha olyant veszel ami fix memóriás és nem törölhető aztán véletlenül megbuksz örülj ha megúszod pénzbírsággal… egyébként én már nem is járok autópályán direkt emiatt mert ott is szanaszét mérnek mindent majd rájönnek mikor nem veszik a matricákat az emberek , hogy ott talán nem kellene annyira erőltetni a mérést …

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Az a szép, hogy a városokban a hétvégi versenyzőket senki sem figyeli,amikor 25 km/h val !dönget a belső sávban vagy esetleg kettő egymás mellett! Mert az igazán veszélyes! Meg amikor a román vagy a szerb levillog a pályán az útépítésnél létrehozott terelés külső sávjában,mert betartod a sebességkorlátozást! Felháborító! Miért nem cirkáló civil kocsikra költ a kormány,ami kiveszi a szabálysértőt a sorból? Az osztrákoknál meg a szerbeknél is bevált, nálunk miért nem? Nem sok bőr van már az autósokon, hacsak nem szlovák rokkantnyugdíjas!

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Egyébként meg akibe kicsit több ész szorult, az még ezeket a mostani láncméréseket is simán megússza, csak a balekok járnak rosszul ettől, viszont már tényleg leszállhatnának az autópályák méréséről. Fizetem az autópályahasználati díjat és még köcsögösködnek is, holott biztos, hogy járműmennyiség/baleset alapján pont hogy az autópálya a legbiztonságosabb… Erről is közölhetnétek valamilyen statisztikai kimutatást, engem legalábbis érdekelne.

  • 2017.10.29. at 07:51
    Permalink

    Fasza, megint többször kell lelassítani, vagy ideje lesz most már tényleg beszerezni egy lézerblokkolót (már ha még törvényes egyáltalán). Egy radar és lézerblokkoló tesztet készíthetnétek, hogy melyik véd meg az ilyen esetektől 100%osan.

Vélemény, hozzászólás?