Egyre kevesebb betanított, monoton munkahely marad biztonságban az autóiparban, ahogy fejlődik a technológia és a mesterséges intelligencia.
A hazai gyártósorokat egyelőre még nem érintik a legújabb automatizációs törekvések, ám több Magyarországon is jelen lévő gyártó fejleszti gőzerővel az emberi erőforrásokat kiváltó technológiákat
Az emberi munkaerő drága, főleg akkor, ha egyszerű, de monoton feladatokat kell ellátnia, mint mondjuk egy autógyárban. Ekkor ugyanis jóval olcsóbb robotokkal helyettesíteni, és ezt az autógyártók - ahol csak a technológia engedi - meg is lépik. Éppen ezért nem meglepő, hogy újabb nagy márka döntött az extrém mértékű automatizálás és a mesterséges intelligencia mellett az emberi erőforrás helyett. A Honda teljes mértékben átalakítja az elektromos járműveinek gyártási folyamatát Kínában, 30 százalékkal csökkentve a már így is minimális gyári munkások számát.
Bár a robotok még itt sem helyettesítik teljes mértékben az emberi munkavállalókat, a Honda által bevezetett technológia – hasonlóan a Mercedes-Benz, a BMW és a Dongfeng törekvéseihez – olyan jövőt vetít előre, ahol a jelenleginél sokkal kevesebb betanított munkásra és segédmunkásra lesz szükség az autóiparban.
Íme a Honda újdonsága, amely további 30 százalékkal kevesebb emberi erőforrást igényel a gyártósor mellé
A japán autógyártó az új gyártástechnológiát az Ye P7 villanyautó gyártósorán teszteli a guangzhoui gyárban. Itt már kizárólag önvezető járművekkel, úgynevezett AGV-kkel szállítják a gyártósorok között az autóalkatrészeket, amelyeknek már a fel- és lerakodásához sincs szükség segédmunkásokra. Mindemellett rengeteg olyan pozíciót adnak át robotoknak a gyártósor mellett, ahol eddig elengedhetetlen volt az emberi erőforrás. A Nikkei Asia-nak adott interjújában a Honda szóvivője elárulta azt is, hogy munkások helyett már mesterséges intelligenciát használnak többek között a hegesztési folyamat finomhangolására is. A cél "minél jobban csökkenteni a fix költségeket", amelynek jelentős részét jelentik az emberi erőforrások.
Több millió munkást váltanak ki csak a gyáron belüli logisztika automatizálásával a cégek világszerte, és ez még nem is egy olyan bonyolult feladat
Robotok gyártanak autót, kinek?
Az embernek nem lesz rá pénze, mert munkanélküli.
Hogy áll ez össze?