Kezdenek elég olcsók lenni a használt villanyautók a magyar pénztárcáknak?
Egymillióval olcsóbban vehetsz használt villanyautót, mint egy évvel ezelőtt ilyenkor
Ismét drasztikusan csökkent az elektromos használt autók átlagára, egyre többen keresik is őket a hazai piacon.
Több mint egymillió forinttal csökkent a Használtautó.hu-n kínált elektromos gépjárművek átlagára 2024 első negyedévéhez képest, miközben mind a kínálat, mind a kereslet növekszik - derül ki a portál közleményéből. Évről évre látványosan csökken a használt villanyautók átlagára. Míg 2024 első negyedévében 11,7 millió forint volt az átlagos vételár a Használtautó.hu-n kínált modellek esetében, idén már átlagosan 10,8 millió forintért lehet lecsapni egyre. Ezzel együtt az autók átlagéletkora csak minimálisan nőtt, 3,2-ről 3,6 évre, és bár az átlagos futásteljesítmény 27%-kal nagyobb, még mindig csak 64 710 kilométer a 2024 január-március közötti 50 983 kilométerhez képest. Az érdeklődés és a kínálat is folyamatosan nő: a telefonos és online megkeresések száma 45%-kal, az elérhető hirdetések darabszáma pedig 29%-kal lett több.
A 2025 január-március közti adatokat összegző népszerűségi toplista élén már nem az évekig legkeresettebbnek számító BMW i3 áll, hanem a Tesla Model 3, amit átlagosan 9 731 000 forintért lehet megvásárolni, és átlagosan 113 700 kilométeres futásteljesítménnyel kínálják a használt modelleket. Tavaly az átlagár 12,3 millió volt, a futásteljesítmény pedig 75 900 kilométer. Az ötödik helyen is egy Teslát találunk, a pozícióját stabilan tartó Model Y-t, ami átlagosan 1,5 millió forinttal olcsóbban kapható, viszont meglepő módon a Model S, ami tavaly még a 7. volt, mostanra már a top 10-ből is kicsúszott. Többnyire átrendeződés történt a listán: a Nissan Leaf, a Hyundai Kona, a Renault Zoe, a Hyundai Ioniq és a Dacia Spring maradtak az élvonalban, a Volkswageneket viszont a Golf helyett az ID.3 képviseli, miközben a Kia Niro szintén újoncként bukkant fel. A számokból továbbá az látszik, hogy a megkeresések szinte minden modell esetében nőttek: a Model 3 iránt például háromszor annyian érdeklődtek, mint az elmúlt év ugyanezen időszakában.
Érthető, hogy megzhantak, mivel egyrészt most futnak ki tömegesen az első, 2019-es Teslák és hirtelen nagyon megzuhant a márka megítélése a főni elmebeteg politikai szereplései miatt. Nem is értem mit képzelt…
A hagymányos világmegváltó vevőkör most elfordul a márkától, a szélsőjobbosok meg csak addig érnek hogy csakavényóc (akkor is ha lefingott 20 éves Passatból osszák az észt)…
Lehet hogy „autós” szemmel ezek a kocsik értelmezhetlenek, de műszakilag a 130 éves nagytudású autóiparnak kifújták az orrát…