Dizájnforradalom zajlott/zajlik a Toyotánál, szakítottak az unalmas külsővel, manapság jó ránézni egy Toyotára
Nem nevezhető koros modellnek a
Lexus RX most futó generációja, a legidősebb példányok négy és fél éve készültek. A 2017-es év egy 11 centivel megnyújtott,
hét üléssel szerelt változatot hozott, tavaly pedig egy ráncfelvarrással lett gazdagabb a Lexus RX. Az ötéves modellciklus nem ritka az RX életében, az első és a második generáció is csak fél évtizeden át volt kapható, a friss modell azonban egy kicsit még várat magára, most a Toyotáé az elsőség.
Egyforma padlólemezen jön a Toyota Harrier és a Lexus RX, de a méret eltér majd, a 2,5 literes benzinessel kombinált hibridrendszer az RX-ben is felbukkanhat
Az Egyesült Államok piacára célzó Lexus a megjelenéstől számított bő egy évtizedben nem jelent meg hazájában, azonban a japán vásárlók mégis megtapasztalhatták a Lexus-élményt, csak Toyotába csomagolva. Az RX Japánban Toyota Harrierként került a piacra, amikor viszont a szigetországban is megjelent a Lexus, onnantól elkülönült egymástól a két modell. A friss generációk újra közös alapokra épülnek, mindkét modell a TNGA-K padlót használja, ám a platform rugalmasságának köszönhetően méretben lesz bőven különbség a két modell között. A 476 centi hosszú Harrier kétliteres benzinessel és 2,5 literrel gazdálkodó hibrid hajtással érkezik, ami a most futó
RAV4/
Camry modellekből lehet ismerős.
Figyel a gyalogosokra és a biciklisekre, a középső digitális tükörrel akár előrefelé is nézhetünk
A Toyota Harrier megkapja a Toyota Safety Sense csomagot, ami felismeri a gyalogost és a kerékpárost, parkolás közben pedig megúszhatjuk vele az apró koccanásokat az automata féknek köszönhetően. Ezen kívül digitális tükör is lesz a fedélzeten, de nem annyi mint a Lexusban: a külső tükrökből hagyományos jut a Toyotának, a középső tükör viszont digitális lesz, amin a hátsó kamera mellett az elsőnek a képe is megjeleníthető. A forgalmazás júniusban indul, de Európa nem kap belőle, az öreg kontinens lakói kénytelenek lesznek megvárni a két év múlva érkező RX-et.
A hibrid modell 218 és 222 lovas attól függően, hogy hány kerék hajtott, a váltó minden esetben e-CVT
Tudtommal a Harrier mindig is a Lexus RX japán változata volt, kivéve 2013 után, amikor is a Lexus NX lett az alap.
Ha hihető a wiki értesülése, akkor ez is egy RAV4 platformos autó, tehát egy belpiacos NX, amiből én arra tudnék következteti hogy hamarosan érkezik az új NX az új RAV4 hajtásláncával.
„japán változata” – mármint japán belpiacos változata. Emlékeim szerint a Lexusokat valamikor 2013 körül hozták ki Japánban, addig valamilyen alaposan átdolgozott Toyota modellként értékesítették (pl RX – Harrier, GS – Mark X, LS – Century).
De biztos van itt nagyobb fanboy aki majd pontosítja…