Nem csak hazánkban csökkentek a Skoda eladási, pontosabban talán kiszállítási számai 2021-ben
Jelentősen megérezte a koronavírus-világjárvány és az az okozta chiphiány hatásait a Skoda - legalábbis erről tanúskodnak a cseh gyártó által közzétett eladási adatok. A 2021-es évben globálisan kicsit több, mint 878 ezer eladott autót jelentett a Skoda. Míg egy évvel korábban a csehek egymillió feletti eladásokról számoltak be - ez 12,6 százalékos visszaesést jelent. A legnagyobb pofont egyértelműen a kínai piacon szenvedte el a Skoda, hiszen a 2020-ban eladott 173 ezer autóval szemben, tavaly csupán 71 ezer autót vett fel a piac, ami közel 60 (58,8) százalékos visszaesést jelent egyetlen év alatt. Az eladási számok csökkenése szinte az összes jelentősebb piacon megfigyelhető; kivétel az indiai piac, hiszen az ázsiai országban a Skoda produkálta a legnagyobb növekedést (108.9%). Igaz, a gyártó sokat tett ezért, hiszen 2021-ben piacra dobták a kizárólag erre a piacra szánt
Kushaqot, illetve hivatalosan is leleplezték a
Slaviát, ami szintén csupán a dél-ázsiai országban lesz elérhető. Szemléletes, hogy az Indiába értékesített 22 800 példánynak több mint fele, 12 800 darab a Kushaq modellből talált gazdára.
A 2020-ban bemutatott, ám tavaly forgalomba kerülő, általunk is tesztelt Enyaq iV-ből,csaknem 45 ezer példány fogyott
Globális szinten az Octavia volt a legkelendőbb a maga 200 ezer eladott példányával, mögötte tisztes távolságban a Kamiq 120 ezer eladott autóval, majd szorosan a Karoq 119 ezer példánnyal. Éppen lecsúszott a lélektani 100 ezres határról a Fabia és mögötte pár száz autóval lemaradva végzett a Kodiaq.
Országokra lebontva Németországban kelt a legtöbb Skoda 2021-ben, majdnem 137 ezer, Oroszországban bő 90 ezer példány talált gazdára, míg harmadik helyre befért a "hazai pálya", ugyanis Csehországban durván 80 ezer Skoda talált gazdára. Magyar viszonylatban is nagy népszerűségnek örvend a márka,
hiszen a 2021-es kimutatások alapján az ötödik legkelendőbbnek számít a Skoda Magyarországon - igaz a 2020-as évhez viszonyítva hazánkban is megfigyelhető 23 százalékos visszaesés. A globális trendekkel összhangban a magyar piacon is az Octavia volt a legkelendőbb, de népszerű volt a Kodiaq, a Scala és a Superb is.