A darabszámot tekintve a 911 érte le a legnagyobb növekedést. A Porsche tesz róla, hogy figyelem középpontjában maradjon a modell, szinte egymást érik a limitált szériák
Nem zárt rossz évet a Porsche, 2023-ban 320 221 autót gyártottak, ami 3%-os növekedést jelent. A márka legnépszerűbb modellje a nagytestű Cayenne, amiből 87 ezer példány fogyott, ez jelentős visszaesést jelent 2022-höz képest, akkor 95 ezer példányra volt igény. Ezzel a típus a Macan szintjére csúszott vissza, gyakorlatilag egyforma mennyiség kelt el a két modellből.
Akár tetszik, akár nem, a Porsche fennmaradásához is kell a profit, amihez szükség van az SUV modellekre
A 911 vásárlóit tavaly sem kellett lepkehálóval összegyűjteni, látványosan nőtt a kereslet a legendás típus iránt. Az 50 416 eladott autó 10 ezerrel több mint előző évben, ami 24%-os növekedést jelent, ezzel a 911-esé lett a bronzérem. A negyedik helyre az elektromos Taycan futott be, a 40 ezres darabszám 6 ezres növekedést jelent. A kifutó Panamera eladásai stagnáltak, 34 ezret vittek haza belőle, a friss generáció vélhetően megnyomja az eladásokat. A legkisebb mennyiség a 718-ból kelt el, tavaly 18 ezer helyett 20 ezer példányt sikerült értékesíteni.
Ezüstérmes a Macan, csak 200 darabbal maradt el a Cayenne-től, stabil a kereslet a Panamera iránt, ami immár kombi változat nélkül készül
A Porsche egyetlen kivétellel minden főbb piacán növelni tudta a darabszámot. Észak-Amerikában 79-ről 86 ezerre, Európában (Németország nélkül) 62-ről 70 ezerre, a hazájában 29-ről 32 ezerre nőttek a márka eladásai. Kína az egyetlen kivétel, itt 15% a mínusz, az ázsiai országban 79 ezer autót sikerült értékesíteni.