Csaknem folyamatosan csökkent a közúti balesetben meghaltak száma az elmúlt 10 évben
A Magyar Ásványolaj Szövetség üzemanyag forgalmazási adatai szerint egészen 2009-ig növekedett a hazai üzemanyag-felhasználás mértéke, s az, vagyis az autózás mértéke csak 2010-ben kezdett csökkenni. Ennek ellenére a KSH, MTI által közzétett adatsora szerint a közúti balesetekben elhunytak száma már 2002-óta apad. Míg 10 éve még 1429 ember vesztette életét az utakon, számuk már 2008-ban ezer fő alá süllyedt, 2011-re az előzetes adatok szerint már felére esett.
A pozitív eredményekben nem csak az autózás visszaesése, a szigorúbb ellenőrzés miatti, szabálykövetőbb közlekedési magatartás, illetve az autópark javuló biztonsági jellemzői is szerepet játszottak. Igaz ugyan, hogy a járműpark átlagéletkora csak 2007-ig csökkent (10,31 évre), majd onnan 2010-ig 11,35-re nőtt, ám a forgalomban zömében a fiatalabb autók vesznek részt, így a közlekedőket rendszerint egyre magasabb biztonsági ellátmányú, jobb védelmi képességű autók szállítják.
Egyre biztonságosabbak az autók, már a kisautók között sem kirívó az új Kia Rio által is produkált 5 csillag, négyet pedig már akár a kínai autók is hoznak
Mint azt csaknem minden EuroNCAP töréstesztnél írhatjuk: ma már a kisautók között is jellemző a 10 éve még ritka kivételnek számító 5 csillagos eredmény, 4 csillagot pedig már teljesen alapkövetelménynek vehetünk, ilyet egyébként a labor legutóbbi
töréssorozatán a kínai Geely EC7 és MG6 is produkált.
mi ezen az érdekes??????????? ha az embereknek nincs pénze autózni akkor nem lesz baleset sem…. ez a tendencia folytatódni is fog mivel csillagászati árakon lehet autózni manapság… gazdagok kiváltsága lesz lassan :S