Kettővel kevesebb, eggyel több – háromajtós Opel Corsa teszt
Opel Corsa Color Edition 1.4 Turbo 3 ajtós teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az ötajtós után háromajtós kivitelben járt náluk az új Opel Corsa. Vajon összességében is olyan jó autó, mint ahogy kinéz?
A Color Edition kivitelhez járó felnik, a három ajtó, a piros szín és az OPC Line csomag sportos, fiatalos külsőt kölcsönöz a Corsának
Ismerős forma új köntösben. Többször találkoztunk már az új Corsával. A tavalyi frankfurti bemutató után itthon is teszteltük, sőt össze is vetettük több kisautóval az 1,0 literes turbós, ötajtós változatot. Ezúttal mínusz két ajtóval, 1,4 literes turbós motorral, Color Edition felszereltségi szinttel és OPC Line csomaggal, háromajtósként járt náluk. Mutatós lett!
[BANNER type="1"]
Mennyire szűkös? A belső teret illetően egyáltalán nem mondható szűkösnek a háromajtós Corsa, elöl lényegében semmit sem venni észre, teljesen olyan a térérzet, mintha egy ötajtósba ülnénk. Hátul a lábtér megfelelő, még egy 180 cm-es vezető mögött is jól el lehet férni. A fejtér viszont már korlátozott hátul, a magasabbak csak úgy férnek el jól, ha feneküket picit előrébb tolják, ezáltal kicsit görnyedve, lazábban ülnek.
Ha valami, hát a műszerfal pont olyan, mint az ötajtósban. A Color Edition hangsúlyos oldalartású üléseket kap
Sokat segít. Az új Corsa több vezetést támogató extrát is megkapott, amelyek több területen is nagy segítséget nyújtanak. Közülük talán a leghasznosabb a táblafelismerő rendszer, amely a műszerfalon jelzi nekünk az aktuális szakaszon megengedett sebességet, ezen kívül pedig figyelmeztet azokra a helyekre is, ahol előzni tilos. Hasznos extra még a ráfutásra való figyelmeztetés, amely akkor lép életbe, ha nagy tempókülönbséggel közelítünk az előttünk haladóra és fékezés hiányában ütközés következne be. Annak ellenére, hogy kisautóról van szó, jól jön a tolatókamera is. A sávelhagyásra figyelmeztetést csak azok rendeljék, akiknek ez fontos, egyébként idegesítő lehet, főként nagyvárosokban, ahol több sávban halad a párhuzamos közlekedés.
Három ajtóval is kellő helyet ad a Corsa négy felnőttnek. A háromajtósságnak viszont több hátrányát tapasztaltuk, ezért érdemes elgondolkozni, hogy biztos ilyen akarunk-e
A csomagtér alapesetben akárcsak az ötajtós kivitelben 285 literes, a hátsó üléseket lehajtva viszont 40 literrel karcsúbb teret kapunk, ekkor 750 liter áll rendelkezésre
Turbós párharc. A korábban tesztelt 1,0 literes háromhengeres turbós blokkhoz képest némileg hangosabb a négyhengeres és nem is olyan fürge. Érzeni a 15 lóerő különbséget és azt, hogy szűkebb a motor nyomatéktartománya. Az 1.4-es blokkban a turbó ellenére 4500 1/percnél elfogy az erő, onnan már csak a hangja nő, a gyorsulás a korábban megszokotthoz képest csökken. A kisebb teljesítmény ellenére torkosabb az 1.4-es, ami nem csoda, hiszen 40 százalékkal nagyobb a lökettérfogata. A teszt első napján valami folytán nem működött a start/stop, ennek köszönhetően 8,1 literre kúszott a fogyasztás városban. A második napon magához tért a motormegállító, amely lényegesen javított a fogyasztáson. 6,3 l/100 km-re sikerült visszavinni, a teljes tesztfogyasztás 6,6 l/100 km-re adódott, melyet főként városi körülmények között sikerült elérni. Ez még mindig fél literrel több, mint amit az 1.0 turbós motornál tapasztaltunk, igaz az lényegesen többe kerül.
100 lóerőt és 200 Nm forgatónyomatékot rejt a motorháztető. A hatsebességes kézi váltóval városi tempónál jól mozog az autó, országúton jól jönne a nagyobb teljesítmény
Ki fog ilyet venni? Jól mutatnak és sportosak a háromajtós autók, a mindennapi használatban azonban csak a gond van velük és számos kényelmetlen helyzetet idéznek elő. A háromajtós Corsánál sincs ez másképp. A méretes ajtók a szokásos eldobásnál és behúzásnál nem záródnak be elsőre. Ha utas száll be hátulra vagy száll ki onnan, akkor a vezetőnek és/vagy az első utasnak is ki kell szállnia. Ez korlátot szab a gyors utasfelvételnek vagy leadásnak. A vezetőülésben a biztonsági öv a szokásos mozdulattal elérhetetlen, kénytelenek vagyunk bal kezünkkel egy kényelmetlen mozdulatot megtanulni, hogy elérjük az övet magunk mögött. Mindezt úgy, hogy 180 centis magasságommal viszonylag hátratolt ülésben foglalok helyet. Nem irigylem az alacsonyabb és rövidebb kezűeket, nekik érdemes már beszálláskor belebújni félig az övbe. Végül pedig a parkolások alkalmával szintén megnehezíti a kiszállást a hosszú ajtó, hiszen nem lehet olyan mértékben kinyitni, mint egy ötajtós változatét. Aki teheti, válasszon inkább ötajtóst, kényelem szempontjából mindenképpen jobban jár vele, 100 ezer forintos felárát valószínűleg sokáig őrizni fogja.
OPC Line csomag sportos külsőt kölcsönöz a kis Corsának. A csomag része a sportosabb küszöbök, a hátsó tetőspoiler és a krómozott kipufogócső-borítás
Megéri? A háromajtós 1.4 Turbo Corsa tesztautó ára 5,99 millió forint, amelyből most 410 ezer forint bevezető kedvezményt ad az Opel. Ezzel is 5,58 milliót kóstál a Corsa, ami kisautóhoz viszonyítva combosnak tűnik. Jócskán megdobja az árat néhány extra, mint pl. a 250 ezres napfénytető, a 310 ezres automata klíma, a 180 ezres Xenon fényszóró vagy a 175 ezres OPC Line csomag. Ezek közül néhányat elhagyva már félmillióval beljebb vagyunk, ami 5 millió körüli árat jelent. Ez már elfogadhatóbb, azonban érdemes szétnézni a többi gyártó kisautói között is. Némileg kedvezőbb áron, lehet, hogy kevesebb vezetést támogató extrával, de találhatunk jó autókat ott is. A Corsa legnagyobb versenytársai az új Skoda Fabia és a szintén idén bemutatkozott Mazda2. Néhány szempont miatt a Corsa tűnik jobb választásnak, a háromajtós helyett viszont sokkal célszerűbb az ötajtóst választani.
Ez egy fos! 🙂
Imádom a Corsát, nekünk is van egy a családban. Viszont megint sikerült valakinek egy teljesen értelmetlen konfigurációt összekattintgatni. 3 ajtós, OPC csomagos, 100 lovas …. Az OPC árából a 150 lovas motor is kijött volna, amivel kicsit jobban lehet vadulni mint a küszöbspojlerrel…
Ebben a tesztautóban nincs xenon.