Kettős sportköntös: Lada Kalina Sport és NFR
Sportkiadásokban a Lada Kalina
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két gyári izomkiadással bővült a Lada Kalina kínálata. A Sport és az NFR megfizethető, használható, mégis fickós kíván lenni.
A már a Renault alá tartozó Lada kedvelt kompaktja a Kalina, s most az eladások növeléséhez két sportkiadást is készített a Lada. A szerényebbik verzió elnevezésén nem agyalhattak sokat, simán Sport lett, a másik, az NFR már komoly agytornák eredménye, a mozaikszó a Need for Racing - versenyzésre való, versenyzést kívánó - kifejezésből ered.
A két új kiadás megjelenésében nemigen említhető eltérés: sportosabb hűtőmaszk, vagány sokküllős, peres gumis felnik, méhsejtes légbeömlő, szárny- és diffúzor-imitáció hátul, és ami talán még a legértelmetlenebb: méhsejt minta a hátsó lökhárító műanyagjába. Utóbbit lesz a "legkellemesebb" pucolgatni, de nyilván sokan szívesen teszik majd.
Az utastérben sportos háromküllős bőrkormány - természetesen piros cérnával varrva, elöl feliratos, fűtéssel adott sportülések fogadják az utasokat, s a piros cérnából nem csak a teljes ülőgarnitúrára, a váltószoknyára és a bőrbe bújtatott gombra is jutott.
A motorok egységesen 1,6 literes 16 szelepesek, a Sportban 120, az NFR-ben 140 lóerővel. Az állásból 100 km/órára gyorsulás előbbivel 9,5, utóbbival 8,5 másodperc, amivel a tavaly óta ötajtósként is kapható Suzuki Swift Sport (vicces videós teszt róla itt) ellenfele lehet, ám annál érezhetőbben - mintegy 1,5 millió forinttal - olcsóbb lesz, 3,5 millió forint alatti rubelért kaphatják meg az orosz vásárlók a közeljövőben.
Nekem is tetszik a formavilág, de a műszerfal tényleg túlzottan színes. Ha a Renault a Lada-t is úgy kapja rendbe mint a Dacia-t akkor új diszkontautót köszönthetünk.
..ja és gyárilag rozsdás kipufogódob is jár hozzá
Jó kiállású kisautó, de a műszerfal félelmetesen gagyi!