Ketté vált a frissített Hyundai Santa Fe
Megjött az új Hyundai Santa Fe
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
New Yorkban öt- és hétüléses változatban is bemutatkozott a Hyundai szabadidő autója, a tengerentúlon csak benzinmotorokkal, hatfokozatú automata váltóval lesz kapható.
Nagyon jön, de nem tudni, hogy mikor ér Európába
Az utastérben is folynak a formák mindenfelé, hiszen az egész autó a folyékony szobrászatnak hívott stílus alapján született. A műszerfalak egyezőnek ígérkeznek a kétféle hosszal érkező Santa Fe modellekben
Kapásból két változatban mutatta be New Yorkban a Hyundai a megújított Santa Fe szabadidő-autót: Santa Fe Sport néven kerül piacra a sima ötüléses verzió, míg a nyújtott tengelytávú, hétüléses változat kitétel nélkül kapja a Santa Fe nevet.
A Sport méretei a következőképp alakulnak: 4690 mm hosszú, 1880 mm széles, 1680 mm magas, tengelytávja pedig 2700 mm. A nagyobb Santa Fe esetében a következők a számok: 4905 x 1885 x 1690 mm, és pontosan 10 cm-rel hosszabb a két tengely közé jutó rész. A méreteket leszámítva viszont nincs stílusbeli eltérés a folyékony szobrászat ismertetőjeleit viselő modellek között.
Padlórekeszeket vélhetően csak az ötülésesekben, küszöbborításokat és prémium-hifit minden bizonnyal a hosszú Santa Fe verziókban is találunk majd
Az amerikai választék nem tartalmaz dízelt, a Sportot közvetlen befecskendezéses 190 lóerős 2,4 literes benzinmotorral illetve 264 lovas 2,0 literes turbós egységgel, míg a hosszított változatot kizárólag a 290 lóerős 3,3 literes V6-os GDI-vel lehet megvásárolni.
A kizárólag a rövidebb, Santa Fe Sporthoz ajánlott 2,0 literes, benzines turbómotor kombinált fogyasztási értéke 9,4 liter/100 km
Mindhárom motort hatfokozatú automata váltóhoz kapcsolják, az összkerék-hajtás az összes modell esetében opcionális. Az európai megjelenésről egyelőre nincs hír, ám nem lepődnénk meg, ha legkésőbb őszig, a Párizsi Autószalonig befutna az öreg kontinensre is.