Kétszemélyes villanytricikli a Toyotától: i-Road
Toyota i-Road: városba, tisztán, ketten, három keréken
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Toyota szinte minden kiállításon szokott ultratakarékos, vagy teljesen tiszta üzemű kis városi közlekedési eszközöket kiállítani, idén a háromkerekű i-Roaddal érkeztek Genfbe.
A Renault Twizyje után a Toyota is bemutatta a maga elektromos hajtású városi járművét a Genfi Autószalonon. Francia konkurenséhez hasonlóan ebben is ketten férnek el egymás mögött, de attól eltérően az i-Road csak egy hátsó kerékkel készül, ennek megfelelően a kanyarokban úgy dől, mint egy motorkerékpár. Az i-Road hagyományos kormánykerékkel irányítható, egyensúlyáról a jármű kormányszögét, sebességét és a beépített giroszkóp adatait figyelembe vevő Active Lean technológia gondoskodik.
A 2350 mm hosszú, 1445 mm magas i-Road tengelytávja 1700 mm. 850 mm-es szélessége azt jelenti, hogy széltében nem foglal sokkal több helyet, mint egy hagyományos motorkerékpár, így könnyen manőverezhető, parkolható, fordulókörének átmérője pedig csupán 3 méter. A triciklit az első kerekekbe épített 2 kW-os villanymotorok hajtják, otthoni hálózatról körülbelül 3 óra alatt tölthetők tele 50 km körüli hatótávot biztosító akkumulátorai.
Nulla emissziója mellett további előnye, hogy B-kategóriás jogosítvánnyal vezethető, tetejének köszönhetően pedig nem kell benne bukósisakot viselni, ráadásul apró karosszériája megvéd az időjárási viszontagságoktól, utasterében pedig olyan funkciók is fellelhetők, mint a belső világítás, fűtés és Bluetooth-kapcsolattal is felvértezett hangrendszer.
Igen tényleg nem rossz .. melóbajáráshoz ideális lenne .. már csak az lenne jó ha egy közepes robogó áráért meg lehetne venni és akkor bombasiker lehetne !!!
na ez már tetszetős és korrekt „kis” szerkezet 😉 nem egy BOSCH eBike amit még a fejlesztő mérnökök sem tudnak definiálni 🙂