Még a hétköznapi ruhájában köröz az i20, alatta már az N verzió technikája lapul (Forrás: autocar.co.uk)
A Hyundai már bizonyította, hogy komolyan veszi az N modelljeit: az i30-asból remek élményautót faragtak, így joggal várható, hogy az egy számmal kisebb modellben sem fog megaludni a tej vezető szájában. A kis hot hatchen már a végső simításokat végzik, jelenleg a Nürburgringen futja tesztköreit, persze hol máshol tenné ezt, hiszen az izmos Hyundaiok szinonimájává váló N betű többek között a Nürburgringre is utal. A prototípus nagyobb, látványosabb kerekekkel koptatja a zöld pokol aszfaltját, illetve a fékeket is a nagyobb teljesítményhez igazították. Az N modell külsejét még homály fedi, jelenleg a mezei i20 köntösében tesztelik a sportos technikát, a kerekek mellet a dupla kipufogócső árulkodik még, hogy nem az alapverzió köröz a pályán. A csomagtartó is tartogat meglepetést: keresztmerevítőt kapott a hátsó futómű a jobb úttartás érdekében, ami kissé rontja a csomagtér pakolhatóságát.
Hátulról egyelőre csak a két kipufogócső árulkodik, a Hyundai az i30 N esetében már bizonyította, hogy értenek a sportossághoz (Forrás: autocar.co.uk)
A motorról egyelőre nincsenek hivatalos információk, de pletykák szerint az 1,6-os T-GDI turbómotor kerül az i20 izmos verziójába 200 lóerő körül teljesítménnyel, ez az erőforrás egyébként a Hyundai Tucsonban is megtalálható 177 lóerővel. Az idén öt éves i20 sportos változata az eredeti tervek szerint 2018-ban mutatkozott volna be, de a Hyundai inkább az alternatív hajtású modelljeire fordította erőforrásait, így várhatóan csak 2020-ban kerül a piacra az i20 N. A hírek szerint tovább bővül az N modellek sora, nem is olyan sokára a Hyundai Tucsonból várható egy 300 lóerő körül verzió.
Egy sportmodellhez illő módon nagyobb felnivel és fékekkel szerelik (Forrás: autocar.co.uk)
A 250 lovas i30N felnijén fut a kis méregzsák.
Ebből számomra a mindent vivő változat az lenne, ha beleraknák a 2,0-es motor 300 lóerőre felhúzott változatát és összkerék hajtással párosítanák.
Gyorsulás 4,8-5,2 körül, végsebesség 270Km/h körül, viszont a 200-at bőven 20mp alatt futná, ami nem semmi lenne.
Szerintem még 11-12 milliót is megérne.
Elég lenne bele az I30 N Performance változatában lévő motor, az 2.0 T-GDI és 275 LE. Az a motor rendelkezésre áll, hozzá sem kell nyúlni, tehát nem kerülne plusz pénzbe a fejlesztés. Az I30 N Perfromance 9,25 millió Ft-os listaáron kapható, ebből következően az I20N-nek ennél olcsóbbnak kell lennie, valahol 8,5 m Ft körül.
De ha „csak” ezzel az 1.6 T-GDI-vel lesz kapható, akkor bőven 8 millió alatt kell lennie, hiszen az I30 N 2.0 T-GDI 250 LE-s változata listaáron 8,49 millió Ft. Egyébként ez a motor is nagyon jó lesz ebbe a kis autóba. A Tucson N-re kíváncsi leszek.
Bőven jó lesz bele az 1.6tgdi, az a motor butítva+automatával is repíti a Konát, még a Tucsont is tisztességesen mozgatja. Teljesen felesleges a nagyobb motor, egyrészt gyorsulásra így is kb. azt fogja tudni mint a 250 lovas i30N, bár valószínűleg pont emiatt a váltóáttétellel lehet játszani fognak, (teszem azt 3asba érje el a 100at) de még így 7s alá kell gyorsulnia.
Másrészt feleslegesen felnyomnák az árát is, sztem valahol 7,5(listaár) körül kell lennie majd…
…. ja és nekem az tetszene még, ha az I30 kombiból csinálnának egy N verziót.
Na végre valami ami kicsit felkavarja az állóvizet, nem gondoltam hogy kiadják végül az N-t a jelenlegi generációból.
Kedvenc kisautóm az i20, képeken nem tetszett, de élőbe jól néz ki a ráncfelvarrás, nem nagyon reklámozták, de más lett a futómű / kormányzás, nem olyan ultra-steril mint a fészlift előttiek, csak hát a motorpark….. jók az 1.25-ösök, sima rezzenéstelen motorok, az erősebbik már-már kellő fickóssággal, de egyértelműen édes kevés akinek kell egy kis +lóerő.
Az ezres daráló nekem nem pálya, én még egy 1.4tgdi-nek is nagyon örültem volna, ez viszont így nagyon finomnak ígérkezik !
Szeretettel várjuk, minél hamarabb…..
Minek?
Hm