Kétség nem fér hozzá, ezek a BMW legjobb utazóautói

BMW Grand Tour: utazás kényelemben, tempósan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megújult a 7-es sorozat, bemutatkozott az X7, avagy a márka legújabb és legnagyobb szabadidő-autója. A BMW közös menetpróbára invitált, hogy ízlelhessük őket.

Veseelégtelenséggel biztosan nem küzdenek a BMW-nél, tavaly minden idők legnagyobb veséivel mutatkozott be az X7, továbbá a frissített 7-esre is hatalmas példányok kerültek. Utóbbit Hamvas kolléga már vezethette, s alaposan be is mutatta, most viszont nekem jutott a BMW Grand Tour, ami igazából nem egy nemzetközi menetpróba volt, hanem a márka régiós rendezvénye. A hetes szám bűvöletében a frissített 7-es és az új X7 tesztautók Kelet-Közép Európán - hét szakaszra bontott úton - vonulnak végig. Nekünk a cseh és szlovák etapból jutott néhány száz kilométer.
Hirdetés
Bár egy alap bemutatót - részletes adatokkal hoztunk már az X7-ről, mégis ez, a BMW legnagyobb szabadidő-autója volt az érdekesebb. 5,15 méteres hosszával és főként kerekeken 2 méteres, tükrökkel együtt 2,22 méteres szélességével, valamint 1,81 méteres magasságával monumentális. Viszont nem a méret a lényeg, hanem a kényelem, amit kapunk.

A BMW a luxus új dimenziójaként aposztrofálja az X7-est, és azt kell mondjam, igazuk van, megalkották a nagycsaládosok prémiummodelljét.

Szinte megszokott trend, hogy ma a szabadidő-autóktól, a SUV-októl kapjuk azt a variálhatóságot, ami miatt az egyterűek divatosak lettek, illetve voltak 10 évvel ezelőtt. Megfejelve ezt persze némi terepképességgel is. Van persze számos olyan modell a piacon, ami mindenből csak ízelítőt ad, de az X7 nem ilyennek tűnik. Igaz, terepjellemzőit most még abszolút nem vallattuk, s jó eséllyel vevőköre sem fogja, annak ellenére, hogy az összkerékhajtás alapáras, s a hasmagasság is tisztességes, 22 centiméteres. A lényeg persze a helykínálat, az alapáron is 7 ülést adó X7 hozza az egyterűek guruló nappali fílingjét, persze nappali helyett inkább az előkelő szalon kifejezés a hozzá illő. A guruló helyett pedig talán a lebegő, hiszen alapáras a légrugózás és az aktív kanyarstabilizátorok is. Mindezeknek köszönhetően a kényelem a rugózási komfortot illetően is elsőrangú, de a helykínálat is bőséges, még a harmadik sorban sem büntetés ülni, pláne, hogy oda is kerül (alapáron) egy panorámatető a méretes és nyitható elsőn túl. Az ülések komfortját jelzi, hogy hátra a fejtámaszokra még pihe-puha párna is kerülhet, sőt, a középső üléssor két különálló fotellel is kiváltható. Ugyanakkor BMW-hez hűen az X7 sem csupán a komfortról szól, sőt, az alaphangon is 2,3 tonnás monstrum az alapnak számító 40i motorral is bőven elég élénken, és ami még fontosabb, élvezetesen mozog. Nem, ez a motor nem 4,0 literes, hanem a 3,0 literes, soros hathengeres, TwinPower turbós, 340 lóerős gép (amit legutoljára a Toyota Suprában vezettem...). 450 Nm nyomatékát 1500-as fordulattól adja, bárhol terhelhető. A ZF-től származó 8 fokozatú automata itt is szépen teszi a dolgát, 6,1 másodperces 100-a sprinthez segít. Lesz majd V8-as M50i is - 530 lóerővel, de talán fontosabbak a 30d (265 LE) és M50d dízelverziók (400 LE). Technikai érdekesség, hogy utóbbi is 3,0 literes és hathengeres, de 4 turbós. Az erő és a méret mellé az X7 is ad bőséggel technikai csemegéket is, ilyen például az alapáras LED és az opciós lézerfényszóró, a vezetékes kapcsolat nélküli Apple CarPlay telefontükrözés a 12,3 colos központi kijelzőre. Apropó kijelzők: természetesen a műszerblokk is egy nagy-nagy display, de a hátsó utasoknak is juthat egy-egy 10,2 colos érintőpanel. Az X7-től mindazt a kényeztetést megkapjuk (millió más mellett például az ajtók szervómotoros zárását is), amit a 7-es adhat, de azt még elég nagy beltérrel és terepképességgel is megfejelve. Az elektromos ülésdöntésekkel bővíthető csomagtér még 7 ülés mögött is értelmezhető méretű, 326 literes, de egészen 2120 literig növelhető. A technikai csemegék között millió egyéb mellett hang- és gesztusvezérlés, intelligens kulcs időzíthető motorindítással és klímatizálással mind-mind említhető, természetesen a legjobb sofőrsegédek mellett. Hogy van-e értelme egy luxus SUV-nak, arra már a hazai piac is választ adott, a 25 millió forintról startoló X7-ből csupán az előértékesítés során több mint 100 példány elkelt hazánkban (tavaly egész évben 57 darab 7-es fogyott). És nem, vélhetően nem azért rendelik ilyen szép számban, mert hozzá is igényelhető lesz a 2,5 millió forintos állami támogatás a nagycsaládosok részére. A siker (nem csak a hazai, hanem az európai és a világszerte tapasztalható) a BMW-t is meglepte. A hatalmas vesékkel debütált X7 után minden bizonnyal a 7-es is ezért növesztett hatalmas veséket, s mutatja a korábbinál is nagyobb arcát. Amúgy jogosan, mert alacsonyabb építésével az X7-nél is jobb utazóautó, ami ráadásul még egy 740d xDrive verzióval is képes sportautónak tűnni. Nem mellesleg a hathengeres dízelek mellett, plug-in hybridként, vagy akár 12-hengeres, 585 lóerős szörnyetegként is létezik, de erről már írtunk részletesen. A két 7-est, a simát és az X-modellt egymás után próbálva pedig egyértelmű, a divat szülte X7 is remek utazógép lett, de a "hagyományos" 7-es a vezetni szerető, klasszikus autóélményt keresőknek még jobb választás. A BMW persze minden igényt kielégít, nem is alacsony fokon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Kétség nem fér hozzá, ezek a BMW legjobb utazóautói

  • 2019.06.03. at 18:26
    Permalink

    Nézegetem a képgalériát, olyan furcsák a fotók, de nem tudom mi a baj velük. Aztán olvasom, hogy 2220 mm a kocsi szélessége: LOL! A Hummer nem volt ekkora batár, csóri BMW olyan aránytalanul néz ki a gyönyörű cseh utakon meg óvárosban, mint elefánt a porcelánboltban, a veseköveivel meg pláne rájátszik erre a hatásra. Nem tudom, hogy véletlenül lett ilyen mellékutakon fotózva vagy valamelyik BMW-s PR-os ötlete volt, hogy vigyék ki a nagy autót a szűk aszfaltra, de praktikus okokból ilyenkor lehet, hogy már széles járműre való útvonalengedélyt kéne kérni.

Vélemény, hozzászólás?