Te láttál már így eldeformálódott dugattyút? (Fotók: Youtube.com/Garage54)
Akinek van némi elképzelése a belsőégésű motorok működéséről, az pontosan tudja, hogy miért nem
fából,
műanyagból,
rézből, vagy épp ólomból vannak egy autó dugattyúi. Ám amíg az első három felsorolt anyagnak leginkább a hőtűrésével várták a problémát (a fa kigyullad, a műanyag elolvad, a réz eldeformálódik), addig az ólomnak a tömegét gondolták a legnagyobb gondnak az orosz szerelők. Ha ugyanis túl nehéz a dugattyú, az komoly extra terhet jelent a motor összes többi alkatrészének, főleg akkor, ha egy 40 éves Zsiguliba próbálják meg beépíteni. Ennek ellenére végül kiderült, hogy a probléma ennél sokkal komolyabb az ólommal. Vajon most végre sikerült egy olyan dugattyú-alapanyagot találniuk a Garage54 munkatársainak, amivel nem tud beindulni a Zsiguli? Az alábbi videóból kiderül!