Kétkilós ólomdugattyúkat raktak az oroszok ebbe a Zsiguliba!

Ólomból még nem készítettek dugattyút a Garage54 emberei, itt az idő bepótolni ezt a hiányosságot.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindenből csináltak már dugattyút az oroszok ebbe a Zsiguliba, a műanyagtól a rézen át egészen a fáig mindennek beindult és - még ha csak néhány másodpercig is - járt. De vajon mi történik, ha ólomból öntik ki a dugattyúkat? Íme a válasz!

Akinek van némi elképzelése a belsőégésű motorok működéséről, az pontosan tudja, hogy miért nem fából, műanyagból, rézből, vagy épp ólomból vannak egy autó dugattyúi. Ám amíg az első három felsorolt anyagnak leginkább a hőtűrésével várták a problémát (a fa kigyullad, a műanyag elolvad, a réz eldeformálódik), addig az ólomnak a tömegét gondolták a legnagyobb gondnak az orosz szerelők. Ha ugyanis túl nehéz a dugattyú, az komoly extra terhet jelent a motor összes többi alkatrészének, főleg akkor, ha egy 40 éves Zsiguliba próbálják meg beépíteni. Ennek ellenére végül kiderült, hogy a probléma ennél sokkal komolyabb az ólommal. Vajon most végre sikerült egy olyan dugattyú-alapanyagot találniuk a Garage54 munkatársainak, amivel nem tud beindulni a Zsiguli? Az alábbi videóból kiderül!
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?