Kéthengeres turbóval frissült a MiTo
Láthatatlan ráncfelvarrás és új motor a legkisebb Alfában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Olaszországban már beindult a megújított Alfa Romeo MiTo kommunikációja. Kell is a csinnadratta, mert a Giulietta óta csak a 4C sportautót mutatta be az olasz gyártó. A mostani ráncfelvarrás jóindulattal nevezhető annak.
A 2014-es szezonra módosított hűtőmaszkkal, új színekkel és új motorral vág neki a legkisebb és legnépszerűbb Alfa Romeo. A modellt ötféle kivitelben tízféle fényezéssel választhatják a vásárlók: impression, progression, distinctive, superbike és quadrifoglio verde a különböző felszereltségi szintek elnevezései. A megújult kocsi indulóára Olaszországban 14 ezer 800 euró (1,4 literes, 70 lóerős Impression kivitel).
A MiTo legfontosabb újdonsága a kéthengeres kis turbómotor. A 105 lóerős 0,9 turbo twinair egység dinamikus módban (a DNA menetdinamikai élménykapcsoló D állásában) 145 Newtonméter nyomatékot ad le kétezres fordulaton. Normál állásban a lóerők száma marad 105 (5500-as percenkénti fordulaton), a nyomatékcsúcs azonban a kedvezőbb fogyasztás érdekében 120 Nm (1750 fordulat/percnél). A sajtóanyag szerint a kéthengeressel szerelt MiTo átlagfogyasztása 4,2 liter 100 kilométerenként, károsanyag-kibocsátása 99 gramm/kilométer. A kocsi végsebessége 184 kilométer/óra, álló helyzetből 100 kilométer/órára 11,4 másodperc alatt gyorsít fel. Literteljesítménye 120 lóerő/liter, ami jónak számít a sportos kocsik között is.
A kéthengeres turbós mellett az Alfa Romeo MiTo két turbódízel (85 lóerős 1,3 literes JTDm és 120 lóerős 1,6 literes JTDm), két szívó és három turbós benzinmotorral választható. Az alapmotor a 70 lóerős 1,4 literes, amelynek van 78 lovas változata is. A 135 lóerős multiair turbóval szerelt modell TCT dupla kuplungos váltóval is társítható, de találunk az európai kínálatban folyékony földgázzal is üzemelő 120 lovas 1,4 literes turbóst, valamint 170 lovas 1,4-est is.
A belső színárnyalatok választéka bővült, a kocsi immár rendelhető a színes, érintőképernyős uconnect fedélzeti szórakoztató és információs rendszerrel is. Az öthüvelykes kijelzőn át a rendszer okostelefonos funkcióit, a rádiót, a zenelejátszót és a TomTom által szállított navigációt kezelhetjük. A biztonságos telefonálás mellett üzeneteinkhez is hozzájuthatunk vezetés közben, a készülék felolvassa azokat.
Vagy inkább te nem érted amit én írok. Az engem nem érdekel, hogy te mennyi ideje vezetsz. Én csak 1 kicsivel több mint a felét mentem el annak amit te de ez 1 dolog. km-ben lehet hogy többet. Majd megfogod látni évek múlva, hogy ez nem 1 bevált konstrukció lesz mint anno pl alfa 33 1.8 td 3 hengerrel.
Szerintem te nem tudod, hogy miről beszélsz. Ha már a motoroknál tartasz, van olyan gyártó, amelyiknek a 850-es kéthengeres motorjai 300 ezret gurulnak el rendőrségi körülmények között. Az szerintem nem olyan rossz.
Az van, hogy kár vitatkoznunk, ugyanis te nem tudod, hogy miről teszed ezt. Húsz éve vezetek, teljesen értelmezhetetlen zagyvaságokat beszélsz. Nem az anyag ugyanis a lényeg, hanem az anyagminőség….de nem terhellek tovább.
Üdv.
Nem kavarodtam magammal ellentmondásba. Még ha így is járnék vele mint az enyémmel egyszerűen nem bírná azt a terhelést mivel olyan pici lökettérfogatról van szó és ráadásul 2 hengerről hiába van kiegyenlítve a járása a motornak. Csak lépj vissza 1 kicsit zsiguli 1200ccm-el kispolski 650ccm el. Cserélj mindegyikben 10000km-ként olajat hajtsd az autót 130-140-el és meglátjuk melyik fogja tovább bírni. Csak azt nem mondd, hogy ez a 2 hengeres retek nem arra való, hogy ennyivel járjál vele mert akkor a motor tesztelését vonod kétségbe. Holott ennek az autónak is tudnia kéne folyamatos terhelés alatt a 130-140-t vagy akár többet is mert ugye bár ezen van turbo. 2 hengeres motor az maximum indító motornak való nem folyamatos autózáshoz. Sokal elöbb el fog benne romlani valamilyen alkatrész mint akár a nagyobb kategóriás kocsiban.Mivel nincs benne egyszerűen ANYAG!!!!!!! Még mielött azt is felvetnéd, hogy a gyorsasági motorok és mennek és erősek mint az állat kis ccm-létére csak azok sem fognak elmenni 100000km-nél többet mert a fordulat megeszi a blokkot szétkopik a francba.
Ezt a kéthengeres kis motort turbó nélkül fekve padló alatti elhelyezésben tudnám elképzelni egy praktikus, kényelmes tágas modern karosszériában. Letarolná a kisautó piacot. Az olaszok korábban nagyon tudtak nagyszerű kisautókat gyártani. Mára elfelejtettek?
Több ponton is ellentmondásba keveredtéll magaddal.
1. Azt írod, nyírod az autókat, miközben leharmadolod a szervizperiódust az állításid szerint…ha így tennél, szerintem a 2 hengeres motor sem menne szét alattad.
2. Azt írod, a motorokat a gyártás során komoly terhelésnek vetik alá (akárcsak te, az állításod szerint), de ez alól valamiért ezt a motort kiveszed. meg kell nyugtassalak, pont úgy nyírják teszt időszakban ezeket a blokkokat, mint a többit, s ha azok bírják, vélhetően ezek is fogják.
3. Azt írod, a fizikát nem lehet meghazudtolni, miközben 2013-ra már nem csak kiegyenlítő tengelyek, de vezérelt tartóbakok és egyéb eszközök is rendelkezésre állnak a kiegyensúlyozott járáshoz
4. Minden bizonnyal van olyan szerelő, aki az általad írt módon szervizel, de kérlek ne állítsd, hiogy ez lenne az általános.
Nem hiszem,hogy sokan fogják rendelni ezzel a motorral,szerintem méltatlan a két henger egy Alfához,legyen az a motor bármilyen jó is papírforma szerint.
Kedves dzsoltika köszi, hogy te is bumatkoztál és ekkora gyökér vagy. Én nem írtam ide rágalmazó kifejezést elötte de ha ilyen kedves szívélyes vagy akkor inkább megilletlek én is téged. Az autót ahogy én használom azt valószínű nem bírná ez a 2 hengeres retek.A másik dolog , hogy az autókat nem nyugdíjasoknak adják oda tesztelni miután legyártották hanem mindenféle szélsőséges helyzetnek kiteszik. Például nem tudom hallottál e róla, hogy meghajtják és nem csak nyugdíjas tempóban mennek vele. Gondoltam, hogy nem ültek le 10 évvel ezelött az asztalhoz ennek a motornak a kifejlesztéséhez. Ezt az értékesítő szerette volna velem beetetni. Ez a motor még rendeltetés szerűen sem fogja bírni mivel pont az a baja, hogy 2 hengeres!! Főképp veszélyeztetett. Egyenetlenül jár minél kevesebb henger van 1 motorban. Hiába próbálják kiküszöbölni a járás egyenetlenséget. A 2 henger az 2 henger nem 4 vagy több.Lehet , hogy nem fog úgy rázni mint a kispolszki de ugyanúgy 2 hengeres marad.A fizikát nem lehet meghazudtolni!!Jah és , hogy nehogy az legyen, hogy az olasz autók ellen beszélek nekem is 1 olasz autóm van újonnan vettem annó 0km-en 1.3mjet punto és 2000km híján 270000km-nél tartok és érdekes megy még az autó hibásodás nélkül.Biztos azért bírja még mert nem rendeltetésszerűen használom. Lehet ,hogy azért bírja még mert nem 20-30000km-ként cserélem le az olajat ahogy azt a szervíz ajánlja hanem 10000km-ként újkora óta és én magam csinálom nem bízom holmiféle szak szervízre ahol csak megcsapolják az embert. Olajcsere? engedjünk le belőle 1 litert írjunk a számlára 3litert abból meg tegyünk el 2litert. Hát ebből a szakszerű javításból nem kérek!!!
Kedves anakin82! Köszönjük, hogy bemutatkoztál. Most már mindenki tudja hogy mekkora egy pöcs vagy. Aki nem tud(na) egy autót rendeltetészerűen használni. Tudod úgy van az hogy nem csak a Fiatnál, de még a többi gyártónál is, hogy nem elmebeteg hülyegyerekeknek tervezik az autóba való motorokat. Azt meg ugye nem gondoltad komolyan, hogy az a bizonyos értékesító azt akarta mondani hogy bő tíz évvel ezelőtt leültek a Fiat mérnökei az íróasztalhoz és eldöntötték, hogy mi akkor most elkezdjük megtervezni 105 lóerős 0,9 turbo twinair motort…
Ez annyira vicc ez a 2 hengeres varrógép!!! Trabant színvonal csak nem ráz meg jobban húz. Ja és miért nem rakják bele ennyi erővel már a freemontba is. Az még , hogy az 500-ba belehajítják az rendben van de már mitóba is aztán jön a gulietta meg a még nagyobb kasztni. Egy fiat értékesítő azt mondta hogy TÍZ év fejlesztés áll mögötte és hogy rengeteg km-t elfog menni. Csak az a baj hogy 10 évig semelyik gyártó sem fejleszt 1 motort. Én annyira kipróbálnám hosszútávon szerintem nálam 2 napot nem bírna ki és beállna a motorja.
Itt a t-jetre is kb. a dupláját hozták ki csak azért írtam
…még jó hogy a cikk a 0.9-es twinair motorról szól, és én arra reagáltam a korábbi teszt alapján, de semmi gond papa…
Februárban vettem, 5ször tankoltam eddig, de 700 km-ert mindig kibírt a T-jetes MiTo vegyes használat mellett, 42 liter benzinnel
a „jól bevált és gazdaságos” fiat motor ami csak a dupláját fogyasztja a gyári értéknek? amúgy miért számít jónak egy turbómotortól literenként 120 lóerő? pl a honda s2000 szívó létére tud ugyanennyit, sőt ha már itt tartunk egy utcai gyorsasági motor literenként 190-et is szintén szívómotorból, szóval szerintem ezt kár taglalni… annyit tud amennyire beállítják. 🙂