Kéthengeres turbódízelt mutatott be a Suzuki
48 lóerővel érkezik a Suzuki 0,8 literes, turbós dízele
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az indiai piacra szánt Suzuki Celerio DDiS 125-ben mutatkozott be a márka vadonatúj, 3,6 litert fogyasztó dízele.
Úgy tűnik Indiában egyre nagyobb sikernek örvend a dízeles üzem, hiszen beszállítóival együtt összesen 900 millió rúpiát fektetett be a Suzuki az új 0,8 literes gázolajos kifejlesztésébe. A Suzukinak ez az első, minden egyéb gyártótól független turbódízel motorja, a DDiS 125 nevet viselő blokk 97 százalékban helyi alkatrészekből készül. A kéthengeres, 793 köbcentis turbóval ellátott motor 48 lóerőt és 125 Nm-t nyomatékot ad, tömege 89 kg. Fogyasztása a tesztek alapján 3,62 l/100 km-re adódik. Elsőként a Celerio modell kapja meg az új erőforrást, amelyhez ötsebességes váltó társul. Az autó ára felszereltségtől függően átszámítva 2-2,5 millió forint, mellyel India legtakarékosabb autója lesz a Suzuki Celerio DDiS 125.
Végre. Még a végén a suzuki is csinál valami épkézláb dízelmotort.
Vagyis majd fog csinálni, mert ez max. tényleg a japó mikroautókba lesz elég. De már az is nagy szó, hogy van saját dízelük.
A hengerszám és teljesítmény fetisiszta fórum huszárok többségének jogsija sincs. Ha van, akkor meg pénze nincs tankolni. Autóskártya nindzsák.
Japánba a kei carokban is ilyen 700 cm3 körüli motorok vannak, mégis tudnak velük közlekedni. Ezeknél több, mint valószínű, hogy autópályát is elvétve látnak és a várost se nagyon hagyják el oda meg nem kell nagy motor.
800 köbcenti régen teljesen normális volt a kisautó kategóriában, a Fiat 500 és 126, a Citroen 2CV de még a Saab 92/93 is jóval kissebb motorokkal készült (hogy a Piaggio Apet vagy a BMW Isettát ne is említsük). S láss csodát, milliók használták őket megelégedéssel. Van élet az autópályán kívűl is, de azért 48 lóerő egy könnyű kasztnival még talán oda is elég lehet.
Lassan a fűkaszámban nagyobb motor lesz, mint az autókban.