Kétharmados nem – Tényleg ennyire ragaszkodunk az autózáshoz?

Átfogó felmérést készített a Bosch a hazai autóhasználati szokásokról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A magyarok kétharmada nem tudja az életét autó nélkül elképzelni, ez derült ki a Bosch és a Medián reprezentatív felméréséből. Íme az autóhasználati szokásokat és az elektromobilitást boncolgató kérdőív eredménye!

A magyar háztartások 69 százaléka rendelkezik saját autóval, legtöbben főként iskolába és munkába járáshoz, valamint bevásárláshoz használják a négykerekűt, nem hobbicélra vagy konkrét munkaeszköznek. Ráadásul

az EU-s 60 százalékhoz hasonlóan itthon a megkérdezettek 61 százaléka válaszolta, hogy nem tudna lemondani a saját autó nyújtotta előnyökről.

Ezek az információk a Robert Bosch Kft. megbízásából, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített reprezentatív kutatás segítségével láttak napvilágot, amely az autóhasználati szokásokat és az elektromobilitással kapcsolatos attitűdöket vizsgálta. A magas ragaszkodás ellenére az átlagos háztartásoknak elég egy autó, sőt, manapság sokan már nem is tartanak többet: ez inkább azoknál jellemző, akik munkaeszközként, vagy hobbicélra is tartanak extra járművet. Az előbbi kategóriába a lakosság 20, utóbbiba pedig csak 10 százaléka tartozik.
A kutatás kérdései az elektromobilitásra is kiterjedtek, ezen a téren is érdekesek az eredmények. Közlekedési eszköz választásakor a "környezetkímélő" szempont a maga 78 százalékával megelőzte például a "gyorsaságot" vagy az "időjárás ellen nyújtott védelmet" is. Meg kell viszont jegyezni azt is, hogy közel sem a környezettudatosság a legfontosabb a magyaroknak: a "kiszámíthatóság" nyert 91 százalékkal, a dobogó második és harmadik fokán pedig a "kényelem" és a "költséghatékonyság" kapott helyet. Sőt, autó helyett alternatívaként az elektromos kerékpárra, az elektromos rollerre, vagy valamilyen más, elektromos hajtású járműre közlekedési alternatívaként mindösszesen 8 százalék tekint. Az elektromobilitás leginkább a 40 évnél fiatalabbak, a Budapesten élők és a diplomások körében népszerű. „A jövő fenntartható mobilitása szempontjából egyre nagyobb jelentősége lesz az elektromos hajtásnak, az elektromobilitás pedig a Bosch magyarországi kutatás-fejlesztési és gyártási tevékenységének is az egyik fókuszterülete.” – mondta Gergen Péter, a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának elektromobilitás fejlesztés igazgatója. Hozzátette: „Fontosnak tartottuk megvizsgálni, hogy a hétköznapi mobilitás során pontosan mik az emberek legfontosabb szempontjai, illetve hogyan viszonyulnak az elektromobilitáshoz.”
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?