Kétfejű Trabi és társai – Bemutatjuk a hazai Crazyfleetet!
Hazánk legőrültebb flottájához volt szerencsénk, ilyet máshol nem látsz!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Pörgős Polo, szétszórt Golf, vakbusz és kétfejű Trabant - egy igazán flúgos társaság, ám a legvidámabb bennük, hogy a Crazyfleet itt van Magyarországon és bárki kipróbálhatja őket!
Felsorakozott a hazai Crazyfleet, mely teljes egészében a hungaroringi Tanpályán kelt életre
A Crazyfleet lényege, hogy a képen szereplő kis flotta kibérelhető, rendezvényekre megrendelhető. Akár kiszállítással is, ám mivel közúton nem használható járművek, elég nagy a helyigényük, de egy kisebb parkolóban már elférnek. Mindhez tartozik egy-egy pálya, sajátos feladatokkal és kihívásokkal, legtöbbjükhöz minimum két ember kell, de mindegyik akkor jó, ha sokan ülnek bennük. Csapatépítéshez, vagy éppen csapatbontáshoz is kiválóak, fontos az összhang és az együttműködés, csak akkor lesz igazán jó móka.
Kezdjük talán azzal, amivel az egész Crazyfleet ötlete megszületett, a feneketlen Trabival.
A Trabanttal kezdődött minden, ma épp ötödik évét tölti így összenőve, a szerkezet rendíthetetlen
Az ajtók mögött egyszerűen elvágták és összehegesztették őket, ketten kormányoznak, két motor van benne, csak a kéziféket ne hagyjuk behúzva 😉
Éppen idén öt éves ez a jószág, ő volt a legelső, amivel már akkor egy rendezvényre készültek, ám közbejött pár akadály, így a Trabi nem debütálhatott. Így most talán még impozánsabb a történet, hisz egyáltalán nem került parkolópályára, olykor nagyon is használták, és a szerkezet még mindig tart. A két forgalomból kivont négyütemű Trabantot egész egyszerűen megszabadították fenekeiktől,
derékban elvágták őket, és pár erősítő elemmel együtt egyszerűen összehegesztették.
A szegecselt tető és a drasztikus varratok miatt eléggé olyan az érzet mintha Frankeinstein egyik szörnye lenne, ám a bizarr jószág sokkal inkább mókás, mint ijesztő. Sajátosak ugyan a megoldásai, a benzintank ugyanis az utastérbe került, a gyújtást és indítást pár kapcsolóval egészítették ki, amik a műszerfal szélére kerültek, hogy kintről se kelljen behajolni, ha be kéne indítani. Hogy mi itt a trükk? Mindkét fele működik.Hatalmas bóják között kell szlalomozni, de csak úgy fér el a több mint három méteres tengelytávval, ha mindketten jó időben kormányoznak
A feladat egyszerű, mindkét sofőr elfoglalja a helyét, ugyan a motor csak az egyik végében megy, másik végében is működőképes, de a feladat így teljesíthető biztonságosan. Egyszerű szlalom teljesítendő vele, ám a közel háromméteres tengelytáv nem épp szűk helyre való, itt lép képbe a második számú sofőr. Tökéletes összhang és alázat szükséges a másik iránt, a pálya csak úgy teljesíthető. A feladat munkás mivel szervó nincs, így a móka mellett azért ez egy kőkemény erőpróbának is betudható. A Trabi után egy látszólag teljesen átlagos Golffal folytatódott a sor, ám a flotta kompaktján már látszik kívülről is, hogy a kormány jobb oldalra került, de nem az egyetlen tréfa, sőt!
Egyszerű Golf, mi?! Angliából jött, jobbkormányos, de ha ez nem lenne elég, még az is máshogy működik, mint kéne
Automata, de a gázpedál be van esve, azt az utasnak kell kezelnie és végignavigálni a sofőrt a pályán, mely egy kis szlalomból és két parkolóból áll
A Crazyfleet brit piacról érkezett hármas Golfja önmagában is különlegesnek mondható, bár lehet, hogy csak engem spanol fel a sötétkék plüss szőnyeg és kék kárpitelemek látványa, fénykorában igazán különleges darab lehetett. Ma viszont egy igazán szétszórt alkat, automata váltója miatt alapból is csak két pedálja lenne, ha a gáz nem lenne beesve. Ezt elvették a sofőrtől, neki csak a fékre van ráhatása,
a bal egyen ülő utas felel a tempóért, aki eldöntheti, hogy segíti, vagy hátráltatja pilótáját.
Az utasnak a kesztyűtartó precíz nyitogatás a feladata, ugyanis ez a gázkar, a sofőr viszont a kormány miatt is izzadhat, az ugyanis épp a másik irányba fordítja a kerekeket. A feladat komplikált, egy összetett szlalompálya, tolatással és szűk beállóval, valamint pár bátor és lelkesítő utassal a hátsó ülésen.Talán ez az ártatlan Polo a legjobb mind közül, vészjóslóan mutat a hiányzó hátsó kerék, de ebben az összeállításban drift gyakorlására is tökéletes
A csapat másik Volkswagene a személyes kedvencem, és ahogy észrevettem, az alkotóé is. A Polo volt az utolsó a sorban, ő a legfrissebb, és már elsőre is látszik a poén, hisz nincs ki a négy kereke. Két össze-vissza forgó ipari kukakerék került hátra, tehát a keresztben autózás garantált, sőt, nincs más esélyed. A Polóval két bóját kell nyolcasban kerülgetni, félelmetesnek és lehetetlennek tűnik, ám az autó érzésre jóval precízebbnek sikerült, mint azt tervezték. Hogy a Polo adottságai miatt, vagy egyszerűen a koncepció sikerült túl jól, de ez a Polo egy tökéletes drift oktatóautó lett.
Pillanatok alatt rá lehet érezni, és szinte játék tükörrel körbesimítani a bójákat. Be lehet sokallni hamar, abbahagyni viszont annál nehezebb.
Nem megy egyenesen egy métert sem, de pont úgy lehet terelgetni óvatos gázzal, ahogy egy többszáz lóerős sportkocsit is kell
A Chrysler Voyager gyomrába rengetegen beférnek, de senki nem lát semmit, még a sofőr sem
A feketelevest hagytam a végére, a böszme Chrysler Voyager ugyanis sötét egy alak. Összes ablakát lefestették, egyetlen pont sincs, ahol kilátnánk, a sötétség verőfényes napsütésben is tökéletes odabent. Az orrára kerül egy kamera, mely wifin keresztül kommunikál egy bent lévő tablettel, ez lesz a szem. A nehezítés, hogy a wifi hálózat miatt a kép késik minimum egy másodpercet. Minél precízebbek akarunk lenni és minél többet korrigálunk, annál jobban elkavargunk a kijelölt bóják közt. Ugyanakkor a koncentráció és a kép késése azzal is jár, hogy hajlamosak vagyunk odabent elhinni, hogy minimum gurulunk, miközben már jó ideje meg sem mozdult az autó.
Az utastér hatalmas, egyszerre sokan félhetnek és röhöghetnek, igazi csapatépítő járgány ez.
A szélvédőt letakarták, az ablakokat lefestették, egy kamera lesz a sofőr szeme, aki egy késő képet lát csak odabent, a káosz garantált
A Crazyfleet valódi lényege, hogy a négy autót egyszerre is kérhetjük, valamint a csomag része az autónkénti instruktor személyzet, illetve a pályák, melyek pár perc alatt bárhol felállíthatóak. A négy autót akár házhoz is viszik, így bármilyen céges rendezvény helyszínén részt vehetnek. Nincs ehhez a négy autóhoz fogható Magyarországon, én mindegyiket kipróbáltam és rengeteget nevettem közben, a hangulat garantált annak, aki bent ül, de kívülről sem mindennapi a látvány.
Több ez egyszerű mókánál, precíz együttműködést és gépkezelést igényel, teljes odafigyelést és koncentrációt. A Crazyfleet egy igazán jó buli, ráadásul bárki vezetheti őket, mivel közúton nem használhatóak
Ejha, így elbánni szerencsétlen Voyagerrel 😀
A Trabinál érdekes kérdés lenne, hogy sikerült megoldani a karosszéria-merevséget, van-e nyeklés-nyaklás menet közben. Jó buli lehet vele mondjuk oldalazva, sréhen haladni 😀
Többször próbáltuk mát a Trabit és meglepően masszív, nincs tekeredés, ha lenne gyenge pontja, az öt év alatt már kijött volna valahol, korrektül összerakták.