A vörös szőnyeg igazán jól passzol a Toyota Centuryhoz, de főleg azokhoz, akiket szállít
Egy bizonyos szint után már nem számít az esztétikum, vagy legalábbis nem olyan formában, ahogy azt mi értelmezzük. Fontosabb szempontok, hogy a javarészt eredetileg is szuper ritka luxus- és szupersport autók még egyedibb és még feltűnőbb egyéniségek legyenek az utakon. A Wald International pedig szívesen elégíti ki - horribilis összegekért - ügyfeleik extravagáns kéréseit. Jó példa erre, az alább látható két modell, nekem már egyszerűen túl soknak hatnak, de nem is én, a klasszikusok kedvelője vagyok a célközönség.
Érdekesség, hogy a képen látható Rolls-Royce mellett, olyan átlag autóknak is készítenek ilyen brutális megjelenést adó karosszériaelemeket, mint az Amerikában kapható Toyota Alphard kisbusz
Az imént említett klasszikusok kedvelői sokkal inkább fordulnak egy olyan márka luxusszedánjához, mint a Toyota, hiszen az igazi keleti luxust megtestesítő négykerekűt több mint 53 éve gyártják szinte változatlan külsővel. A Toyota Century presztízsét pedig mi sem igazolja jobban, minthogy a császári családnak a járműve. Persze, az 53 év alatt rengeteget változott a lemezek alatt az eredetileg is sofőrös limuzinnak tervezett gépcsoda, azonban még ma is a konzervatív luxus esszenciájaként hivatkoznak rá, joggal.
Valahogy így nézhet ki az előkelőségeket szállító konvoj, természetesen a Wald által kezelésbe vett Centurykat felvonultatva
A Wald azonban úgy gondolta, hogy ideje kicsit megreformálni ezt a hagyománytisztelő külsőt, és valami egészen újjal rukkoltak elő a piacon. A képeket látva viszont nyugodtan kijelenthetjük, hogy magukhoz képest meglehetősen visszafogottan nyúltak az autó idomaihoz, főleg, ha a fentiekkel vetjük össze a módosított szedánt. Persze pont ez a minimalista hangvétel teszi ellenállhatatlanná az autót. A karosszéria felső részén selyemfényt kaptak a krómdíszítések, a küszöb és a lökhárítók aljának síkjában viszont folytonos nemesacél szegély húzódik, új arányokat teremtve az eleve letisztult, minden domborítást és törést nélkülöző autón. Kövezzenek meg, de nekem egészen tetszik!
Gyönyörű túlnyúlásokkal rendelkezik a hatalmas limuzin
A vonalak egyszerűségét matt sötétszürke fóliázás hangsúlyozza ki. Az elmaradhatatlan csillogásról kiegészítő LED fények gondoskodnak. Valamint hátul diffúzor és a csomagtérfedélre illesztett szolid légterelő teremt minden logikának ellentmondó, sportos hangulatot. A hangsúlyos kerékíveket a vonalvezetéshez igazodó, időtlen rajzolatú masszív keréktárcsák töltik ki, melyek alapesetben fekete vagy ezüst színt kapnak. De a személyre szabhatóság jegyében kérhetők öt vagy tíz duplaküllős darabok is, akár arany, piros vagy sárgaréz színben, 20-22 colos méretben. Az így kapott összkép szerintem méltó az autó múltjához és filozófiájához, nem akar túlzottan sokat mutatni, épp csak annyit, hogy feltűnjön, mégsem egy "átlag" Centuryt látunk. A Wald sem a beltérhez, sem a hajtáslánchoz nem nyúlt. Előbbiből kihagyhatatlan kellék a - természetesen kézzel készített - csipkefüggöny és a mindent beborító finom gyapjú, melynek tapintása és alap hőmérséklete sokkal kellemesebb, mint bármely bőré. Hajtáslánc terén, pedig az ultra komfortos rugózást biztosító futóművön túl egy ötliteres szívó V8-as erőforrás áll a rendelkezésünkre egy elektromotorral karöltve, a környezettudatosság jegyében.
Jól láthatóak a kategóriában teljesen egyedi csipkefüggönyök
Valószínű, hogy nem véletlenül hagyták érintetlenül a gyárilag is 425 lóerőt teljesítő hibridrendszert. A Century soha sem a sportosságról szólt, hanem az időtlen luxusról és nyugalomról. A Waldnak köszönhetően pedig most már a külsőről is, egy kicsit.