Két világ találkozása: Toyota Century Wald International

Vajon érdemes-e hozzányúlni a japánok konzervatív státusszimbólumához?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vannak olyan tuningcégek, melyeknek munkásságát, mi földi halandók nehezen tudjuk értelmezni. E csoport élenjárója a Mansory és a Wald. A másik oldal képviselője, pedig az 53 éve gyártott luxusszedán, a Toyota Century. Lássuk, milyen az ötvözésük!

Egy bizonyos szint után már nem számít az esztétikum, vagy legalábbis nem olyan formában, ahogy azt mi értelmezzük. Fontosabb szempontok, hogy a javarészt eredetileg is szuper ritka luxus- és szupersport autók még egyedibb és még feltűnőbb egyéniségek legyenek az utakon. A Wald International pedig szívesen elégíti ki - horribilis összegekért - ügyfeleik extravagáns kéréseit. Jó példa erre, az alább látható két modell, nekem már egyszerűen túl soknak hatnak, de nem is én, a klasszikusok kedvelője vagyok a célközönség.
Hirdetés
Az imént említett klasszikusok kedvelői sokkal inkább fordulnak egy olyan márka luxusszedánjához, mint a Toyota, hiszen az igazi keleti luxust megtestesítő négykerekűt több mint 53 éve gyártják szinte változatlan külsővel. A Toyota Century presztízsét pedig mi sem igazolja jobban, minthogy a császári családnak a járműve. Persze, az 53 év alatt rengeteget változott a lemezek alatt az eredetileg is sofőrös limuzinnak tervezett gépcsoda, azonban még ma is a konzervatív luxus esszenciájaként hivatkoznak rá, joggal. A Wald azonban úgy gondolta, hogy ideje kicsit megreformálni ezt a hagyománytisztelő külsőt, és valami egészen újjal rukkoltak elő a piacon. A képeket látva viszont nyugodtan kijelenthetjük, hogy magukhoz képest meglehetősen visszafogottan nyúltak az autó idomaihoz, főleg, ha a fentiekkel vetjük össze a módosított szedánt. Persze pont ez a minimalista hangvétel teszi ellenállhatatlanná az autót. A karosszéria felső részén selyemfényt kaptak a krómdíszítések, a küszöb és a lökhárítók aljának síkjában viszont folytonos nemesacél szegély húzódik, új arányokat teremtve az eleve letisztult, minden domborítást és törést nélkülöző autón. Kövezzenek meg, de nekem egészen tetszik!
Hirdetés
A vonalak egyszerűségét matt sötétszürke fóliázás hangsúlyozza ki. Az elmaradhatatlan csillogásról kiegészítő LED fények gondoskodnak. Valamint hátul diffúzor és a csomagtérfedélre illesztett szolid légterelő teremt minden logikának ellentmondó, sportos hangulatot. A hangsúlyos kerékíveket a vonalvezetéshez igazodó, időtlen rajzolatú masszív keréktárcsák töltik ki, melyek alapesetben fekete vagy ezüst színt kapnak. De a személyre szabhatóság jegyében kérhetők öt vagy tíz duplaküllős darabok is, akár arany, piros vagy sárgaréz színben, 20-22 colos méretben. Az így kapott összkép szerintem méltó az autó múltjához és filozófiájához, nem akar túlzottan sokat mutatni, épp csak annyit, hogy feltűnjön, mégsem egy "átlag" Centuryt látunk. A Wald sem a beltérhez, sem a hajtáslánchoz nem nyúlt. Előbbiből kihagyhatatlan kellék a - természetesen kézzel készített - csipkefüggöny és a mindent beborító finom gyapjú, melynek tapintása és alap hőmérséklete sokkal kellemesebb, mint bármely bőré. Hajtáslánc terén, pedig az ultra komfortos rugózást biztosító futóművön túl egy ötliteres szívó V8-as erőforrás áll a rendelkezésünkre egy elektromotorral karöltve, a környezettudatosság jegyében. Valószínű, hogy nem véletlenül hagyták érintetlenül a gyárilag is 425 lóerőt teljesítő hibridrendszert. A Century soha sem a sportosságról szólt, hanem az időtlen luxusról és nyugalomról. A Waldnak köszönhetően pedig most már a külsőről is, egy kicsit.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?