Látvány terén az igazi újdonság a Glitter változat, matt fekete már ezelőtt is volt
A tavalyi komolyabb ráncfelvarrás után a hazánkban épp nem forgalmazott Lexus IS most két vadonatúj limitált kiadással és egy sornyi újabb módosítással küzd meg a potenciális vevők pénzéért Japánban. A tavaly ősszel bevezetett F Sport Mode Black kiadás (amelyről
ebben a cikkben számoltunk be) logikus folytatása az S, a Glitter pedig lényegében annak csillogó ellenpólusa. A kézzel kovácsolt, matt feketére festett BBS alufelnik könnyített, mégis kiemelkedően szilárd szerkezete közvetlenebb vezethetőséget, pontosabb visszajelzéseket ad, míg a három elemből álló, teljes LED-es fényszórónak és a speciális, szintén LED irányjelzőnek hála a külvilág is észrevehet. Az F Sport felszereltségi szintre épülő csomagok a szívó V8-ason kívül minden motorral elérhetők lesznek.
Menet közben is fenomenálisan néz ki a csillogós Lexus IS különkiadás
A fekete csomag a fekete szín intenzív használatával különíti el a modellt a többi változattól, mindez az egyedi kárpitozású ülések színvilágától kezdve a külső tükörházakon át az oldalablakok fekete acél szegélylécéig mindenütt megjelenik. A Glitter csomag csillogást jelent, és azt is ad: ugyanazokat a külső stíluselemeket alkalmazza, mint az F Sport Model Black S, ám matt helyett magasfényű kivitelben. Belül az egyedi kialakítású bőr/fa karimájú kormánykerék és a speciális fabetétek teremtenek ragyogó hangulatot, amelyek sötét felszíne fény hatására ezüstösen csillogni kezd. Az ülések ennél a csomagnál piros betéteket kapnak, a digitális műszeregység pedig minden elinduláskor speciális indító grafikával emlékezteti a sofőrt arra, hogy miben is ül.
A különkiadások különleges részletei közelről: a fényszóró dizájnja is ütősre sikerült, a fekete pedig jól áll a tükörházaknak és az ablakkereteknek
Árak tekintetében 200 ezer japán jen lesz a különbség a két csomag közt. A matt fekete változat kerül majd többe, amelynek alapára motorváltozattól függően 5,8 milliótól 7 millióig terjed, forintra átszámolva körülbelül 15,3 és 19 millió a két említett összeg. Az persze közel sem biztos, hogy a csomagok itthon is elérhetőek lesznek (hiszen jelenleg maga az IS sem kapható), ahogy az sem, hogy a pontosan átszámolt hazai árakon kínálnák őket.
A kézzel festett,kovácsolt BBS alufelnik nem csak szépek, könnyűek is
Vannak viszont minden IS-t érintő frissítések is, a Lexus mérnökei átprogramozták a sávkövető automata vezérlőrendszerét, hogy a rendszer természetesebb mozgással igazítsa a járművet a forgalmi sáv vonalához. Az IS 300 és IS 350 modellváltozatok továbbá új fékpedált és főfékhengert kaptak, hogy természetesebb legyen a fékérzet. További fontos újdonság a hathengeres motorral szerelt modellek csomagtartójába extraként kérhető hálózati elektromos csatlakozó aljzat, ami lehetővé teszi háztartási kisgépek, elektromos szerszámok, kempingfelszerelések vagy laptopok működtetését.
Itt a kontinensen szerintem minden eladott darab egyedi kiadás 😛
Lehet, hogy nem kéne ekézni a Lexus eladásokat úgy, hogy az Alfád és a Jaguarod is infúzióra van kötve 😀
Cimbim alighanem arra gondolt jelen esetben, hogy az IS forgalmazása megszűnt Európában.
A névtelen szerző szerintem erről még nem hallott :
„Az persze közel sem biztos, hogy a csomagok itthon is elérhetőek lesznek, ahogy az sem, hogy a pontosan átszámolt hazai árakon kínálnák őket.”