Dögös, vörös és olasz. Még néhány évig biztosan a kínálatban marad a Tipo
Vadiúj technikával vértezi fel régebbi modelljeit a Fiat, az idén hétéves Tipo és a nyolcéves 500X az első két fecske az olasz kínálatban. Az új blokk is a FireFly motorcsaládba tartozik, a másfél literes benzines négyhengeres, a lélegeztetéséről turbó gondoskodik. A töltőnyomást nem csavarták az egekig, a motor 130 lóerő leadására képes. A méretéhez képest szerényebb lóerőszám nem véletlen, a blokk Miller-ciklus szerint működik. Ennek lényege, hogy a kompresszióviszony kisebb legyen az expanzióviszonynál, ezáltal növelhető a hatásfok. Módosított szelepvezérléssel érik el, hogy kevesebb benzin-levegő keverék (közvetlen befecskendezésnél csak levegő) kerüljön a hengerbe, ami kevesebb befektetett munkával sűríthető össze, így a motor gyengébb, de tartósabb és takarékosabb lesz.
Az új motorhoz hétsebességes duplakuplungos váltó társul
A 130 lóerőt és 240 Nm nyomatékot produkáló blokk mellé egy 48 voltos rendszerről táplált villanymotor társul. Az akkumulátorból érkező lóerők száma 20, ezek a paripák a váltón keresztül hajtják az első kerekeket, külön indítómotorra és generátorra immár nincs szükség. A Fiat szerint az új motor városban 0,3 literrel fogyaszt kevesebbet az 1,6 literes dízelnél, a 500X esetében 11%-kal takarékosabb a korábbi 1,3-as turbómotornál. A két típus gyorsulása bőven vállalható, a Tipo 9,3, az 500X 9,4 másodperc alatt teljesíti a 0-100-at. A forgalmazás áprilisban kezdődik, de állítólag már februárban rendelhetővé válik a két új típus, az mondjuk kérdéses, hogy nálunk is így lesz-e.
Az 500x is megkapja az új hajtásláncot, ami a Jeep Compass és Renegade modellekben már kapható