Két új fiú harca – japán platósok egymás ellen

Összehasonlító teszt: a Nissan Navara a Mitsubishi L200 ellen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Automaták, jól felszereltek, már nem is igazi munkagépek, de azért sokat bírnak, és terepen sem szégyenlősek. Mit tud a két új japó platós?


Almát az almához illik hasonlítani, így adta magát a helyzet, egymás mellé állítottuk a piac két legújabb japán pickupját. A Nissan NP300 Navara és a Mitsubishi L200 is nagyon nagy nevek a műfajban, hozzájuk csak a Toyota Hilux mérhető, de abból az újat még nem kapni, így egyelőre csak duóban tudtuk megmérettetni őket. A Nissan spanyol földön, a Mitsubishi meg Thaiföldön készül - hiszen az autógyárak a költségcsökkentés miatt a kihelyezett gyártásban találták meg a kiutat. A Navarát a Nissan egyértelműen a Juke, Qashqai, X-Trail crossover sor tetejére szánja, de a Mitsubishi is a terepre igazából nem való divatautókban látja saját jövőjét. Épp ezért az L200-ast is sportos pickupként emlegeti. Most arra kerestük a választ, hogy mindebből mit érezni közúton, meg azon túl és közben mi lett a hagyományos pickup értékekkel.
Hirdetés


A pickup műfaj a hazai autós kultúrában egyet jelent a menő vidéki vállalkozó ingyen autójával. Mivel teherautónak is lehet őket vizsgáztatni, így valóban a legtöbben céges autónak veszik, de jól láthatóan nem csak ekként használják. Persze, van aki a teherbírás és az összkerékhajtás együttes meglétét is kihasználja, de a városban furikázó, csilli-villi, szinte luxus pickupokról tudhatjuk, hogy sem takarmányt nem visznek a platón, sem a szántásban nem dagonyáznak. Ahogy a városi terepjárók divatosak lettek, úgy minden magas építésű kocsi trendi lett. A hazai pickup-divat is beleillik ebbe a vonulatba. Azt persze tudni kell, hogy ezek a létravázra épülő, üresen is közel kéttonnás és öt méternél hosszabb vasak több téren is elég messze vannak az átlagos személyautóktól.

Külső méretek
Nissan Navara Double Cab Mitsubishi L200 Double Cab
Hosszúság [mm] 5330 5285
Szélesség [mm] 1850 1815
Magasság [mm] 1840 1780
Tengelytáv [mm] 3150 3000
Plató hossza [mm] 1578 1520
Plató szélessége [mm] 1560 1470
Plató magassága [mm] 474 475
Hasmagasság [mm] 223 205


Mindkét japán gyártó igyekezett ezeket palástolni, több-kevesebb sikerrel. A Nissan Navarában például a beltéri anyagok minősége üti a kisautók szintjét, ami a pickupok között már a luxusigények szintje felé húz. Bezzeg a Mitsubishi L200-asban a sokat bíró szürke plasztik borít mindent. Ha a szép utastér a fontos, akkor a Nissan nyert, ha viszont a könnyen takarítható és strapabíró felületeket részesíti előnyben az ember, akkor a Mitsubishi. Igaz, hogy a bőrkárpit megrendelését senki nem gondolhatja komolyan, aki munkára fogna be egy ilyen gépet. A Nissan nem csupán a külsőségek terén akarta személyautósítani a Navarát, hanem hozzányúlt a vasakhoz is.

Műszaki adatok
Nissan Navara Double Cab 4WD 190 AT Mitsubishi L200 Double Cab 4WD 181 AT
Hengerűrtartalom [cm3] 2298 2442
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16
Váltófajta/-fokozat automata/7 automata/5
Teljesítmény [LE (1/min)] 190 (3750) 181 (3500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 450 (1500-2500) 430 (2500)
Gyorsulás 0-100 km/h 10,8 11,8
Végsebesség [km/h] 180 177
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 7,0/6,0/8,7 8,4/6,5/7,2
CO2-kibocsátás [g/km] 183 189
Menetkész tömeg [kg] 1958 1950
Vontatható tömeg [kg] 3500 3100


Elődjével és ellenfeleivel szemben a Navara hátul nem laprugós, hanem csavarrugók dolgoznak alatta. Persze a hátsó merevtengelyét megtartotta, de azt oldalanként öt ponton kapcsolódó lengőkarokkal és stabilizátor rudakkal vezetik meg. A rendszer azért így is elmarad az igényesebb személyautók valóban oldalanként független, térlengőkaros hátsó fűtőművétől, és behozott új problémákat is. Egyrészt ettől nem csökkent jelentősen az úttartást befolyásoló rugózatlan tömeg, másrészt viszont, ahogy a terheléses próbán látszott, jelentősen csökkent a futómű tehertűrő képessége. Vájtabb off-roadosknak azt is leírom, hogy a Navara és az L200 hátsó felfüggesztése lefelé egyaránt 15 centimétert enged kirugózva. Így a tekercsrúgó előnyeit - mint a videóból is látszik, csak aszfalton élvezhetjük a Navarában.


Beltér- és platóméretek (mm)
Nissan Navara Double Cab Mitsubishi L200 Double Cab
Belső szélesség elöl 1480 1460
Belső szélesség hátul 1460 1450
Belmagasság elöl 960-1010 950-1020
Belmagasság hátul 960 950
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött 240 240
Ülőlap hossza elöl 500 500
Ülőlap hossza hátul 440 450
Plató maximális szélessége 1560 1470
Plató szélessége a kerékdobok között 1130 1085
Plató magassága 474 475
Plató hossza 1578 1520


Terepképességeik összevetése nehéz kérdés. Változó minőségű csúszós felületen a központi differenciálzárral szerelt L200-asok előnyben vannak, mert rajtuk nem kell folyton átkapcsolgatni a hajtást. Benne maga megoldja a rendszer, hogy ne akadjon össze, eközben a Navarás csakis és kizárólag laza talajon kapcsolhat összkereket a hajtás károsítása nélkül. Komolyabb terepen a könnyű fenekű, terheletlen pickupok csakis hátsó differenciálzárral tudnak boldogulni. A Nissanban volt, így kijelenthetnénk, hogy elverte a Mitsubishit, de ez nem lenne korrekt. Az L200-as jobban felszerelt változataiba ugyanis nem kérhető a hátsó diffi, pedig a munkára szánt szerényebb verziókban alapból benne van. A korrektség jegyében azt még fontos megjegyezni, hogy a Nissan kipörgésgátlója ügyesebben segíti a béna terepjáróst. Az off-road instruktornak nem volt gond, de én a koca, lehetséges, hogy eltemettem volna magam a Hungaroring melletti épített pályán.
Közúton egyértelműen a Nissan lenne előnyben, ha csak a menetkomfortot néznénk, de naná, hogy nem csak azt nézzük. A Mitsubishi hátsó utasai a pattogó laprugó miatt gyakrabban fognak felszisszenni a kátyús pesti utakon hajtva. Ugyanakkor a Mitsubishi kormányzása autószerűbb, papíron gyengébb motorjával is erősebbnek érződik, és nincs hátrányban a kettővel kevesebb fokozatú automataváltójával sem. A kisebb L200-as beltere is szűkebb, de ez a gyakorlatban nem sokat számít. Sokkal fontosabb, hogy bár alig könnyebb a Navaránál, normál közlekedés mellett is sokkal könnyedebbnek hat nála. Hozzá képest az túl nagy és nehéz, mintha egy bálnát vezetnénk. A furcsa kettősségen nem segít a két tesztautó felszereltsége sem. Az alapvetően munkára való Mitsubishit túlzottan kistafírozta az importőr, így hiányzik belőle az aranyat érő diffizár. Az életmód-autósabb Nissanban ugyanebből az okból persze ez benne volt. De azt hiszem, az igazi pickuposok tudják, nekik mi kell és miért. Még egy adalék, az NP300 Navara alapára 7,75 millióm forint (nettó 6,1), míg az L200-as ára csak 6,59 milliótól indul (nettó 5,19).
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Két új fiú harca – japán platósok egymás ellen

  • 2017.10.28. at 08:28
    Permalink

    Igen, lehet, hogy nemsokára lesz belőle tesztautó. Nekem facelift-nek tűnik, de ebben a cikkben azt írják, hogy „új”:

    [url]http://formula.hu/auto/2016/02/02/februarban-megerkezik-magyarorszagra-az-uj-ford-ranger[/url]

  • 2017.10.28. at 08:28
    Permalink

    „A Ranger lassan váltás után kiált,…” Kb fél éve már bemutatták,itthon is rendelhető egy ideje,bár nem tudom,hogy az mennyire facelift,vagy teljesen új modell.

  • 2017.10.28. at 08:28
    Permalink

    „A Nissan NP300 Navara és a Mitsubishi L200 is nagyon nagy nevek a műfajban, hozzájuk csak a Toyota Hilux mérhető, de abból az újat még nem kapni, így egyelőre csak duóban tudtuk megmérettetni őket.”

    Sokan várjuk már az új Hiluxot. Az Isuzu D-Max is említhető még, mint vetélytárs, egyre több szaladgál belőlük, de az Isuzu név főleg az F-Astrákban szolgáló dízelmotorok miatt ismert itthon – leginkább csak a fanatikusok ismerik a Troopert, a Geminit vagy a Piazzát a cég múltjából. A Ranger lassan váltás után kiált, az Amarok szintén hamarosan megújulhat.

    Tudomásom szerint a Tata jelenleg nem árul pick-upot a kifutott Xenon óta, a Ssangyong sem, és sajnos a Mazda BT 50-es újabb változata sem jött el Európába, ezzel a Mazda teljesen száműzte a haszongépjármű-ágát kontinensünkről.

    [url]https://www.google.hu/search?q=mazda+bt+50+2015&client=opera&hs=OJY&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi1lsyBuJLLAhWFCJoKHU5gAKIQ_AUIBygB&biw=1048&bih=698[/url]

    A Mahindra jelen van, de az nem említhető egy lapon a japánokkal/európaiakkal puritánsága miatt, de munkára remek választás lehet a Goa vagy a Bolero.

    Viszont a Hyundai várhatóan megérkezik majd egy új versenyzővel, ami a Santa Cruz névre hallgat:

    [url]https://www.google.hu/search?q=hyundai+santa+cruz&client=opera&hs=p3s&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwigwqKZuZLLAhUkIpoKHWPyBfcQ_AUIBygB&biw=1048&bih=698[/url]

    Jó lenne egy Kia pick-up is, érdekes lenne a tigrisorr-hűtőmaszk egy ilyen gép orrán.

    Jön majd a Renault Alaskan, a Mercedes eddig nem ismert nevű új pick-upja, ill. a Fiat Fullback, ami a cikkben szereplő L200 átírata. A Toronak jobban örültünk volna, de az Dél-Amerikának készült.

Vélemény, hozzászólás?