Az FF91 gyártása csak 2020 végén kezdődhet (Forrás: Autoblog.com)
A Faraday Future nem akar nagyobbat markolni, mint amit meg tud fogni, nyilatkozta a cég vezérigazgatója, Carsten Breitfeld a Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show-n. A fejlesztő csapat nagy része továbbra is az FF91 modell gyártásának előkészítésén és piacra dobásán dolgozik. Az indulás nincsen már messze: az idei év végére várható az első autók gyártása és szállítása.
A cégvezető ugyanakkor azt is elmondta, hogy egy autógyár nem élheti túl a vásárlókért vívott versenyt egy modellel. Az autók imázsát elsősorban a csúcstechnológiára és a digitális felhasználói élményre építik. Szerencsére ez a megközelítésé egyre népszerűbb a vásárlók körében. További modellek érkeznek: elsőként az FF81, ami a 91-esnél egy kicsit kisebb és sokkal olcsóbb autó lesz, hogy aztán teret adjanak egy még kisebb, 71-es modellnek.
A látvány szemet gyönyörködtető és a menetteljesítmény is impozáns (Forrás: Autoblog.com)
Az árakról egyelőre nem lehet tudni semmit, de a márka zászlóshajójának szánt modell valahol 120 és 200 ezer dollár között kezdhet. Ez az árcédula egy olyan autón, amit 3 elektromos motor hajt, 2,39 másodperc alatt éri el a 100-as tempót és 1050 lóerő repíti, nem is annyira vészes. A két új modell is kizárólag elektromos hajtással lesz elérhető, és nem is tervezik benzin vagy dízel motorral ellátni, ahogyan nem fognak beszállni a hibrid és a hidrogén versenybe sem.
Bár a Faraday Future megjárta a Formula E-t is, nem célja a vállalatnak olyanokkal versenyezni a vezetés és a sportautók szerelmeseinek kegyeiért, mint a Porsche vagy a Lotus.
Nincs még lefutva a meccs ennél a gyártónál, ahogy a Lucidnál sem, külföldi sajtót kell olvasni, ennyi az egész. És van még jó pár ilyen, csak Amerikában, remélhetőleg szépen-sorban jönnek majd ők is.