A Toyota viszonylag későn fogott hozzá a villanyautó-fejlesztéshez, de igyekeznek behozni a lemaradást. Erre bizonyíték a Sanghajban bemutatott két újabb elektromos tanulmány, amelyeket helyi partnereivel összefogva a Toyota kínai fejlesztőközpontja, a TMEC fejlesztett ki. A stílusbeli hasonlóság is ennek köszönhető: az orr-rész mindkét esetben a Toyota bZ modellek egységes arculatát tükrözi, bár a két autó közt egyébként elég eltérő koncepciót képvisel.
A bZ Sport Crossover a könnyedebb jelenség: afféle SUV-kupé, lendületes ívű tetővonallal, amelynél egyértelműen a megnyerő külső volt a legfontosabb tervezési szempont. Ez a típus a TMEC és a FAW Toyota vegyesvállalat közös projektje, ennek megfelelően a FAW-nál kerül majd gyártásba 2024-ben.
A bZ FlexSpace más filozófiát képvisel: a hagyományos SUV-formájú modell esetében az optimális térkihasználás, illetve a barátságos belső tér került a középpontba. Cserébe az autó megjelenése jóval kevésbé érdekes. Ez a típus a GAC Toyota és a TMEC közös projektje, így a GAC gyártja majd, szintén a jövő évtől.
Műszaki adatokat egyelőre nem közölte, de az a tény, hogy az együttműködő partnerek közt ott van a BYD Toyota EV Technology neve is, arra utal, hogy a bZ3-hoz hasonlóan a két újdonság is a BYD műszaki megoldásai köré épül.
Egyelőre nem tudni, hogy a két Kínában készülő elektromos Toyota más piacokon is elérhető lesz-e, de egyáltalán nem lenne meglepő, ha a későbbiekben akár Európában vagy Észak-Amerikában is felbukkannának.