Két turbóval 700 lóerőt mozgósít a Ferrari 458 Italia
Megveri az F12-est a feltuningolt 458 Italia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az 1261 lóerős Venom GT-t jegyző Hennessey Performance időről-időre kezelésbe vesz egy-egy olasz sportkocsit. A Ferrari 458 Italia Spidert hétszáz lóerősre húzták fel két turbó alkamazásával.
Amikor a Ferrari 2009-ben bemutatta az F430 utódját, egy pillanatra megállt a világ lélegzete. A Ferrari 458 Italia szépségét a Pininfarina műhely szabta rá elképesztő teljesítményére. A korábbi motort vadonatúj V8-as, 4,5 literes váltotta le, amely 570 lóerőt teljesít 9000 1/perc fordulaton.
A 458 Italia volt az első kézi váltóval elérhetetlen Ferrari, csakis a dupla kuplungos hétsebességes Getrag automatával szerelik. Minek persze kézzel váltogatni, ha a helyettünk dolgozó szerkezettel 3,4 másodperc alatt van százon a kocsi? Van azonban, akinek ez is kevés. Az amerikai Hennessey Performance sosem elégszik meg a gyári teljesítménnyel, nem tisztelnek sem istent, sem embert, se Ferrarit. A HPE700 twin turbo teljesítményfokozó készlettel az Italia gyári erejét 700 lóerősre húzták fel. Sok részletet nem árultak el a kocsiról, de az biztos, hogy a dupla turbófeltöltőt a Garrett szállította, áttervezett rozsdamentes acél kipufogórendszert tettek alá és 98 oktánszámú (RON) benzin (Amerikában 93 oktánszámú) befogadására is felkészítették. Egyes pletykák szerint, ha azzal tankoljuk, akár 800 lóerőt is lead az ikerturbós motor.
Ez a megoldás többnyire eddig inkább a hasonló teljesítményű Lamborghini Gallardo LP570-4 modelleket izmosította, hisz annak az összkerékhajtása elbánik a többlet lóerőkkel. Gondoljunk csak bele, a 700 paci a Ferrari esetében a hátsó kerekekre szabadítható rá.
Hogyan gyorsul? Becsléseink szerint simán megveri az F12 Berlinettát (V12-es motor, 740 lóerő, 3,1 másodperces százas sprint). Íme, egy, pontosabban rögtön két videó a Hennessey Performance olasz üdvöskéjéről.