Két turbó, némi gázolaj és egy automata váltó – mit adhat ez?
Mitől más egy dízel autó, mint egy benzines? Opel Insigniával ad választ a SportVerda
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Méretosztálya egyik legnyomatékosabb turbódízelét adja az Opel Insignia BiTurbo. Kiváló alany ahhoz, hogy megmutassa, milyen ma egy dízel autó.
Vajon ez jut egy dízelmotorról az emberek eszébe? Aligha! Dr. Tordai István a SportVerda műsorvezetője és producere Konkoly Ágit és Sarka Katát kérdezte, ők persze nagyjából semmivel sem tudták jellemezni a dízeleket, na jó, azt tudták róluk, hogy kevesebbet fogyasztanak, mint a benzinesek, sőt, azt is, hogy esetükben nem 95-öst, hanem gázolajat kell tankolni. A mai dízelek esetében azonban a szerény(ebb) fogyasztás mellett még temérdek másik előny (nyomaték, autópályán szerényebb zajszint) is említhető. A nemrégiben frissítésen is átesett Insignia dízel csúcsa, a BiTurbo például mérsékelt fogyasztással is képes kimagasló dinamikát adni. Városi pusztító, autópályás gyorshajtó, ha pedig akarjuk, alacsony fordulaton "csak" egy elegáns, csinos középkategóriás. Vérpezsdítő? Lehet, de nem a motorhangjával, bár a gázolajosok körében az sem vészes. Bővebb jellemzés a tesztben olvasható, a SportVerda videója pedig alább látható.
Az általam is gyengének ítélt 18 éves BMW kupém is gyorsul így, pedig 190 helyett csak 140 lovas, és 400 nm helyett még 200 nm nyomaték sincs a motorjában… Bár az is igaz, hogy nincs 1.5 tonna a súlya, fogyasztásban sem sokkal ( konkrétan akkor 1 literrel ) múlja alul az én 7-8 literes fogyasztásom a maga 6-7 literjével.
Eddig jutottunk, az Opel dízele azt tudja, mint a BMW benzinese bő 15/szűk 20 éve ? Mondom ezt Opel fanként…
Igen a lancia deltaban is a legizmosabb dízel az az 1.9mjet twinturbo 190Le 400Nm 1400-1500ford/perc től.
De viszont itt ha jól hallom már 2 literes motorról van szó. Ugyanaz mint a 159-es alfában van csak ott a csúcs még 1 turbóval 170Le.
Nemsokára a Bmw csinál majd egy kisebb három turbós diesel motort…. De én autótervező lennék akkor csinálnák 2.0l szívó diesel motort és mellé valamilyen gázt fecskendezne be… (lpg,cng,hidrogén) ezzel elméletileg lazán teljesítené az euro 6-ot is….. Csak hát akkor lenne egy 90-100 le autó ami kimenne a világból és a gázrendszer lenne egyedüli indok arra ,hogy komolyabb indokkal szervízbe vigyük…. Ha az autógyártók a környezetvédelmet komolyan vennék és nem csak képmutatás lenne az egész akkor rég lehetne olyan autót kapni amelynek a tetején napelem van és egy valamilyen akksit töltene…. Egy kistehernél ez mekkora plusz energia lenne nyáron??? Óriási és a technika megvan hozzá….
Ja a Lanciában és a Saabban lévő ikerturbóst kapta meg, kiforrott jó pár éves konstrukció!