Két tonna alatti súllyal és biturbó V8-assal jöhet a Lexus LC F
Már a Lexusnál is a turbómotorok korszakát éljük, és ez nem feltétlenül baj
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Van hibrid, van szívó V8-as, és jöhet a turbós V8-as is a Lexus LC kínálatába.
Szerénynek semmiképp sem mondható a Lexus LC, ami egyelőre 5,0 literes szívó V8-assal (421 LE, 560 Nm) és 3,5 literes, V6-os benzinesen alapuló hibridként (benzinmotor: 220 LE, 348 Nm + villanymotor: 179 LE, 300 Nm) kapható, de az azért egyértelmű, hogy az igazi csúcsverzió, az LC F még várat magára. Most úgy hírlik - gyári forrásból kiszivárgott információk szerint -, hogy 5,0 litere biturbó motort kaphat a csúcsgép. 621 lóerővel, és még mindig vastagon 2 tonna alatt maradó (1778 kg) saját tömeggel.
Ha azt vesszük, hogy az LC 500 is eléri 4,4 másodperc alatt a 100 km/órás tempót, a LC F akár 4 másodperc alá is mehet ebben a versenyszámban. Árát extrém magasnak, 20 millió jen fölöttinek ígérik, ami nálunk 55 millió forint körüli árcédulát jövendöl. Az LC amúgy mindkét eddigi hajtásláncával 29,5 millió forintról startol, amivel saját szegmensében, a luxuskupék között egyáltalán nem drága. A 100 km/órás tempót 4,7 másodperc alatt elérő 500h az ő 6,4 l/100 km vegyes fogyasztási értékével kifejezetten spórolós is, bár ebben a ligában talán fontosabb, hogy a lehető legkulturáltabb üzemű és igen komoly hatótávot adó.