A következő 2 évben 30 autót tervez Kínának a Volkswagen, íme az első fecskék: az ID. Era, az ID. Evo, és az ID. Aura!
A három típus sorrendben balról jobbra haladva: ID. Era, ID. Aura, ID. Evo
Szűk két hete villantotta meg a Volkswagen a vadiúj Kínának szánt autóit, ám akkor még csak sötétbe bújt árnyakat ismerhetett meg a nagyközönség. A Shanghaji Autószalon keretében viszont ténylegesen leleplezték a két SUV-ból, és egy szedánból állló palettát - pontosabban azok koncepcióit. Mindez része az elkövetkező két év grandiózus offenzívájának, amelynek keretében nem kevesebb mint 30 autót fognak kifejezetten az ázsiai ország piacára fejleszteni.
Az ID. Era a SAIC Volkswagen „gyermeke”
Az ID. Era a SAIC Volkswagen felügyelete alatt készül. Ez egy három üléssoros SUV, az első Volkswagen, amely REV hajtáslánccal készül (range extended electric vehicle - hatótávnövelő belső égésű motorral ellátott villanyautó). A közlemény szerint a modell lokálisan emissziómentesen 300 kilométert képes megtenni, a belső égésű erőforrás további 700 kilométert tesz hozzá, vagyis a kombinált érték több mint 1000 kilométer.
Az ID. Evo a Volkswagen Anhui gyártása
Az ID. Evo is különleges a maga nemében, hiszen ez a német vállalat első tisztán elektromos nagymértetű SUV-ja a kínai piacon. Ennél a modellnél nem közölték a pontos hatótávot, csupán annyit árultak el, 800 voltos platformon kerül a gyártósorra.
Az ID. Aura esetében a FAW-Volkswagen végezte a fejlesztést
A legkevesebb érdemi információt a szedánról, vagyis az ID. Auráról árulták el. Pedig ugyancsak mérföldkőnek számít, hiszen ez az első tanulmány, amely a Compact Main Platform (CMP) építőkészletet alapszik - ezt kifejezetten Kínának fejlesztették. A közleményben hangsúlyozták, hogy a felhasználói élményben kitüntetett szerepet szánnak az MI-re épített rendszernek, amely nem csak "okostelefonos" megjelenésben köszön vissza a központi kijelzőn, de a vezetéstámogatók is "hasznát veszik" majd. Az ID. Auráról sem tudni, pontosan mekkora hatótávval érkezhet. Fontos hangsúlyozni, ezek egyelőre csak koncepcióautók, ahogyan azt is le kell szögezni, mindegyiket Kínának fejlesztették, így az európai forgalmazás nagy bizonyossággal kizárható.