Két országban koncentrálódik az európai villanyautó-töltők fele!
Vészjóslóan aránytalan az elektromos autók töltőhálózatának eloszlása Európában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legfrissebb adatok szerint még mindig komoly különbségek fedezhetők fel a villanyautó-töltés elérhetőségében attól függően, hogy pontosan hol tartózkodunk Európában. Mutatjuk, hogy mely országokban van a legtöbb, és mely országokban a legkevesebb töltő.
A probléma ezzel, hogy Európa-szinten még durvábbak a különbségek.
Magyarország több mint dupla ekkora, 93 ezer négyzetkilométeres területére a kutatás adatai szerint mindösszesen 2500 nyilvános töltő jut.
Hollandia után számszerűsítve Németország következik, itt az EU összes töltőjének 19,4 százaléka, nagyjából 60 ezer oszlop található, ám itt már közel sem olyan kiemelkedő a helyzet, mint a hollandoknál, Németország ugyanis egy jóval nagyobb terület a maga majd' 358 ezer négyzetkilométerével. A németek után Franciaország a bronzérmes 37 128 nyilvános töltővel, de még nagyobb, közel 544 ezer négyzetkilométeres területtel. A dobogóról Svédország és Olaszország csúszik le, előbbi 25 197, utóbbi pedig 23 543 publikus oszloppal. Az utóbbi 5 évben jelentős, 180 százalékos volt a növekedés ezen a téren, ám az összesen 307 ezer töltő még mindig kevésnek bizonyul, főleg az EU 2035-ös határidejéhez képest, ekkortól ugyanis kizárólag villanyautókat lehet majd újonnan forgalomba helyezni az Unióban. Ekkorra a becslések szerint további 6,5 millió nyilvános töltőt kell még létesíteni, ami az elkövetkező tíz évben nem 180, hanem 2200 százalékos növekedést igényelne.Érdekesség, hogy amennyiben el is érjük a kitűzött 6,8 millió töltőpontos célt, egy négyzetkilométerre még akkor is csak fele annyi töltő jut majd az egész EU-ban, mint amennyi jelenleg, 2022-ben Hollandiában jut ugyanekkora területre.