Két lottóötös sem elég a világ legdrágább Ferrarijára

9 milliárd forint a veterán Ferrari versenyautóért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A brit Stirling Moss részére készült versenyautó halványzöld színben pompázik, értéke alig másfél évtized alatt megtízszereződött.


Attól függően, hogy milyen árfolyammal számolunk, 8,8-9 milliárd forintos (35 millió amerikai dollár) vételárral vette át a világ legdrágább autójának helyét egy 1962-es Ferrari 250 GTO. A korábbi rekordokat 2010-ben fizették egy 1936-os Bugatti Type 57SC Atlanticért – itt nem hozták nyilvánosságra a pontos összeget, csak annyit lehet tudni, hogy 30-34 millió dollárt adtak az autóért – illetve idén februárban 32 milliót egy 64-es Ferrari 250 GTO-ért.
Hirdetés

A most 35 millió dollárért gazdát cserélt 250 GTO a 3505GT alvázszámot viseli, és a brit versenyzőlegenda, Stirling Moss részére építették. Ő maga 1962 áprilisi, karrierjének véget vető balesete miatt sosem vezethette az autót, melyet ettől függetlenül versenyeztettek, részt vett 24 órás Le Mans-i versenyen és még pár futamon, további különlegessége pedig ritka halványzöld fényezése.

Ráadásul rövid idő alatt hatalmas összeget termelt, ára iszonyatosan megugrott, hiszen 1996-ban még mindössze 3,5 millióért cserélt gazdát, mostani tulajdonosa, egy holland üzletember körülbelül tíz éve vette meg 8,5 millióért. A 250 GTO új tulajdonosának persze nem sokat számított, hogy mennyit ad érte, hiszen Craig McCraw még 1993-ban csinált hatalmas vagyont azzal, hogy telekommunikációs cégét 11,5 milliárd dollárért eladta az AT&T-nek.
Továbbra is igaz a tétel, hogy a 250 GTO-ra bármekkora összegeket kiadnak a rá vágyakozó milliárdosok, ilyen autót mindig érdemes lesz megvásárolni - ha valaki nem csak megnyerné, hanem ügyes tranzakciókkal, meg is duplázná a lottó aktuális ötösét...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?