Két légzsák, félmillió. Maradhat?
Piaci körkép: 2 légzsák félmillióért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sokan vannak, akiket nem bűvölnek el az extrák, amikor használt autót vásárolnak, és csak a biztonság kerül előtérbe. Olcsó, 500 ezer forint környéki, legfeljebb tízéves kocsikat kerestünk két légzsákkal.
A keresési feltételeknek megfelelt példányok
Teljesítmény | Évjárat | Futott km | Vételár (Ft) | |
Citroën Xsara Break 1.6i SX | 109 LE | 2002/3 | 198 000 | 550 000 |
Daewoo Lanos 1.3 S | 75 LE | 2003 | n. a. | 540 000 |
Fiat Brava 1.2 16V SX | 82 LE | 2001/8 | 106 000 | 549 000 |
Fiat Bravo 1.2 16V SX | 82 LE | 2001/7 | 110 000 | 545 000 |
Hyundai Accent 1.5i LS | 88 LE | 2001/8 | 121 000 | 519 000 |
Opel Astra Caravan 1.6i GL | 75 LE | 2001/4 | 145 000 | 490 000 |
Opel Astra 1.4i GL | 60 LE | 2001/9 | 156 000 | 550 000 |
Renault Thalia 1.4 | 75 LE | 2001/9 | 90 000 | 549 000 |
Renault Thalia 1.4i 16V | 98 LE | 2001/6 | 175 000 | 529 000 |
Renault Twingo 1.2 | 75 LE | 2001/11 | 170 000 | 499 000 |
Renault Twingo 1.2 | 60 LE | 2001/6 | 100 000 | 519 000 |
Renault Twingo 1.2 | 75 LE | 2002/4 | 189 000 | 550 000 |
Suzuki Alto 1.1 GL | 63 LE | 2003/12 | 82 000 | 540 000 |
Suzuki Swift 1.0 GS 3 ajtós | 53 LE | 2003/2 | n. a. | 550 000 |
Suzuki Swift 1.3 GLX 4 ajtós | 68 LE | 2002/2 | 93 000 | 495 000 |
Suzuki Swift 1.0 GLX 5 ajtós | 53 LE | 2002/10 | 87 000 | 549 000 |
Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX | 76 LE | 2002/5 | 170 000 | 499 000 |
Suzuki Wagon R+ 1.3 GL Aut. | 76 LE | 2001/8 | 124 000 | 550 000 |
Amint a táblázatból kiderül, a tíz éves felső korhatár még éppen a realitás határán húzódott, a találatok zöménél 2001-2002-es modellekre akadtunk. Ugyancsak furcsa, de egyáltalán nem meglepő a dízelmotorok hiánya: a gázolajos erőforrással szerelt típusok felára túlment az általunk megszabott tűréshatáron, olyan autókat pedig nem szerettünk volna az ajánlóba tenni, amelyeknél már a hirdetésből kiderülnek a nem egyszer súlyos problémák – ezek javítása azonnali plusz költség. Egyébként, hogy a dízel kinek érné meg, arról korábban már értekeztünk. Örömteli, hogy a két légzsákos kritérium az esetek felében blokkolásgátlóval is kiegészül, és mintegy 20 százalékra tehető a légkondicionálóval felszereltek aránya, amely leginkább a magasabb színvonalat képviselő kompaktokra jellemző.
Mind a Renault, mind a Suzuki úgymond többmodelles résztvevője a mezőnynek. A francia kisautóknál a bohókás Twingo, valamint a Magyarországon leginkább családi igáslónak használt Thalia került a virtuális hálónkba. Előbbinél a futott kilométerekben nagy a szórás, 100 és közel 200 ezer között ingadoznak a közölt adatok, míg Thaliából sokat futott, és megkíméltnek mondott „nagypapás” egyaránt horogra akadt. Olykor érdekes extrákba is belefuthat az ember, például a Twingónál jópofa - és különösen nyáron élvezhető adomány a hatalmasra kitárható vászontető. A Clio puttonyos változata ilyen majomfogó trükköket nem tud, ellenben bőséges, fél köbméteres csomagtartója meggyőrző érv szokott lenni a kispénzű vevők körében.
A 1,1 literes, előző szériás Alto leginkább aszkétáknak való, és mondjuk ezt úgy, hogy a legújabbhoz volt szerencsénk. Persze, élcelődni nem fogunk, hiszen akinek a tömegközlekedéstől való függetlenség a legfőbb igénye, könnyen megtalálhatja a számítását a parányi, könnyen parkolható, olcsón üzemeltethető japán minivel.
Légzsákos biztonság félmillióért, tíz éves korhatáron belül? A keresés igazából nem reménytelen, de azért arra mindenki készüljön fel, hogy a márkákat tekintve nem fog a bőség zavarával szembesülni, a tíz év tartható, de fiatalabb autókat nem igazán kínálnak, és zömében kisautókat találni, egy-egy kompakt modell mellett.
ABS is kell, nem csak 2 lufi. Amellett persze, hogy viszonylag jól tervezett gyűrődő zónával rendelkező autót vesz az ember.
De csak nekem tűnik fel a listában, hogy 2001-es Thalia 90 ezret futott? Meg ugy az összes autó futása havi 700-1400km között van havonta? Ezek tényleg csak ennyit mennek? Kétlem. A Thalia tipikus család egyetlen autója, munkába járásra is az kell, meg hétvégén a nagyihoz lemenni is az kell, bevásárolni is az kell… budapesti munkahellyel ezt menedzselni legalább 25 ezret jelent egy évben.
Ez nagyon fontos,amit ön is írt,az aktív biztonság.Jó futómű,fék,kormányzás,mondhatni fél siker.A mai töréstesztek is 64 km/h sebességgel történnek,tehát ha én 80-90-es tempóval csapódom egy fának,nem garantált,hogy túlélem.Azt hiszem,a cikk mondanivalója nem is igazán a passzív biztonságról szól,csak egy bizonyos összegért mit kap az ember.Itt is leginkább az érvényes,hogy az állapot a legfontosabb,mint minden használt autónál.
Nekem Saxo az egyik kocsim. Borzalmas torzulást mutat frontális ütközéskor a karosszéria. Ilyen mértékű roncsolódás esetén még a légzsák sem számít. Ennél a kocsinál nem marad más, mint az aktív biztonság. Az viszont egészen jó nála. Tehát menet közben az úthibákon nem tekeredő, nyugodt, stabil egyenesfutású, rendkívül jó kanyarstabilitású, szélsőséges helyzetekben is nyugodt, kiszámítható viselkedésű kisautó. Sajnos az ütközést nem bírja. De hát az ütközés az a végső fázis, szerencsére.
Ütközéskor viszont kell a gyűrődési zóna. Túl merev karosszériánál (Hummer) ütközéskor olyan mértékű a lassulás, hogy az ember belső szervei nem bírják el. Az új kocsiknál emiatt terveznek az utascellán túl még 40-50-60 cm-es gyűrődési zónát is, ami életet ment.
Srácok, azért a „nagyautóktól” se szarjatok ám be rögtön! Az oly biztonságos accent, vagy brava is csak 1-2 csillagot tudott összekaparni, a twingo-ról már nem is beszélve.
A poén kedvéért itt van néhány link, érdemes nézelődni, megnézni a videókat, elolvasni, miket írnak EuroNCAP-ék.
Fiat Brava – 2 csillag
http://www.euroncap.com/tests/fiat_brava_1998/32.aspx
Hyundai accent – 1 csillag
http://www.euroncap.com/tests/hyundai_accent_1998/36.aspx
Suzuki swift – 1-2? csillag
http://www.youtube.com/watch?v=SkgTSaSLO6I
Renault twingo- 1-2? csillag
http://www.youtube.com/watch?v=S4Rsqqyt7BU
Na igen, a karosszéria merevsége. A közhiedelem, hogy az a jó, ha merev. Nem, nem az a jó, ha merev. Hanem az, ha tervezetten gyűrődik. A Hummer is átmegy a betonfalon. Igaz, aki bent ül, az belehal, de a kocsi sziklaszilárd, merev, nem gyűrődik.
Szóval inkább légzsákkal csattanok egy Altoban, mintegy légzsák nélküli F Astrában, pláne, ha az már van, vagy 15 éves, és szépen korrodáltak az egykor merev acéllemezek és merevítők.
Egyébként meg igenis, Thalia vagy Accent. Mindkettő minimálautó, az Accent sokkal megbízhatóbb, de fapados, a másik komolyabb autó, de több baja is lesz. A Fiat Brava is megfelelő az 1.2-es motorral, volt hozzá szerencsém 3 éven át céges autóként, bőven elegendő a teljesítménye, ha 130-nál nem akar valaki gyorsabban menni, akkor kellemesen lehet vele autókázni. Az Accent 1.5-ös motorja persze a legerősebb, de iszákosabb is, 6.5 alatt nem fog megállni országúton. A Thalia megelégszik egy 5.8-6 körüli fogyasztással, a Fiat elmegy 5.5-tel. Mindezt legalább másfél év saját tulajdonlás alapján mondom.
Sziasztok! Tudom, hogy sokan menekülnek a Fiat hallatán. Én ezzel nem így vagyok. Tesómnak sokáig volt (Brava 1.2), és én is vezettem (bár én a nagy autókat részesítem előnyben:D) Aztán egyszer beütött a nem várt esemény. Önhibán kívül csatt az M0on. Szerencsésen megúszták! Minden gond nélkül kiszálltak (persze az ilyenkor szokásos, megütöttem kicsit a vállam nem számítom) Aztán láttam azt a Suzukit ami beléjük rongyolt 90el. Na az megért volna egy misét plusszba!!!! Azóta ha nem is nagyon de a Bravat tisztelem maga kategóriájában.
Csak az Opel … ilyen árkategóriában. Még légzsák nélkül is biztonságosabb mint a vele egy árfekvésű kisautók.
Én végignéztem az összes itt felsorolt autó töréstesztjét.Amit én biztonságosnak mondanék,az az Astra,ami meglepő a típus korát ismerve,a másik a Thalia,ami jó,és még a Lanos,ami jónak tűnik,a többi felejtős.Mondjuk az Alto egyáltalán nem rossz,ellentétben a Swifttel,arról sok pozitívumot lehet mondani,de a biztonság nem erőssége,lehet benne akár 20 légzsák is,maximum egy koccanásnál van jelentősége.
Légzsák 🙂 Azért megnézném a 800 kilós twingót, meg a 800 kilós swiftet egy karambol után.
Ajánlanék egy twingo töréstesztet youtube-on 🙂 Halálcsapda minden ilyen kisautó, 2000 előttiek, lehet nézelődni youtube-on, és szörnyülködni
Hát megnéznék egy légzsákos Alto vs. légzsák nélküli F Astra tesztet.. Azt hiszem, elég debil dolog csak a légzsákot figyelni, és a karosszéria merevségéről megfeledkezni, kedves cikkírók.