A Juke nagy reménysége lehet a Nissannak, az első generáció jól fogyott az európai piacon
A Nissan nem éppen fénykorát éli, ugyanis többek között a folyamatosan csökkenő piaci részesedés miatt megválhat egy, de akár két üzemétől is. A friss Juke-ot és a két éves Leafet leszámítva nem éppen üde a Nissan kínálata, amely biztosan hozzájárul a kereslet csökkenéséhez. Ugyanakkor az elektromos autókra való átállás is meglehetősen költségigényes, így ez a két tényező már túl sok teher a Nissannak. Források szerint az angol és a spanyol üzem sora vált kérdésessé, amelyek már több kínai gyártó figyelmét is felkeltették. A Nissan egyelőre tagadja az üzemek eladását, ám az biztos, hogy az idei első félévben a cég profitja majdnem nullára csökkent.
A Leaf is jól teljesít az elektromos autók mezőnyében, Norvégiában az eladási listák elején foglal helyet az akkus Nissan
A Nissannal kapcsolatos aggasztó hírek már a nyár közepén megjelentek, akkor ugyanis 12 500 dolgozó elbocsátását helyezték kilátásba, mivel a cég a japán, a kínai és az amerikai piacra szeretne leginkább fókuszálni. Ugyanakkor az EU és Japán közötti kereskedelmi megállapodásnak hála az eddiginél jóval olcsóbb az autók Japánból történő szállítása, így már nincs szükség európai üzemekhez ahhoz, hogy elkerüljék a vámot. A Nissan már bejelentette, hogy a barcelonai üzem 600 munkatársától válik meg, mivel a gyár 200 000 autó/év kapacitását nem tudja kihasználni a Nissan. A Brexit sem könnyíti a japán gyártó életét, mivel ha az Egyesült Királyság megállapodás nélkül hagyja el az Európai Uniót, akkor az a gyár működésének végét is jelentheti.
A 370Z esetében újabb és újabb különkiadásokat készít a Nissan, a modell már tíz éve van a piacon, így frissnek nem nevezhető