Két év múlva várhatjuk a Toyota első villanyautóját
Új akkumulátorfajtát hozhatnak a Toyota villanyautói
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hibridek terén vezető Toyota eddig kivárt a villanyautók kapcsán, illetve még mindig vár egy kicsit, hogy aztán nagyot guríthasson.
Sokan és sokszor teszik fel a kérdést, hogy vajon miért nem kínál villanyautót a hibridek kapcsán egyértelműen piacvezető Toyota. A válasz kapcsán pedig tisztázni kell: van, illetve volt a Toyotának villanyautója. Limitált szériában készült az iQ és a RAV4 elektromos változata is, amikből épp azért nem vállalkozott a sorozatgyártásra a Toyota, mert túlzottan limitáltnak érezte hatótávjukat - akár a csaknem 500 kilométeres hatótávval bíró, alapvetően elektromos, de az áramot hidrogén üzemanyagcellájával termelő Miraihoz, akár a márka hibridjeihez képest. Ezért aztán a Toyota eddig valóban kivárt a villanyautók kapcsán, 2022-re pedig olyan új technológiájú, szilárd (solid state, azaz folyékony helyett szilárd elektrolitos) akkumulátorral szerelt villanyautókat ígér, amelyek a jelenleginél sokkalta gyorsabb, akár a belső égésű motoros autók tankolási idejéhez mérhető tölthetőséget ígérnek.
Míg azonban az újfajta akkus elektromos Toyoták érkezése csak a következő évtizedben (2022 környékén, elsőként Japánban) várható, a Toyota a legfrissebb hírek szerint már 2019-ben elkezdi első nagy sorozatú villanyautójának gyártását, az akkumulátorok kapcsán forráshelynek számító Kínában. Állítólag a vagány C-HR alapjain (azaz a Toyota TNGA platformján) egy szintén crossover jellegű elektromos modellt várhatunk, a padló alá, helytakarékosan épített akkumulátorokkal. Míg korábban a konnektoros hibridekben és az üzemanyagcellás modellekben látta a jövő mobilitását a Toyota, tavaly egy dedikált cég alapításával rákapcsolt az elektromos autók fejlesztésére is, így a tervek aligha alaptalanok.
Már megint ezek a hányadék crossoverek!!! Miért nem árusítja a Toyota a Mirait??! Be ne álljanak már az ízlésdiktatúrát képviselő gyártók sorába? Akinek nem kell a crossover, miért nem veheti meg az ő számára megfelelő kialakítású, formájú Mirait??
Ennél több a legtöbb PHEV szabványban az is benne van hogy mekkora távot tud elmenni csak alaktromos autóként.
Ezért kap az X5 zöld rendszámot, a Prius meg nem.
A BMW X5 xDrive40e képes csak elektromos módban is működni (néhány tíz km-t), illetve tölthető is külső forrásból. Ez igazsághoz azért ez is hozzátartozik….
Ez azért lehet magas mert a Toyota korán indult és eléggé felvizezett a kínálata (nem PHEV csak mild hibrid), ráadásul nem is árul rendes dízelt.
Az USA PHEV zöld autók között 20% alatti a részesedése (második helyen a Volt mögött): [url]http://carsalesbase.com/us-sales-2017-q1-alternative-power-segment/[/url].
[url]„A hibridek terén vezető is erős túlzás.”[/url]
2017 januárig a [b]12 millió[/b] világon eladott összes hibrid autóból a [b]Toyota[/b] kb. [b]10 milliót adott el[/b].
Igen de az nem volt széles körben elérhető. PHEV február óta kapható, és a Prius plushoz pl nincs is.
Jó lenne, ha a németek is észbe kapnának már, és nem csak a méretet és a lóerőket növelnék…
Az megvan, hogy a Priusnak már az előző verziójából is volt PHEV?
A hibridek terén ma is a Toyota az etalon. Az, hogy sok gyártó az olcsóbb, váltóval összeépített villanymotorral építi a hibridjeit, az nem azt jelenti, hogy a Toyota lemaradt, hanem hogy a legtöbb gyártó nem akarja a Toyota szabadalmát megvenni.
Kicsit azért olvass utána a dolgoknak, javaslom!
„A hibridek terén vezető is erős túlzás.”
szerinted melyik a vezető hibrid gyártó a világon, ha nem a Toyota?
Épp az elmúlt hónapokban volt hír hogy a Toyota teljesen kiszállt a Teslából. Toyotát ismerve gondolom ebből a „kudarcból” is szép haszonnal szálltak ki. Együttműködésük gyöngye az a párezer darab villany RAV4 maradt…
A hibridek terén vezető is erős túlzás. Úttőrő igen, de kb ennyi.
Konkrétan a PHEV-ekben éppúgy lemaradtak mint a villanyautókban…