Két év múlva, már Spanyolországból érkezhet az új Nissan Qashqai
A következő generációs Nissan Qashqai már messze nem biztos, hogy angol gyártású lesz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Generációváltás előtt áll a Nissan Qashqai, az új nemzedéket megkímélnék az EU-n kívüli gyártás vámterhétől.
A britek EU-ból való kilépése, azaz a Brexit egyértelműen áremelkedést hozhat az Egyesült Királyság területén gyártott modelleknél, ezért aztán korábban már szóba került, hogy a General Motors is elhozhatja onnan az Astra és a Vivaro gyártását. Most pedig az a hír járja, hogy bár az 1986-ban alapított és a Qashqai crossovert annak bemutatásától, azaz 2006-tól gyártó sunderlandi Nissan gyár rentabilitása is megkérdőjeleződött. Bár a tavaly 475 ezer autót (a Qashqai mellett Note, Juke, Leaf, valamint Infiniti Q30 modelleket) gyártó üzemet eddig az egyik leghatékonyabb gyárként emlegették, a britek EU-ból távozása miatt az európai piac számára az importvám miatt az ottani termékek már drágábbak lesznek, vagy a Nissannak lesz kisebb a profitja. Egyik megoldással sem járnának jól.
A lobbisták nem a saját meggazdagodásukra dolgoznak hanem egy cég alkalmazottai. Úgyanúgy fizetést kapnak, csak kicsit többet mint egy gyári munkás, de ez igaz lesz efy tervezőmérnökre vagy egy művezetőre is.
Mutyizás ilyen szinten nem jellemző nyugaton, és a legtöbb országban az emberek nem büszkék vagy akár érzik jól magukat, ha ügyeskednek. (persze délen akadnak kivételek, de ők ott is tratanak)
Egy átlag német városban kinéznek ha gyalog átmész a piroson. Rád szólnak ha egy autóval elveszel két parkolót. És nem azért mert a szabály az szabály, hanem mert megszokták, hogy az emberek törödnek egymással.
És bár az átlag belga túl jól él és kényelmes mutyizni és ügyeskedni, gond nélkül az utcára vonulnak ha a valóban fontos (pl munkvűllalói) jogaik a tét.
Nálunk sokkal inkább jellemző, hogy üresben túráztatjuk magunkat, de amikor verseny lenne, nem tesszük be egyesbe, és mindenki otthagy…
Köszi a beismerést.
Ezt a magyar mentalitásos dumát is csak egy sötét gödörben élő tudja magából állandóan kipréselni, csak ugy mint a szar magyar út -azók.
Ez azért van mert te is csak a csillogó ny. európai országokhoz tudod csak hasonlítani hazánkat pedig európa nem csak abból áll.
A lobbisták télleg több százezerember megélhetését biztosítják, nem mintha ezt tagadtam volna, lásd, Audi, Opel, Suzuki és a többi itthoni lerakatát, ebből csak az hiányzik hogy a saját meggazdagodásuk érdekében. Fúúú, mekkora konteó mi? Egyébként hallottad a hírt hogy több száz Audi minkás megy a Szlovákokhpz dolgozni. Na, akkor ez kinek jó és kinek nem? Tudtommal itthon munkaerő hiány van.
Az meg a te rozsaszín köd látásodat bizonyítja hogy azt hiszed csak itthon megy a mutyizás. Megy az nyugaton is csak még nagyobban.
Nem vagyok Ghosn életrajzíró, azért a Wiki eléggé érdekes dolgokat tartalmaz. Vagy a legendák, hogy milyen egyszerre két vállalat igazgatójának lenni és heteiid egyik felét Japánban, másik felét Párizsban tölteni.
Megint egy kicsit biosszant az a tipikus magyar mentalitás, amivel ezt képzeled, hogy ez „haverok” meg kapocslatok kérdése. Nem vaze, egy idő után nem lehet másokra háíratni a munkát hanem el kell végezni.
A lobbistákra pedig nem azért halgatnak, mert valami „háttérhatalom” akarja, hanme mert közvetve többszázezer ember megélhetését adják.
Valóban nem vagyok tisytában országokat átívelő multi vállalatok stratégiájával, de te ugy tünsz mint egy drpg függő amikor Ghosnt isteníted, pedig hatalmas stratégiáját már leírtam kb 3 kommentben. De ez nem is gazán stratégia inkább ismeri a lehetőségeket, meg befolyásos haverjai vannak, lobbizók akikkel közeli kapcsolatot ápol egy bárban vagy szaunában. De Mitsubishis cikk képe alapján ahol ugy vigyorog mint egy bájgúnár inkább az utóbbira tippelek. Amugy már nem 1x megcáfoltad a saját véleményed 2 kommentben, de ez téged sosem zavart. A konteós fröcsögős kommentelést is te kezted. Mindig ez van ha az érveid le vannak leplezve.
És tiszteletben is tartottam, sőt még a „faszás” jelzőt is elfogadtam, mert úgy tűnik, ez ma a magyar nylvi színvonal realitása.
Ellentétben a te alpári, személyeskedő és agresszív kommenteddel, ami a blog történetének harmadik kimoderált hozzászólása volt. Csak hogy el tudd helyezni magad, az igénytelenségben…
Ez a komment annyira jellemző rád, hogy akár kitehetnéd a kirakatba. Nem vagy tisztában semmivel de azért határozott véleményed van a dolgokról.
Nem nő össze semmi, nincs köze az indexnek a blogokhoz, és részemről mint bloggernek semmilyen befolyásom sincs arra, hogy mikor teszik ki a bejegyzéseim. A mai címoldalas posztot pl teljesen öncélúan tették ki, én sokkal inkább javasolnám másik bejegyzésem.
De nem untatlak a valósággal, biztos találsz valami jól hangzó kontós oldalt ami úgyis leírja ami neked teszik, nem kell zavartatnod magad a valósággal.
Nyithatnál te is blogot, ugyanígy kikerülhetnél, csak ahhoz a böfögésen felül valami értelmeset is le kellene tenni az asztalra…
Kedvenc kommentem:
Ez egy fasza reklám – ennyi. A köré rittyentett „cikk”, na az a gáz.
Ma lehozta a trutymo szagu index egy cikkedet a blogodrol.
Osszeno ami osszetarozik, nemigaz?
„Lehet multizni meg fröcsögni,” -haha. latszik hol akadsz ki….
Pedig ez van kisapam. Frocsogj csak!
Vissazfelé nemcsak a nemszavazó részvény érdekes, de az is számít, hogy a Francia állam a fő tulajdonos, aki ráadásul némi un-ortodoxiával meghekkelte a saját részvényeinek szavazóerejét a Renault-ban. 17% nem sok, de a Nissannak nincs beleszólása, a többi meg nyilvánosan jegyzett.
Utóbbi persze azt jelenti, hogy akár fel is vásárolhatnák, de emlékeim szerint az ellenséges felvásárlást egy bizonyos kisebbségi hányad felett blokkolhajták a tulajdondosok, és ugyebár a Renault egy francia jog alapján bejegyzett, részben állami tulajdonú vállalat 🙂 …
Még egyszer: a Renault-nak meghatározó tulajdonrésze van. Gyakorlatilag egy részvény-tulajdonos sem rendelkezik hasonló aránnyal, sőt még az érdekpozíciók se tudnák leszavazni (mivel van nyilvános tulajdonban is egy jelentős rész).
A Nissan irányítását itt látod: az első négy név európai Ghosn, Klein francia (bár a másik kettő nem Renault-s)
A Renault-nak annyi köze van, hogy tulajdonos(i hányaddal bír), és egy ilyen döntést megvétózhat (34%-kal biztosan). A Nissan révén a Renault így a Mitsubishi tulajdonosává is válik.
Persze meg lehet állapodni egymás között máshogy (mint ahogy a Nissannal nem szavazó részvényt vetettek ami tényleg eléggé padlófelmosásnak tűnik, de ha nem ez magyarázd el lécci, hogy miért nem az), ha te jobban ismered a részleteket, légyszi linkeld be…
„A Nissan nem „megvette” a Renault-t…”
Na végre, tudtam, hogy eljön majd az a nap, amikor belegabalyodsz a m*rhaságaidba. Edy is jól emlékszik – te írtad, hogy „megvette”. Márpedig ha nem vette meg, akkor a tulajdonosa sem lehet, igaz?:)))
Ha nem tűnt volna fel, a Renault-Nissan miatti mindenkori felháborodásom alapját végig ez adta: a „tulajdonos” szó helytelen és nem idevaló használata. Nekem más bajom nem volt. A Renault nem tulajdonolja a Nissant, hanem irányítást szerzett felette. Így a helyes. A Mitsubishi-ügylethez meg végképp semmi köze a Renault-nak, ugyanis a Nissan a francia cégtől elszeparálva működik, „külön kasszán”, és ezért megtehette, hogy a Datsun újjáélesztésével olcsó márkát alapított és többségi tulajdonjogot szerzett a Mitsu felett.
A problémám végig a [b]FOGALOMZAVARODDAL[/b] volt. Remélem, most sikerült megérteni. Az üzleti életben nincs „virágnyelv”, „padlófelmosás” meg „átvitt értelem”: ott konkrétumok vannak, amiket a szerződés(ek)ben rögzítenek.
1. te sem nagyon olvasol utána annak amit írsz. Ghosn a Renault csodagyereke volt (már a felsővezetésben), és Schweizer a Nissan- szanálással tette próbára, miután a Renault-nál már letett valamit az asztalra.
A Nissan nem „megvette” a Renault-t, hanem vásároltattak a Nissannal nem szavazó Renault részvényeket. A Nissan nem szólhat bele a Renault ügyeibe, míg a Renault-nak meghatározó szavazata van.
2. ha nem érted akkor kár hozzászólni.
3. Ezt végkép nem értem, mire írod.
4. Igen, és mint az egyik legangyobb japán autógyár igazgatója, elég nagy szava is van. Lehet multizni meg fröcsögni, de a Nissan fizeti a munkabéreket, a beruházást és a japán miniszterelnök büdzséjének egy szemmel látható részét is.
5. Egyelőre úgy néz ki hogy minden hazugság volt a Brexittel kapcsolatban, gyakorlatilag úgy tűnik, a hazugságok felelőtlen léptéke ami miatt sokan az igenre szavaztak, aztán kiderült nem az, nem úgy nem annyi. Most pedig fogják a fejüket és zárnak be évek óta futó remek blogokat szégyenükben.
6. nem értem amit írsz, milyen copicatre gondolsz?
1. A nissan a tulelesert teszi ezt? Mi van? Nem te hagoztatod hogy a Nissant megvette a Renault es ott az van amit Ghosn mond? Megint bal labbal keltel fel?
2. Hagyjuk az gazdasagi sztorijaidat, nem vagyok ra kivancsi.
3.Szoval a R-Nissan az a usaban is termel. Mino meglepi, akkor ott sincs bunti vam!
4.Azon hogy Ghosn barmikot a Japan miniszterelnoknek jot rohogtem. Gondolom ezzel zsarolta az elnokot hogy ha nem adsz kedvezmenyt viszem a gyartast es neked kell feoglalkoznod majd a tobb ezer munkanelkulivel.
5.Mar hozozd a politikai hozza allasodat is hogy az angol hulyekkel van a bajod. Tudjuk melyik medi sugallta azt hogy amelyik angol szavazott a Brexitre az egy hulye proli. De ez is csak azt mutatja hogy a gazdasag igenis osszefugg a politikaval. Mindenhol!
6.Eddig is az volt az erzesem hogy valaki mas gondolatait kozlod, mert nem tudsz ket pontot osszekotni es nem engedsz egy tapodtat sem a velemenyedbol. Marmint a masik blogger velemenyebol. Pl: LExus az ellopta Mercit es teljesen lemasolta. Meg az angol cikket sem ertetted meg, csak felre ertett velemnyed szajkoztad.
Blogger copycat!
Spanyolországban már elég régóta gyártanak Nissanokat, úgyhogy a jövő idő használata indokolatlan. Egyébként ez még mindig jobb, mint Zöldike elmélete, aki szerint a Nissan csak és kizárólag francia:)
Eddig egy francia-japán-angol volt, most francia-japán-spanyol lesz.
Ezt csalfa romlejjó hogy fogja az 1 agysejtjével feldolgozni? Erre vajon mit ír neki a wikipédijja?
Nem tetszik a cikk felhangja. A Nissan egy nem azért teszi ezt, hogy még egy esőerdőt kiirthasson jódolgában, és kedvére munkásosztályt sanyargasson, hanem egyszerűen a túlélés a célja.
A Nissan nem a büntetővámok miatt ment csődbe hanem az erős Yen miatt (az is igaz, az amerikaiak befenyegették őket, de japánnak volt is vaj a füle mögött). Ez egy másik történek, nem megyek most bele a részletekbe…
Ghosn költség csökkentett is, de a fő manőver lényege az volt, hogy a Renault beletett egy hatalmas áthidaló kölcsönt, amivel a Nissan túlélte, amíg a gyártást át tudta vinni az USÁ-ba és Angliába.
Az EU-ba importálás nemcsak az árfolyamkockázat és az esetleges vámok miatt problémás, de néha még a vámkezelés is nehézkes, amellett hogy a termék EU tartalma (és így uniós eredete) is csökken.
Szóval én maximálisan megértem Ghosn-t, ő akár a japán miniszterelnökhöz is bármikor odament és beszólt hogy viszik a gyárakat, ha nem kezdenek valamit az erős yennel (pár éve nagy bajok voltak ezzel).
A Bajom az angol hülyékkel van (hogy használjam csalfa ide illő szófordulatát).
Van egy kedvenc blogom, Ray C Smith All about Cars című oldala remek statisztikákat tartalmaz és érdekes elmélkedéseket.
Sajnos kicsit elvitte a hév a szavazásnál, és már azt számolta, vajon sikerül-e nettó exportőrré válni a függetlenedő E. Kir-nak. A helyzet az, hogy lehet hogy a szelet nagyobb lesz, de a torta nem kicsit fog összemenni, és a végén a brit gyomor bizony koroghat…
A legutolsó posztjában lezárta a blogot, mert sikerrel konstatálta, hogy nemcsak az „idegenszívű” japánok és németek jelentettek be komoly fenyegetéseket, de a JLR csoport is bejelentkezett egy európai telephelyre. Ennyit a lánglelkű nacionalizmusról.
De ez a cikkben is tök jól benne volt.
buta=bukta…. Nem megy ma a gépelés.
Szerintem is innen fúj a szél. És úgy néz ki elébe akar menni a dolgoknak mert egyre jobban úgy néz ki az angolok tökön lőtték magukat. Ki tudja az EU hogy fogja megmogyorózni őket és milyen extra terheket kapnak a nyakukba, amitől esetleg buta lesz az egészet ott gyártani. Van szabad gyártókapacitás, miért ne lépné meg? És még talán a munkaerő is olcsóbb. Nincs mit vesztenie.
Én télleg nem értelek.
Amikor a Nissant optimalizálta Ghosn vagy ahogy most a Ladát fogja, akkor G. az Isten aki megmentette a Nissant, vagy ahogy most a Ladát fogja gatyába rázni a régi modellek kiszórásával, de ha más mondja hogy maximalizálni fogja a prfitot akkor az szánalmas?
Meg ugye ott az európai büntetővám a japán márkákra. Ugye ezt nem is ajánlhatta fel Ghoson a Nissannak? Majd mi legyártjuk a Nissanokat itt európában így nem kell büntit fizetniük. Profit optimalizálás, tudjuk szánalmas….
Hogy is van a mondás? „H*lye angolok, angol h*lyék.”
Milyen igaz…
[i]„Mert a profit az profit, maximalizálni kell.”[/i]
Ennél szánalmasabb lezárást keresve sem lehet adni egy cikknek…
A Nissan pár éve úgy betértdelt mint a szél, mert Japán nem volt képes biztosítani a megfelelő kereskedelem-politikai és makrogazdasági feltételeket.
Persze ehhez nem árt egy kis memória, meg a brit pletykalapokon felül is egy enyhe tájékozottság…
Ahhoz már sok memória sem kell, hogy emlékezzünk, pár hónapja még a brexit pártiak voltak akkora xmétládák, hogy a Nissan logóval kampányoltak a kilépésért.
Most meg az egész brit külpoltika Japánban lobbizik hogy el ne bukják a szigetország legnagyobb autógyárát…