Hamarosan ismét elstartol a villanyautók vásárlási támogatása. A 22 kW-os AC tölthetőségével egyedülállóan praktikus Renault Zoe várhatóan 7,31 millió forinttól lesz elérhető
Mint az ismeretes, tavaly 27 óra alatt kifutott az az 5 milliárd forintos támogatási keret, amelynek erejéig a 11 millió forint alatti elektromos modellekhez 2,5, a 11-15 millió forint közöttiekhez 0,5 millió forintos ártámogatásra lehetett pályázni. Ahhoz, hogy az összes beadott igény kielégíthető legyen, később közel 1 milliárd forinttal toldotta meg a keretösszeget a kormány, igaz végül messze nem minden pályázó váltotta be támogatási okiratát. Az idei támogatási rendszer információink szerint a korábbi hiányosságait több ponton is javítani hivatott. Így aztán - várhatóan - havi részletekben lehet majd a rendelkezésre álló keretre pályázatot benyújtani, s nem csak bemondásra, hanem megfelelő ajánlattal lehet majd pályázni.
A részleteket egyelőre - hivatalosan - nem tudjuk, az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól kapott információk szerint "napokon belül" várható a bejelentés, több meg nem hivatalos forrásból is úgy tudni azonban, hogy a 2,5 millió forintos támogatási összeg már 12 millió forintos vételárig fog majd járni, felette pedig nem 15, hanem 16 millió forintig lesz támogatás, ráadásul nem csupán 0,5, hanem 1,5 millió forintos összeggel. Ezek alapján
már most érdemes kalkulálni a szóba jöhető modellek kapcsán.
A Schiller Autó Család
már előzetesen is kiszámolta ajánlatait, sőt vásárlóiknak az ártámogatáshoz szükséges pályázat megírását és benyújtását is átvállalják. De nézzük is, mit és mennyiért kaphatunk majd!
Minden információ szerint lesz villanyautó 4 millió forint alatt, a tavaly a világon elsőként nálunk rendelhetővé tett Dacia Spring által
A piac legolcsóbb villanyautójának ígért
Dacia Spring már gyakorlatilag itt van, árairól korábban írtunk, s azokat azóta is tartják, magyarán a 45 lóerős villanymotorral hajtott, 26,8 kWh-s akkumulátora által vegyes üzemben 230 kilométer hatótávolságú Dacia Spring 3 999 000 forinttól lesz megkapható. A piac legolcsóbb modelljét hamarosan teszteljük, de május 26-27. között a Renault & Dacia Schiller autószalonjában (Budapest, M3 bevezető) is megtekinthető lesz.
Amennyiben a divat többet számít, mint a hatótáv, a legolcsóbb (és nagyobb akkus!) Dacia Springhez mérten 1,5 milliós felárral kaphatunk Fiat 500e-t
Ha a legolcsóbb villanyautónak számító Daciánál többre vágyunk, 1,5 millió forintos plusszal az örökifjú, de valójában vadonatúj
Fiat 500e is megkapható lesz már 5 499 000 forinttól, az olaszok elektromos csöppsége ráadásul nem csak divatból és trendiségből ad többet, sofőrsegédeivel és persze 95 lóerős villanymotorjával és alapáras 50 kW-os villámtölhetőségével is más szintet hoz, igaz az alapverzió 23,8 kWh-s akkumulátorával és 180 kilométeres hatótávjával nem ér fel a Dacia Springhez. A miniautók hatótávkirálya a Skoda Citigo, ami alapvetően a tavaly előtt nagyobb akkumulátort kapott (
tavaly tesztelt) Volkswagen e-up!, ám a Skodánál már nem szerepel a gyártásban. A Schiller Autó Családnál azonban még van néhány példány, s az állami támogatással 5,95 millió forinttól fogják tudni kínálni a valósan 300 kilométer feletti hatótávot hozó csöppséget.
2019 végén 5 millió forint alatti kedvezményes árral robbant be a piacra a Skoda Citigo iV, pillanatok alatt elfogyott. A Schiller Autó Család nemrégiben még be tudott tárazni néhányat, ezeket az állami támogatással 6 millió forinttól fogja tudni kínálni. Az árak (nagyrészt a forint árfolyamváltozásából eredő) emelkedése a villanyautóknál is tetten érhető
Egy kategóriányit feljebb lépve az alapáras 22 kW-os AC tölthetőségével a lehető legpraktikusabban használható, 50 kWh-s akkumulátorával nagyjából 300 kilométeres hatótávot adó
Renault Zoe 7,31 milliótól, a vagány formájú és a belső égésű motorosokéval egyező utasterű, de a legjobb vezethetőségű
Opel Corsa-e alapára 8,19 millió forintra várható, míg az azonos alapokra épülő, de egy bő fél kategóriányival nagyobb, ráadásul vagány SUV
Mokka-e 12,55 millió forintos ára helyett 10,98 millió forinttól várható majd. Ha viszont helykínálatával és hatótávjával is kompromisszummentes elektromos családi autót keresünk, a Skoda Enyaq iV-t lesz érdemes megnézni, a forgalmazói kedvezménnyel és az állami támogatással együtt 12,988 millió forinttól is megcsíphetőnek ígérkezik a Skoda első dedikált villanyautója, amit már szintén
próbáltunk.
Mind az Opel Corsa-e, mind a nagyobb Mokka-e dögös és jól vezethető
A Skoda Enyaq iV vezethetősége mellett helykínálatával és hatótávjával is kompromisszummentes, az állami támogatással 13 millió forint alá mehet az ára
Az ajánlatokért és az autók megtekintéséért, kipróbálásáért is érdemes megkeresni a
Schiller Autó Családot, hiszen aki támogatást szeretne, annak idén is rohamra érdemes számítania, így ajánlott az igényléshez felkészülnie, ehhez pedig csöppet sem ciki a felajánlott segítséget igénybe venni. További
információk itt!
Nagyon tolják, nagyon erőltetik a népre ezt a villany f0st.
Szerencse, hogy tavaly vettem új autót. 10 évre minimum letudva ez a dolog.
10 évig tankolhatsz minimum 400 forintért.
Az árkülönbségből 10 évre megvan az üzemanyag.
„Az árkülönbségből 10 évre megvan az üzemanyag.”
Ha 4 millióért hazaviszel egy elektromos Daciát, akkor melyik árkülönbségből lesz meg 10 évre az üzemanyag? Vagy a 15 milliós Tesla Model 3 esetében melyik hasonló tudású autóról szeretnél beszélni?
A tizenéves benzines kompaktom jelenleg a Dacia Spring támogatott árának harmadáért képes arra, hogy a jelenlegi életvitelemmel egyhuzamban 180 – 320 kilométert autózzak vele autópályán, légkondival, csomagokkal és ne kelljen megállnom ebédnek meg kávészünetnek hazudott fél – háromnegyed órákra tölteni. Ráadásul közben biztosan stresszmentesebb vagyok mint az az i3-as pilóta aki nyolcvannal csorog a pályán. Biztos nagyon szuper és előremutató a villanyautó de sajnos vannak olyan perverzióim, hogy nem szeretek megsülni, megfagyni, IFA-val harcolni a külső sávban, súly alapján csomagolni vagy az amúgy is kevés szabadidőt töltőkábelen lógni egy parkolóban miközben értelmesnek hazudom magamnak az elcseszett időt. Ráadásul 200 – 300 megtehető kilométernél nem elindulni szoktam hanem megállni tankolni. Ezek egyelőre alacsony használati értékű státuszszimbólumok, harmadik bevásárlókocsik, taxik, futárautók és nem teljes értékű, univerzálisan használható autók.
A tizenéves benzines kompaktot használd egészséggel, de a boltban nem árulnak olyat. Én hallottam olyan emberekről, akik új autót vásárolnak, a Dacia Spring pedig új autó, alkalmasint azokkal hasonlítsd össze.
Aztán, majd ha leveszed az alufólia sisakot, akkor érdekes információk jutnak majd el a fejedbe, de addig is mondok néhányat :
– egy elektromos autóval akár 10 óra alatt meg lehet tenni 1000 kilométert, az érdemben nem lassabb, mint egy benzinessel
– 180-320 kilométert sok villanyautó meg tud tenni egyben még autópályán is
– a klíma használata érdemben nem befolyásolja a hatótávot
– a csomagok mennyisége érdemben nem befolyásolja a hatótávot
– a BMW I3 városi és agglomerációs közlekedésre tervezett autó, azzal nem szoktak IFA-val harcolni a külső sávban, ráadásul az IFA-k rég eltűntek az autópályákról
– a csomagok mennyiségét nem a hajtás módja szabja meg, a Skoda Enyaq terhelhetősége 600 kg
A NAV jövedéki adatai szerint évi 700 liter benzin jut egy kocsira Magyarországon, az napi 1,9 liter. Azzal szerinted mennyit lehet autózni? Szerinted egy Tesla, vagy más 50-100 kWh méretű akkuval szerelt autó az bevásárlókocsi?
Tölts le egy 2021-es frissítést.
OK. Melyiket árulod ezekből a csodákból zepteres ember? 🙂
Egyiket se, cimbora. Sőt, villanyautóm sincs, csak nem biciklibelsőben élek.
Vizsgáld meg ezt a listát :
carsalesbase.com/european-sales-2021-q1-midsized-cars/
Esetleg gondolkodj el azon, hogy Norvégiában az idei első negyedévben hogyan volt lehetséges, hogy az eladások 56%-a elektromos. Ott az emberek nagyobbik része futárkodik, vagy csak bevásárolni jár? Nem fűt? Nem visz csomagokat?
cleantechnica.com/2021/04/07/85-plugin-electric-share-in-norway-combustion-falls-below-10/
Egyszerűbb lenne azt mondanod, hogy tizenéves benzines kompaktra futja, nincs azzal gond, de akkor nem a villanyautó szar, hanem a fizetés.
Azzal remélem tisztában vagy, hogy Norvégiában elengedik az ÁFÁt az elektromos autókra, így ott jobban megéri elektromos autót venni mint benzinest vagy dízelt, amire meg plusz terhek vannak. Ha ez nálunk is így lenne a Tesla Model 3 benzines Octavia árban lenne…
Hagy rá, nem „százas”, csak hétvégékre engedik ki!
Nem ismered azt az idiótát, aki szerint a Vitara 3 mázsával könnyebb papírból készül, mint a Captur?
„Azzal remélem tisztában vagy, hogy Norvégiában elengedik az ÁFÁt”
Persze, de attól még nem változik a hatótáv, meg a terhelhetőség.