6 éve ugyanígy néz ki, 9 éve mutatták be, és a 17 éves Yaris alapjaira épül: mindezek ellenére népszerű a Toyota Vios Ázsiában
Európában valószínűleg nem sokat mond az autósoknak a Toyota Vios név, Kelet-Ázsiában viszont az egyik legnépszerűbb olcsó szedánnak számít a típus, minden évben több mint 100 000 példányt adnak el belőle, pedig az aktuális generációt már több mint kilenc éve mutatták be, és a ráncfelvarrása óta is hat év telt el, ráadásul a 2005-ös Yaris alapjaira épül. A Vios legnagyobb piacai közé tartozik Kína, a Fülöp-szigetek, Vietnám és Thaiföld, de kapható Bruneiben, Tajvanon, Malajziában és Indonéziában is. Készül viszont a következő generáció, nemrég Bangkokban fényképezték le az újdonság egy erősen álcázott példányát. A képeket közlő helyi online autós magazin, a Headlight Magazine szerint a szériaváltozatról hivatalosan 2022 harmadik negyedéve során rántja majd le a leplet a Toyota.
Az álcázott újdonság komoly technológiai fejlődést hozhat, a 2019-ben bemutatott DNGA platformra épül, amit a Daihatsu fejlesztett (Fotó: Headlight Magazine)
A D92A kódnéven fejlesztett kis szedán a Daihatsu New Global Architecture (DNGA) platformra épül, amelynek nincs köze a Toyota New Global Architecture (TNGA) platformhoz, hiába hasonló az elnevezés. Ez ugyanis egy 2019-ben bemutatott, kizárólag ázsiai piacra szánt kisautókhoz fejlesztett moduláris platform, amelyre 2025-ig 15 különböző karosszériatípusban fognak 21 modellt építeni. A Daihatsu szerint a DNGA-t az elektrifikáció, a tömeg- és költségcsökkentés és az önvezetés figyelembevételével fejlesztették ki. A platform lehetővé teszi, hogy az alkatrész-megosztási arány meghaladja a 75 százalékot a legkisebb, kei car kategóriás négykerekűek közt, míg az A és B szegmensbe tartozó mini- és kisautók esetében a 80 százalékot is, így a fejlesztési idők és költségek akár meg is feleződhetnek. Ugyanez a gyártásra is igaz, a DNGA-alapokra épülő típusok ugyanis közös gyártósoron készülnek, a rugalmasan alakítható DNGA használatával a Daihatsu által használt platformok száma 7-ről 4-re csökkent.
Hátulról a legegyértelműbb, hogy egy vérbeli "olcsó kisautó-szedánnal" van dolgunk (Fotó: Headlight Magazine)
Bár erősen álcázták a Vios-prototípust, a kémfotók alapján az orra a 2017-ben bemutatott, 4,2 méter hosszú Daihatsu DN F-Sedan tanulmányra hasonlít a legjobban, a koncepció néhány jellegzetes részlete ugyanis a vastag fekete borításon keresztül is látható. Ezek közé tartoznak a lökhárító síkjából kiemelkedő, szögletes légbeömlő nyílások az első lökhárító sarkain és a keskeny, szögletes fényszórók. A hátulja már egész mást mutat, a kupés hatást keltő, laposan eső C-oszlop ellenére a prototípus hátsó része nem igazán hasonlít a DN F-Sedan tanulmány elegáns, fastback jellegű farára, sokkal inkább tűnik egy hagyományos szedánnak. A Headlight Magazine információi szerint Thaiföldön kezdetben 1,2 literes szívó négyhengeres benzinmotorral és fokozatmentes CVT váltóval kínálják majd az új Viost, ám később, 2025-ben a Toyota 1,5 literes hibrid hajtáslánca is érkezik a kínálatba, amivel a Toyota legkisebb szedánja akár még a Honda City e:HEV babérjaira is törhet. Itthon biztosan nem fogják árulni, ám azért a kérdés felmerül: te bevállalnád a keleti Toyota szedánt? Ha igen, akkor a hagyományos benzinessel vagy a hibriddel vinnéd inkább?
A C oszlop szerencsére kellően kupés, valamint a lámpák is modern hatást keltenek: vajon Ázsián kívül is megállná a helyét az olcsó szedán?
Teljesen rendben van és jöhetne!
A Suzuki nagyon szépen lefedte a SUV szegmenst a jó ár/érték arányú Vitarával, SCrossal, na de mivan azokkal, akiknek sedan vagy kombi kell ?
Itt jöhetne a képbe a Toyota!