Kész és majdnem kész Golfok a Párizsi Autószalonon
Párizsban Európa kedvence, pódiumon a Volkswagen Golf VII
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az idei Párizsi Autószalon egyik legfőbb érdekessége még úgy is a Volkswagen Golf hetedik nemzedéke, hogy azt már közel egy hónapja ismerjük.
Balra a mindössze 3,2 l/100 km vegyes fogyasztású Golf VII BlueMotion, jobbra a torkosabb, de 220 lóerős teljesítményéhez képest aszkéta, 6,0 l/100 km kombinált értéket hirdető GTI
Korábban úgy hírlett, hogy a Volkswagen Golf hetedik generációja az idei Párizsi Autószalonon fog bemutatkozni, ám az a hónap elején Berlinben már minden részletével bemutatkozott, így lényegében már mindent meg is írhattunk róla. A már teljes mértékben gyártásra kész főszéria mellé természetesen további, a szériagyártáshoz nagyon közel, talán attól csak egy döntésre álló variánsokat is vitt a Volkswagen Párizsba.
A Golf VII alapverziója, ami nem Párizsban debütált, de itt ünnepli első komolyabb közönségtalálkozóját
A korábbinál természetesen tágasabb (legfőképp nagyobb hátsó lábterű, 30 literrel nagyobb csomagterű) Golf VII hipertakarékos, akár robogókat idéző, 3,2 l/100 km vegyes fogyasztású BlueMotion verziója az egyik párizsi Golf újdonság. Az 1,6 literes, 110 lóerős CR TDI-vel szerelt, ötfokozatú váltójának hosszú áttételezésével akár 202 km/órás végsebességre képes, ugyanakkor a hibrideket megszégyenítő, 85 g/km szén-dioxid emissziójú Golf jövő nyáron léphet piacra; elődjénél nem lebecsülendő mértékben, 23 százalékkal lett takarékosabb.
Balra a BlueMotion higgadt, jobbra a GTI, inkább múltidéző, mint sportos, az 1974-es Golf I, 1976-ban megjelenti GTI-je előtt tisztelgő múltidéző beltere. Mindkettő kormánya lapított, a GTI-é fokozottabban
A legaszkétább Golf mellett tündököl a legizmosabb is, a GTI, melynek 2,0 literes TFSI motorjából 220 lóerő hívható elő, s bár ez a legtorkosabb Golf, gyári vegyes fogyasztási értéke teljesítményhez képest mosolyogtatóan alacsony, kereken 6,0 l/100 km - a korábbinál 1,3 literrel és 18 százalékkal kevesebb. Egyebet sajnos egyelőre nem tudunk elmondani róla, menetdinamikai adatsora, piacra lépésének ideje egyelőre nem ismert, azt viszont a képeket látva már elárulhatjuk, hogy vicces kockás kárpitozást és DSG váltót kap.
Valóban, a Golf I megjelenése 1974.
Az 5. generáció óta alig változik a formája, kezd már unalmas lenni. Egy GTI-t azért kipróbálnék.
Egyébként a Golf I GTi 76′-os …
Ezt az ocsmány skót kockás üléshuzatot mikor felejtik el …
Értem én, hogy hagyomány, de hogy csak ebből és bőrből lehet választani, az már több mint nevetséges.