Audi RS3, BMW M135i? A most a világ legizmosabb forró ferdehátújának számító Mercedes A 45 AMG odaver nekik. Ráadásul 4-gyel az 5 és 6 hengerrel szemben
Tavaly novemberben
majdnem kész volt, most meg már teljesen az a legütősebb Mercedes-Benz A-osztály - az A 45 AMG 360 lóerővel hívja ki a konkurenciát. A négyhengeres, kétliteres turbómotor nyomatéka (percenkénti 2750-5000 fordulaton) 450 Nm, a váltó 7 fokozatú AMG Speedshift kétkuplungos automata, az irdatlan kraft négy keréken át jut el az aszfaltra. A mérges kis bébi-Merci 0-100-as sprintideje elég durva 4,6 mp, aminek elérésében rajtautomatika segíti a sofőrt. A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-ban. Nem vicc. Ami vicc, az a gyárilag 7,1 l/100 km-es kombinált fogyasztás. Stop-start rendszerrel.
Remélhetőleg gyorsan kanyarodni is tud majd, nem csak egyenesben lesz nagy legény
Hogy a szimpla
sportcsomagos A-osztály is majdnem olyan fickósnak tűnik, mint az AMG? Valóban, de némi különbség (hűtőmaszk, lökhárító, 18-19 colos felni) azért akad, illetve az AMG utastere is különlegesebb - mondjuk a lényegi differencia a lemezek alatt bújik (sportosabb felfüggesztés, sperr, közvetlenebb kormány, áthangolt, három fokozatban kapcsolható ESP, méretesebb, elöl-hátul hűtött fék lyuggatott, elöl 350 mm-es tárcsával, szélesebb nyomtáv).
Sportos? Kicsit. Inkább prémiumosan szuperkényelmesnek ígérkezik
parádés, például szénszálhatású anyagokkal
A márciusi genfi premiert követően áprilisban már a forgalmazás is megkezdődik, míg a
kecskeméti négyajtósból faragott, hasonló technikájú CLA 45 AMG érkezésére az év végéig még várni kell.