A Taycan Cross Turismót előrevetítő Mission E Cross Turismo koncepcióautó (kép: Automotive News Europe)
A legtöbb autógyártó azért halasztja el egyes új modelljeinek bevezetését, mert szorult helyzetbe kerültek, a költségcsökkentés pedig kizárja az új autó fejlesztését. Nem úgy a Porsche, nekik azért késik a Taycan Cross Turismo, mert a sima Taycant túl sokan akarják megvenni, írja az
Automotive News Europe. Persze a késés is porschés, 2020 vége helyett 2021 eleje lesz a bemutató dátuma. A német márka tehát úgy ért el olyan sikert első villanyautójával, ami miatt egyelőre nem is tudnak fókuszálni a Shooting Brake változat fejlesztésére, hogy közben a fél világ leállt a koronavírus miatt. Rajtuk kívül egyedül a Toyota és a Tesla tudott nyereséges maradni az idei első félévben, a Porsche pedig továbbra is elérhetőnek tartja a dupla számjegyű profitot év végére.
2018-as a tanulmányautó, a Mission E koncepcióból és a sorozatgyártású Taycanból kiindulva nagyrészt változatlan dizájnt kap majd a végleges verzió (kép: Automotive News Europe)
Oliver Blume, a vállalat vezérigazgatója szerdán, az új Panamera bemutatója után azt nyilatkozta, a
"változás nem érint hátrányosan, csak optimalizáltuk a ciklustervet." A Porsche bizalommal tekint a jövőre, hiszen a feléledő kínai kereslet magas szinten tartotta bevételeiket eddig, amiben az új 911 Turbo és Targa modellek népszerűsége, illetve a fölösleges kiadások megszüntetése is szerepet játszott. Ugyanakkor
"a cég sokat változott a koronavírus alatt. Fontos volt az alapvető dolgokra fókuszálni." A márka elektromosítási folyamatának fontos pillére még a hibrid Panamera: akkumulátoros verzióval már az első generáció óta készül a nagy kupélimuzin, a legújabb, konnektoros változatok pedig olyan jól sikerültek, hogy Európában az összes eladott Panamera 60%-a ilyen típusú.
Eddig teljesen üres piaci rés az elektromos terepkupé-kombi szegmense (kép: Automotive News Europe)
Ez nem csak a Porschénak fontos, hanem az anyacég Volkswagennek is, aminek saját és almárkái eddig nem igazán remekeltek az elektromos autókkal, pedig 33 milliárd eurót fektetett be a vállalatcsoport kínálatának zöldítésébe. Azért, hogy ők rendelkezzenek a világ legnagyobb elektromosautó-kínálatával, számítanak leginkább profitábilis márkájuk, a Porsche sikerére, akik az Audival közösen fejlesztették ki az új villanyautók platformját. Ezzel 30%-kal tudták költségeiket csökkenteni, a Porsche részéről pedig erre fog épülni majd a következő generációs villany-Macan - az új SUV prototípusainak tesztelése már meg is kezdődött, a koronavírus még ezt sem tudta hátráltatni. Blume elmondása szerint 2025-re minden második eladott autójuk akkumulátoros lesz, érdekes módon viszont ennek csak kisebb része lesz hibrid, teljesen elektromos modellből négyszer annyit terveznek értékesíteni.