Késik a dízel Skyactiv motor amerikai bemutatása
Ismét elhalasztották a dízel Mazda motor amerikai bemutatóját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Fejleszteni kell még a Skyactiv motort, hogy az USA előírásainak is megfeleljen és közben mazdásan jó maradjon. Az elmúlt hónapokban már másodszorra kell a Mazdának elhalasztani a bemutatót.
Mazdáék a tavalyi év végére tervezték a Skyactiv-D piaci bevezetését Amerikában, de szeptemberben idén áprilisra, most meg még későbbre tolták az időpontot. A Mazda egyetlen japánként akar Amerikának dízelt gyártani, a Toyota és a Nissan is hibridekkel ér el ugyanott sikereket. Az Európában sikeres Skyactiv technológiás, relatív alacsony sűrítési viszonyú dízelmotor nitrogén-oxid katalizátor nélkül is teljesítené az ottani környezetvédelmi előírásokat is, de a menetdinamika nem érne fel a japán, vagy EU piacos Mazdákéval.
Mivel a technikai követelmények nagyon magasak, újabb fejlesztéseket kell még beépíteniük, ami akár jelentheti a NOx-katalizátort is. Állítólag elég a „füstölés csavart” tekergetni, megfelelő utánégető nélkül nem tudnák elérni a kívánt teljesítmény-kibocsájtás kombinációt. Közben a japánok már tervezik a motorcsalád újabb, még kisebb fogyasztású változatát is. A Mazda mérnökei technikai adatokat még nem közöltek a motorról, annak pontos teljesítményadatait csak a bemutatóhoz közelebbi időpontban tudhatjuk majd meg.
Látom nem is akarod megérteni a lényeget: nem lehet annyira vacak az új motorjuk, ha „csodakütyük” nélkül tud olyan emissziót, amit mások csak véres verejtékkel bírnak kinyögni a motorjaikból. Függetlenül attól, hogy ezt a szintet hol melyik kategóriába sorolják.
Almát hasonlítasz körtével. Ezt pont te szoktad emliteni.
Két teljesen különböző tesztcikluson mérik az emissziót. Ezért különböző képpen készitik fel a motorokat.
Tehát amit irsz vica verza is igaz, mint az amerikai csoda emissziós álomképeid közül egy sem teljesiti változtatás nélkül az euro6-ot.
Ebből az következik, hogy Te meg egyenesen lángész vagy! 🙂 Szóval a SkyPasszívod teljesíti az új Euro normákat, de képetelen teljesíteni – az itteni idióták által sokkal megengedőbbnek álmodott – USA-ban érvényes emissziós normákat? LOL! 🙂
Nem érzel ebben némi feloldhatatlan ellentmondást? 🙂
Diselbe lehet tenni AROL 2T. Csöndesebb, finomabb a járás, de nem károsít???
Húúúúú, de okos vagy! Csak azt felejted el, hogy ez a motor a többieknél már 10 éve alkalmazott tulaj keserítő vackok (katalizátorok, részecskeszűrő és tartozékaik) nélkül is teljesíti az új Euro normákat és a Mazda szerintem meg akarja tartani ezt az állapotot.
Gyere at egy par hetre az US-ba es utanna amikor visszamegy Magyarorszagra igen csak nem fogod az ottani levegot szeretni es ra joszz magadtol , hogy itt igazan szigorubb kornyezetvedelmi eloirasok vannak mint Europaban.
Minden Europai gyarto problemaja az itteni kornyezeti eloirasoknak megfelelo motorok gyartasa mindig is az volt.
Az amerikai szabvány minden értéke engedékenyebb mint akár az euro 6.
Amit én valószínűsítek,de ez színtiszta fikció, hogy amerikaiak méretfetisizmusa miatt egy nagyobb köbcentis motorral tervezik piacra dobni a mazdákat. Illetve amerikában a karosszériára vannak más szabályok mint itthon.
Így szerintem a karosszéria és a motor miatti tömegnövekedést nem tudták még megfelelően optimalizálni.
CSak egy érdekes példa.
Volkswagen passat.
140hp tdi motorral.
Az usa-ban megközelítőleg 8 litert eszik.
Itthon a spritmonitor.de adatai szerint 6l-t eszik.
Annak a két liter különbségnek vhol lennie kell. Ugyan az amerikai kivitel kb 100kg-al nehezebb. De ezt még ez sem indokolná.
Mindenesetre, ha valakinek van ötlete vagy netalán a cikk irója tudja a választ problémára kiváncsi lennék rá nagyon.
most mi van? az USA-ban még sztem mindig nem divat a kis köbcentis szuttyugó….azért kíváncsi vagyok hogy az USA gyártású 5-10-15-20 literes dízelek milyen kibocsátást produkálnak…
a kicsitket szopatják, a sajátjuk meg nem számít..sztem itt tartunk…
de ezek szerint az USA szabvány az szigorúbb mint az EURO normák? láthatnék egy összehasonlítást?
[i]„Az USA gázolaja kevésbé jó minőségű, magas kéntartalmú.”[/i]
Ez legfeljebb 8 évvel ezelőttig volt igaz, azóta már nem:
[url]http://epa.gov/otaq/fuels/dieselfuels/index.htm[/url]
[i]„Így nehéz csodát tenni.”[/i]
Az elavult, rákkeltő, zsákutca dízeleken valóban csak a csoda segíthet, ráadásul ezen még a nulla kéntartalmú üzemanyag sem tud változtatni.
Igazad van erre nem gondoltam. igy már érthető h miért nem stimmel a papír a valósággal
Az epa adatai szerint az usa-ban minden egyes határérték magasabb mint az európai szabványban.
Így nem igazán értem milyen adatokra hagyatkozva jött ki hogy a no kibocsátással van baj holott az egyesült államokban az magasabb
USA: 0.2 g/mi = 0.125 g/km
EU: Euro5 0.18 g/km
Euro6 0.08 g/km
A mazda skyactive d-je teljesiti az euro 6-ot. Ez hogy lehet?
Az USA gázolaja kevésbé jó minőségű, magas kéntartalmú. Így nehéz csodát tenni. Nem véletlen, hogy dízelmotorral inkább csak teherautókat, haszonjárműveket adnak el.
Hogy miiii? Az überkirály hipermenő SkyPasszív aminek a nevét kutty89 a homlokára meg az ülepére is rátetováltatta már, nem képes teljesíteni az USA emissziós előírásait? LOL! 🙂 Tényleg bombajó ez a SkyPasszív, hülyéknek is megéri, sőt, tulajdonképpen csak azoknak! 😉