Késik a dízel Skyactiv motor amerikai bemutatása

Ismét elhalasztották a dízel Mazda motor amerikai bemutatóját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Fejleszteni kell még a Skyactiv motort, hogy az USA előírásainak is megfeleljen és közben mazdásan jó maradjon. Az elmúlt hónapokban már másodszorra kell a Mazdának elhalasztani a bemutatót.


Mazdáék a tavalyi év végére tervezték a Skyactiv-D piaci bevezetését Amerikában, de szeptemberben idén áprilisra, most meg még későbbre tolták az időpontot. A Mazda egyetlen japánként akar Amerikának dízelt gyártani, a Toyota és a Nissan is hibridekkel ér el ugyanott sikereket. Az Európában sikeres Skyactiv technológiás, relatív alacsony sűrítési viszonyú dízelmotor nitrogén-oxid katalizátor nélkül is teljesítené az ottani környezetvédelmi előírásokat is, de a menetdinamika nem érne fel a japán, vagy EU piacos Mazdákéval.
Hirdetés

Mivel a technikai követelmények nagyon magasak, újabb fejlesztéseket kell még beépíteniük, ami akár jelentheti a NOx-katalizátort is. Állítólag elég a „füstölés csavart” tekergetni, megfelelő utánégető nélkül nem tudnák elérni a kívánt teljesítmény-kibocsájtás kombinációt. Közben a japánok már tervezik a motorcsalád újabb, még kisebb fogyasztású változatát is. A Mazda mérnökei technikai adatokat még nem közöltek a motorról, annak pontos teljesítményadatait csak a bemutatóhoz közelebbi időpontban tudhatjuk majd meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 15:00
    Permalink

    Látom nem is akarod megérteni a lényeget: nem lehet annyira vacak az új motorjuk, ha “csodakütyük” nélkül tud olyan emissziót, amit mások csak véres verejtékkel bírnak kinyögni a motorjaikból. Függetlenül attól, hogy ezt a szintet hol melyik kategóriába sorolják.

  • 2017.10.29. at 15:00
    Permalink

    Almát hasonlítasz körtével. Ezt pont te szoktad emliteni.
    Két teljesen különböző tesztcikluson mérik az emissziót. Ezért különböző képpen készitik fel a motorokat.

    Tehát amit irsz vica verza is igaz, mint az amerikai csoda emissziós álomképeid közül egy sem teljesiti változtatás nélkül az euro6-ot.

  • 2017.10.29. at 15:00
    Permalink

    Ebből az következik, hogy Te meg egyenesen lángész vagy! 🙂 Szóval a SkyPasszívod teljesíti az új Euro normákat, de képetelen teljesíteni – az itteni idióták által sokkal megengedőbbnek álmodott – USA-ban érvényes emissziós normákat? LOL! 🙂
    Nem érzel ebben némi feloldhatatlan ellentmondást? 🙂

  • 2017.10.29. at 15:00
    Permalink

    Húúúúú, de okos vagy! Csak azt felejted el, hogy ez a motor a többieknél már 10 éve alkalmazott tulaj keserítő vackok (katalizátorok, részecskeszűrő és tartozékaik) nélkül is teljesíti az új Euro normákat és a Mazda szerintem meg akarja tartani ezt az állapotot.

  • 2017.10.29. at 15:00
    Permalink

    Gyere at egy par hetre az US-ba es utanna amikor visszamegy Magyarorszagra igen csak nem fogod az ottani levegot szeretni es ra joszz magadtol , hogy itt igazan szigorubb kornyezetvedelmi eloirasok vannak mint Europaban.
    Minden Europai gyarto problemaja az itteni kornyezeti eloirasoknak megfelelo motorok gyartasa mindig is az volt.

  • 2017.10.29. at 15:00
    Permalink

    Az amerikai szabvány minden értéke engedékenyebb mint akár az euro 6.

    Amit én valószínűsítek,de ez színtiszta fikció, hogy amerikaiak méretfetisizmusa miatt egy nagyobb köbcentis motorral tervezik piacra dobni a mazdákat. Illetve amerikában a karosszériára vannak más szabályok mint itthon.

    Így szerintem a karosszéria és a motor miatti tömegnövekedést nem tudták még megfelelően optimalizálni.

    CSak egy érdekes példa.
    Volkswagen passat.
    140hp tdi motorral.
    Az usa-ban megközelítőleg 8 litert eszik.
    Itthon a spritmonitor.de adatai szerint 6l-t eszik.

    Annak a két liter különbségnek vhol lennie kell. Ugyan az amerikai kivitel kb 100kg-al nehezebb. De ezt még ez sem indokolná.

    Mindenesetre, ha valakinek van ötlete vagy netalán a cikk irója tudja a választ problémára kiváncsi lennék rá nagyon.

  • 2017.10.29. at 15:00
    Permalink

    most mi van? az USA-ban még sztem mindig nem divat a kis köbcentis szuttyugó….azért kíváncsi vagyok hogy az USA gyártású 5-10-15-20 literes dízelek milyen kibocsátást produkálnak…
    a kicsitket szopatják, a sajátjuk meg nem számít..sztem itt tartunk…
    de ezek szerint az USA szabvány az szigorúbb mint az EURO normák? láthatnék egy összehasonlítást?

  • 2017.10.29. at 15:00
    Permalink

    [i]“Az USA gázolaja kevésbé jó minőségű, magas kéntartalmú.”[/i]

    Ez legfeljebb 8 évvel ezelőttig volt igaz, azóta már nem:

    [url]http://epa.gov/otaq/fuels/dieselfuels/index.htm[/url]

    [i]“Így nehéz csodát tenni.”[/i]

    Az elavult, rákkeltő, zsákutca dízeleken valóban csak a csoda segíthet, ráadásul ezen még a nulla kéntartalmú üzemanyag sem tud változtatni.

  • 2017.10.29. at 15:00
    Permalink

    Az epa adatai szerint az usa-ban minden egyes határérték magasabb mint az európai szabványban.
    Így nem igazán értem milyen adatokra hagyatkozva jött ki hogy a no kibocsátással van baj holott az egyesült államokban az magasabb

    USA: 0.2 g/mi = 0.125 g/km
    EU: Euro5 0.18 g/km
    Euro6 0.08 g/km

    A mazda skyactive d-je teljesiti az euro 6-ot. Ez hogy lehet?

  • 2017.10.29. at 15:00
    Permalink

    Az USA gázolaja kevésbé jó minőségű, magas kéntartalmú. Így nehéz csodát tenni. Nem véletlen, hogy dízelmotorral inkább csak teherautókat, haszonjárműveket adnak el.

  • 2017.10.29. at 15:00
    Permalink

    Hogy miiii? Az überkirály hipermenő SkyPasszív aminek a nevét kutty89 a homlokára meg az ülepére is rátetováltatta már, nem képes teljesíteni az USA emissziós előírásait? LOL! 🙂 Tényleg bombajó ez a SkyPasszív, hülyéknek is megéri, sőt, tulajdonképpen csak azoknak! 😉

Vélemény, hozzászólás?