Kerüld az autópályát! Dacia Duster 1.2 TCe teszt
Dacia Duster 1.2 TCe teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Turbós benzinmotor, szimpla fronthajtás - a piac kedvenc crossovere már így is kapható. És jobb, mint gondolnád. Dacia Duster teszt.
Régóta a topon. Tudjuk jól, hogy a Dacia Duster a magyar piac legnépszerűbb szabadidő-autója, s ez nyilván elsősorban az árának köszönhető. Az ár/értékének. Hogy sokkal olcsóbb minden másnál. Minden más új autónál. Gúnyolódhatnánk, hogy a Renault szárnyai alatt szépen felfuttatott egykori román csoda crossovere így a szegényember Nissan Qashqai-ja meg úgy a no de ennyi pénzért már autót, igazán jó használt autót is kapni kategória, de gúnyolódjon csak, aki akar, nézze le, akinek fontosabb a márkapreferencia, az embléma, a presztízs és a setét múlt. A többiek meg élvezik a józan, szerény döntés örömeit, hogy az adott ligában a legkevesebb pénzért ülhetnek egy új terepjáróba – mert bizony terepjárónak sem utolsó a Duster, ezt is többször tapasztaltuk már.
Na de keveseknek kell a 4x4. Ugyanakkor a többségnek nincs feltétlen, sőt, semmi szüksége a tömeg- és fogyasztásnövelő, a tulajt esetleg extra javítási költségbe verő összkerékhajtásra. Elég a komoly hasmagasság (205 mm), hogy jók a terepszögek (az első terepszög 29,3, a rámpaszög 23, a hátsó terepszög 34,9 fok), hogy főnöki, a forgalomra remek rálátást biztosító az üléspozíció, s hogy azért a vaskos kerékjárati szélesítésekkel igenis terepjárós, robusztus, tankos a kiállás. Ó, és a tetősínen ott a büszke Duster felirat, szuper.
És már benzines turbómotor is van. A Dustert eddig is meg lehetett venni szimpla fronthajtásosan, de a félidős modellfrissítés óta divatosan turbós, CO2-optimalizáltan downsizingos benzinmotor is választható a szomjas szívó 1.6-os alternatívájaként. Ő a Renault-féle négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses 1.2 TCe blokk percenkénti 5250-es fordulaton 125 lóerővel és 2000-nél 205 Nm nyomatékkal. Egyet fordítva a dolgon az 1.2 TCe csakis elsőkerék-meghajtással párosítható. Akinek összkerék kell, az 1.6-os, 105 lóerős benzines mellett az izmosabbik, 109 lovas 1.5 dCi-t vásárolhatja meg 4x4-esként.
Hatfokozatú a váltó. Az ezerkettes turbómotorhoz 6 sebességes manuális váltó csatlakozik gyorsan tanulhatóan eltolt kulisszasíkokkal. Egész pontosan kapcsolható, fokozatkiosztása megfelelő. Nem olyan rövid az egyes, mint - kvázi felezőként funkcionálva - az összkerekeseknél, ellenben némi alapjáratközeli fulladékonyságot követően a turbó miatt alul is van kraft, hogy 2000-től, inkább 2500-tól úgy 5000-ig a 125 ló és a 205 Nm gond nélkül, vígan fütyülve vigye az üresen 1,2 tonnás bódét. A 100-as sprintidő alig 10,4 mp – messze ez a legerősebb és leggyorsabb Duster. A megengedett autópálya-tempónál hatodikban 2800-at forog a főtengely, a legmagasabb fokozat különben 65-70 km/órás sebességnél is használható már.
Kormányproblémák. A stop-start nélküli, Eco-módban (merthogy ilyen is van) a klímát is lebutítva tompább motor és a váltó egyértelműen dicsérhető, a kormány kevésbé. Nem is az a gond, hogy vékonyka, hanem inkább az, hogy csak le-föl állítható, ami azt eredményezi, hogy alacsonyabb termettel picit közelebb, meredekebb támlával kell ülni a volánhoz. Amin jó sokat is muszáj tekerni a mai átlagnál csekélyebb rásegítéssel – a végállások közt 3,3 a fordulatok száma. A mondjuk az átlagosnál vélhetően keményebben nyüstölt tesztautóban ráadásul kicsit nyöszörgött is a kormány, cserébe tempóval meglepően pontos irányíthatóságot, egész sok visszajelzést adott.
Ciki, nem ciki. A Duster rugózása egyáltalán nem sprőd, az egyszerű felfüggesztés hangolása kb. tökéletes. Nem ráz, de vészesen nem is billeg, nem is dől a kocsi, közben a kátyúkon meg a fekvőrendőrökön röhögve lép át. A széria – kikapcsolhatatlan – menetstabilizáló visszagurulás-gátlós, ami igen hasznos tud lenni, az pedig konkrétan semmi gyakorlati hátránnyal nem jár, hogy hátul csak dobfék van. Na ja, ciki a dobfék így 2014-ben, ám egyrészt a többségnek fogalma nincs arról, milyen is az autóján a fék, másrészt akinek ez ciki, annak a Dacia is az. És jó eséllyel nem is olvassa ezt a cikket. És nem is beszél Dacia-tulajokkal.
Igen, széria az ESP, de... Ha már a menetstabilizáló meg lett említve, tegyük hozzá azt is, hogy szintén az alapfelszereltség része a 4 légzsák. De a függönylufi felejtős. Van komfortindex, az ablakemelő gombjai átkerültek az ajtókra (az operatőr kolléga térde bánta…), s olyan extrák is vannak, mint tolatóradar, tempomat, érintőképernyős navigáció. Relatíve olcsón. Arctic szintű tesztautónk viszont ezúttal semmi ilyesmivel nem kényeztetett, inkább azzal bosszantott, hogy jaj már, a napellenző tükrén miért nincs fedél, miért ilyen gagyi az alap-„hifi”, miért ilyen gyenge a Bluetooth, stb. És most következzen Hollósy úr vonatkozó különvéleménye.
Nem autónak jó, hanem terméknek. Már ötödik éve kapni, túlesett a félidős frissítésen, kapott új motort, vesztett a faragatlanságából, már nem büdös a belseje, de még mindig vitaindítóan érdekes kocsi a Dacia Duster. A neszei arra engednek következtetni, hogy a többi tesztelő újságíró kollégából is azt hozta ki, amit belőlem: gyepálni való! Olcsó autó, ezért mindenki szívvel-lélekkel gyötri szegényt. És ugyanezért szép számban fogy is. Az olcsóság leginkább a belsőn érhető tetten. A hangjai szórakoztatóan viccesek: a fedélzeti számítógép gombjának a röcögése, az indexrelé kattogása, az ablaktörlő fázisváltása máshol nem ilyen fülbemászó.
A Duster nálam kettőből ment át a szűk keresztmetszet tesztjén. Jobbik részem, a barátnőm például számomra kissé érthetetlenül rajong a konszerntárs Nissan Qashqai-ért. A Daciát bezzeg rögtön lefitymálta. Azt mondta, védhetetlenül prosztó a belseje, oké, hogy csak 4 millió körüli az ára. Három körforgalmon át kellett hajtsak a szegélyt levágva, hogy demózzam neki, miként megy át a román-francia SUV gyakorlatilag mindenen.
Hollósy Balázs
A Duster nálam kettőből ment át a szűk keresztmetszet tesztjén. Jobbik részem, a barátnőm például számomra kissé érthetetlenül rajong a konszerntárs Nissan Qashqai-ért. A Daciát bezzeg rögtön lefitymálta. Azt mondta, védhetetlenül prosztó a belseje, oké, hogy csak 4 millió körüli az ára. Három körforgalmon át kellett hajtsak a szegélyt levágva, hogy demózzam neki, miként megy át a román-francia SUV gyakorlatilag mindenen.
Hollósy Balázs
Még pár fekete pont. Rövid az ülőlap. Nem kicsit, nagyon. Ennek tükrében kevésbé gáz, hogy a puha vezetőülés magassága csöppet ügyes-bajosan, s a szokásosnál szűkebb tartományban állítható. Hogy egyedül a vezetőoldali ablakemelő automata? Ugyan, nem egy drágább autóban sincs ez másképp. Az ajtózseb parányi, nincs könyöklő, de vannak kis hálós zsebek az első ülések belső felén, van újfajta, látványos szövetborítás az ajtókon (is), van külsőhőmérséklet-jelző, s a kormány is lehet bőrözött. Anyagminőség, kidolgozási minőség? Nem nívódíjas, de elmegy. Igen, illesztési hézag és nem szép megmunkálás is bőséggel található. Még valami: a középkonzolon eléggé lent, a mélyben van a klímapanel, a tükörállításhoz meg a kézifék alatt érdemes kotorászni. És? Akkor már a bal oldali indexkar végére biggyesztett kürt nevetségesebb. És a tesztautóban voltaképp semmi sem zörgött.
Hátul és leghátul. Ahogy elöl, a belmagassággal hátul sincs probléma, a belső szélesség meg a második sorban jobb is, mint az elsőben. A hátsó pad formázatlansága egyszersmind jó, mert így akár hárman is elférnek. Hát a csomagtartó? Fronthajtással 475 literes, több mint 1,6 köbméteresre bővíthető. Hátsó egyben ülőlap- és osztott támlahajtással, lépcsős padlóval. Pótkerék lent-kint-alul. Nem mellékesen minden irányban jó a kilátás, a kasztni átláthatósága szintúgy, parkolni gyerekjáték a Dustert.
Kerüld az autópályát! A turbós benzines Duster sokkal kevesebbet fogyaszt a szívónál, de hogy valóban takarékos maradjon, s hogy sokkal ne haladja meg a 6,3-as gyári vegyest, bölcsebb nem autópályázni. Vagy ott – és lehetőleg szabályosan jobbra tartva, a jobb szélső sávban – 100-110-zel óvatoskodni, hiszen a magassága, a durva homlokfelülete és a 0,42-es alaktényezője ugrásszerűen növeli az étvágyát. Százharmincnál 9-10 liter üzemanyagot is benyakal (illetve a négyévszakos abroncsokon a javított zajszigetelés ellenére sem valami halk), lassítva, továbbá a városi dugókat a többi ezreknek meghagyva elvan 7 literből.
Spórolni jó. A helyzet az, hogy a korszerű kis turbós benzinmotorok kb. semmivel sem tűnnek ésszerűbb választásnak, mint a dízelek. Hogy jobb a hangjuk, s nem olyan büdösek, keveseket érdekel. Mókás, hogy rengetegen vásárolnak irgalmatlan pénzekért fölöslegesen erős, fölöslegesen nagy, fölöslegesen nehéz és fölöslegesen bonyolult személygépjárműveket, majd azzal jönnek, hogy így milyen keveset fogyaszt, meg úgy milyen zöld. Mindegy, spórolni mindenki szeret, az is, aki drága és trendi holmit/autót vásárol, az meg pláne, aki Daciát. A turbós benzinessel spórol? Nem biztos.
Bocsánatos bűnök. A fronthajtású 1.2 TCe Arctic és Exception felszereltséggel kapható. Listás alapára 3,85 millió forint. Az 1.6-osnál 400, az 1.6-os LPG-snél 100 ezerrel drágább, a dízelnél 200 ezerrel olcsóbb. Az összes konkurensnél meg több százezerrel, több millióval akár. Jó, életteli vezetni, s jó (élet)érzés, hogy nem fizetsz busás felárat azért, hogy azt hidd, mások felett állsz. Árelőnye miatt a Duster legtöbb hibája, hiányossága lazán bocsánatos bűn, de hogy tényleg tudd értékelni, félre az előítéletekkel, félre a túlzott elvárásokkal. Rövidesen azért kiderítjük, mit hoz a piacvezető kontra magyar gyártású szabadidő-autók meccse, jön-jön-jön a Dacia Duster vs Suzuki SX4 S-Cross párharc, ne tessék messzire menni.
Árak
Tesztmodell alapára
3 850 000 Ft (2014.09.04.)
Tesztautó ára
4 136 000 Ft (2014.09.04.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
92 kW (125 LE) 5250 1/min-nél
Nyomaték:
205 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,5 s
Végsebesség:
175 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4315 mm
Szélesség:
1821 mm
Magasság:
1695 mm
Saját tömeg:
1202 kg
Össztömeg:
1752 kg
Tengelytáv:
2674 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
475 l
Belső szélesség elöl:
1400 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
940-980 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
190 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1250 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
520-850 mm
Csomagtér hossza:
950 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1700 mm
Raktérnyílás szélessége:
970 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
205 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
92 kW (125 LE) 5250 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,5 s
CO2-kibocsátás:
143 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
4 millát adni ezért a jellegtelen, unalmas leginkább egy lusta, tohonya felfújt pandamacira emlékeztető terepjáró utánzatért….nem hiba, hanem inkább bűn.
Persze akinek tetszik, annak váljék egészségére!
Jellegtelen, unalmas autó, leginkább egy felfújt, lusta pandamacira emlékeztet.
4 millát adni ezért a vérszegény, fantáziátlan terepjáró utánzatért….nem hiba inkább bűn.
Akinek tetszik, annak váljék egészségére!
„A Cseh Skodát simán lenyeltük anno mikor VW lett!”
Persze, azért mert sokkal jobb minőségű autó volt, mint a Dacia, és a csehekkel nem vagyunk rossz viszonyban, Romániával sajnos igen. Ez rányomja a bélyegét a Daciára a mai napig – gyakran olvasni olyat még ma is, hogy „Én román autóba be nem ülök!” meg hogy „Trianon óta a magyar ember román autót nem vesz.”, stb. Nagyon sajnálatos, hogy egyeseknek kizáró ok autóvásárlásnál egy egykori politikai döntés…Érdekes, a britek is vesznek Peugeot-t, Citroent, és a franciák is vesznek Jaguart, Land Rovert, pedig köztudott, hogy szidja mindkét nép azt, amit a másik gyárt:)
Bocs, mindenkitől, hogy 3x fennt van, nemtudom miért!
Hagyjuk már ezt az állandó „Daciázást”! Ez az autó Francia Renault, meg a futómű, pláne a 4 kerekes, meg Japán Nissan!!!
A Cseh Skodát simán lenyeltük anno mikor VW lett! A Dacia azért érdekes mert az itthon forgalmazott márkája Román lett??
Semmi köze hozzá! Ez egy kiváló Renault-Nissan autó.
Bár én mindenképpen dízelt és 4WD- t vennék. Úgy van értelme! Egy elsőkerekes tényleg csak bohóckodni jó a városi sima utakon!
Akkor mért nem egy fullos Sandero Stepway, vagy egy Lodgyt vesz aki vesz!
A lényeg a Dustert csakis 4WD- vel, tőlem lehet benzines is csak az 1.6-os 4WD-hez, vigyen magával egy benzinkutat is az ember!:) Ezért szavazok a dízelre!!!
Hagyjuk már ezt az állandó „Daciázást”! Ez az autó Francia Renault, meg a futómű, pláne a 4 kerekes, meg Japán Nissan!!!
A Cseh Skodát simán lenyeltük anno mikor VW lett! A Dacia azért érdekes mert az itthon forgalmazott márkája Román lett??
Semmi köze hozzá! Ez egy kiváló Renault-Nissan autó.
Bár én mindenképpen dízelt és 4WD- t vennék. Úgy van értelme! Egy elsőkerekes tényleg csak bohóckodni jó a városi sima utakon!
Akkor mért nem egy fullos Sandero Stepway, vagy egy Lodgyt vesz aki vesz!
A lényeg a Dustert csakis 4WD- vel, tőlem lehet benzines is csak az 1.6-os 4WD-hez, vigyen magával egy benzinkutat is az ember!:) Ezért szavazok a dízelre!!!
Hagyjuk már ezt az állandó „Daciázást”! Ez az autó Francia Renault, meg a futómű, pláne a 4 kerekes, meg Japán Nissan!!!
A Cseh Skodát simán lenyeltük anno mikor VW lett! A Dacia azért érdekes mert az itthon forgalmazott márkája Román lett??
Semmi köze hozzá! Ez egy kiváló Renault-Nissan autó.
Bár én mindenképpen dízelt és 4WD- t vennék. Úgy van értelme! Egy elsőkerekes tényleg csak bohóckodni jó a városi sima utakon!
Akkor mért nem egy fullos Sandero Stepway, vagy egy Lodgyt vesz aki vesz!
A lényeg a Dustert csakis 4WD- vel, tőlem lehet benzines is csak az 1.6-os 4WD-hez, vigyen magával egy benzinkutat is az ember!:) Ezért szavazok a dízelre!!!
nekem ilyen van és javítanám a cikket, mert az ESP (menetstabilizáló) a 4×2-nél nem tartalmaz kipörgésgátlót (így aztán tényleg nem lehet kikapcsolni), mivel a kipörgésre időnkétn szükség lehet (pl.: hó-hólánc, sár), az információt a Renault Hungária adta és kipróbáltam, igaz, ki lehet pörgetni a kereket..
a másik téma, ami itt felvetődött, hogy az vesz ilyen járművet aki igénytelen, szerintem meg a magyar utak igénytelenek (kátyúk és javítások egymás hegyén-hátán, elméretezett fekvőrendőrük stb..), nem csak a tanyán, hanem bp-en is például (aki még nem járt pesten ajánlom próbálja ki, tanúságos). valószínű nem ilyet vettem volna, ha svájci, német, osztrák (minőségű) utakon járnék 🙂 egyébként az 1.2tce fogyasztása vegyesben (eco móddal, minimális 130 km/h tempóval) kb. 6.9-7.1, ha érdekel valakit….
azír inkáb kaskáj !
1
„márkafüggetlen kocsikkal”
🙂
Most ezt , hogy?! Ezért kár volt már az elején is idehánynod.
Oda a műsor Lacikám, mi lesz így velünk? De hogy egy klasszikustól idézzek „leülhetsz elégtelen”! 🙂
Lacikám nem teheted ezt velem, oda a műsor és a cirkusz! 🙁
Azt bírom az ilyen fórumokban hogy nem is a fórum témája a lényeg hanem hogy egymást piszkáljátok.Én elmondtam a véleményem lehet ez a sok Dacia kedvelőnek nem tetszik de ez van.De mégis rögtön megy az anyázás! Én magasról lexarom hogyha engem cikiztek a Focus miatt.Én tudom hogy milyen és én használom! Azt hiszitek érdekel hogy most mit arcoskodtok itt?? :)) Ez csak magatokról állít ki bizonyítványt hogy nem tűritek a kritikát és ha valaki bántja az imádott márkátok rögtön anyáztok meg csapkodtok.Elég nagy mentális zavarotok lehet 🙂 Megmondom őszintén tök jókat mosolygok itt a kommenteken főleg mert elindítottam egy lavinát a Daciás igénytelen ember hasonlatommal.De ezzel az egymás anyázásával csak magatokról bizonyítjátok hogy tényleg igazam van! 😀 Az önkéntes magyartanárokról már nem is beszélve :))) Úgyhogy lehet rám tüzet okádni.Ha nektek jó akkor csak vezessétek és legyetek vele nagyon boldogok,én akkor is egy szar fostalicskának tartom az összeset több ismerősöm tapasztalata alapján! Ti meg csak hörögjetek én meg nevetek! :))) Na további jó piszkálódást gyerekek! Laci 80 kiszállt! :)))))
Előszőr is te fikáztad az én magyar tudásóm. A Daciára visszatérve, a pótkerék a padló alatt ,az nem a legjobb mególdás . Tapasztalatbó
l beszélek, anno volt egy fiestám , az is úgy volt megoldva .
Mi a problémád?
Az, hogy töröd a magyart, vagy az, hogy nem arról firkálsz, amiről a cikk szól?
Én mindkettővel tudok együtt élni, csak gondoltam szólok.
:-DDD
Szeretnéd, ha inkább pl. a sirályok táplálkozási szokásairól csacsognánk? Áttételesen az is kapcsolódhat a Dusterhez. Na?
Mit szólsz hozzá?
Bla-bla-bla.
Van olyan, hogy félrebeszélsz.
Amit nekem írsz, az azzal legyen kapcsolatban. Nem nagy kérés szerintem. 😀
Te meg jobban tennéd Lacikám hogyha az „igénytelenezés”-el vigyáznál, nehogy téged is megcsapkodjon valaki. Velem is történt már hasonló szitu, hogy utánam fordult a paraszt majd amikor kiszálltam a kocsiból (2m/130 kg +egy vipera) akkor sűrű bocsánatkérések közepette mentette az irháját. Mellesleg én is ezzel a típussal szemezgetek! 🙂
Már megint nagyarcú vagy ? Kitüntetést érdemelnél a Daciával együtt 😀
nem vérzik az el, mindkettőnek megvan a maga erőssége. Az s-cross inkább személyautós, a duster inkább suvos tulajdonságokkal bír.
Rövidesen azért kiderítjük, mit hoz a piacvezető kontra magyar gyártású szabadidő-autók meccse, jön-jön-jön a Dacia Duster vs Suzuki SX4 S-Cross párharc, ne tessék messzire menni.
Már alig várom, mert tényleg érdekel, még ha a duster el is vérzik.
Napok óta itt ülök a gép előtt éhen és szomjan és még sehol a teszt. 🙂
Szeretnék még sok hozzászólást, okosságokat olvasni.
Már az elején nem vettem komolyan csak hergelem, mert valakiket a választott autójuk alapján megítélni ovis dolog. Pláne ha csak a focus az isten. Ő maga nem tudja megmondani mitől gáz csak a pár szó megy neki igénytelen sz@r román stb. Csak miatta írtam ide az elején, eddig csak olvasgattam az oldalt. 🙂 Dusterom van nem mondtam hogy álom verda és tényleg nem mindenre jó mondhatjuk hogy kompromisszumot kellett kötnöm, de célnak megteszi, mert úgy állok hozzá, nem várok tőle mást csak használom és törődöm vele ennyi. 1,6 szívó 4×4 autópálya utánfutó + kenu csomagtartó plafonig 4 fő 11 liter/100km és Gödöllő előtt Pest felé az emelkedőn 90-nél nem ment többet, na ekkor kicsit fura volt, de ez nem minden nap van ekkor meg lenyelhetem a békát. Viszont a telken hóban sárban utánfutóval emelkedőn azt hozza amit várok tőle. Majd a következő 1 Ford F150 lesz csak, hogy laca megbocsájtson, vagy megveszem a cég 1-ik rangerét. 🙂
Szerinted hány Daciat adtak el ebben az országban az elmúlt 8 évben? És ebből ehhez a szerencsétlenhez hány került vizsgára?
Na ezért nem kell komolyan venni.
De neked rettentő szarul megy ez a nyelv. 🙂
Másokat is szeretek arra kérni, hogy arról beszéljünk már, amiről szó van. Tudod, így talán van értelme. 🙂
Te Lackó!
És a műszaki vizsgán több ezer kilométeres tartós teszteket is csinálsz, mert akkor érthető a kilométer óra tekergetés…
Biztos vagyok benne, hogy nem mondasz igazat, az emberek nem hozzád járnak az autóikat szidni, vagy áldani. Találkozol emberekkel, váltasz velük pár szót és ebből levonsz egy őrületesen buta következtetést valamiről, amit biztosan nem láttál tömegesen.
Nem mondod. ÁÉs tőled kérdezték meg, hogy kik miért fogják használni?
Egyébként az is egy jó döntés ebben az esetben, csak a cikk nem arról szól, ha nem tűnt volna föl. De beszélgethetünk a Lada Kalináról is. ha mindenképpen arról akarunk csacsogni, amiről a cikkben nincs szó.
🙂
Tényleg nem ismerlek, de a munkádból kifolyólag tényleg megkérdőjelezhető ha annyi talán jobbnál jobb autóval van dolgod napi szinten, honnan pont a focus fétis? 🙂 Remélem ha igénytelen ember megy hozzád azért a pénzét elfogadod és nem húzod le a rolót büszkeségből 🙂
Hozzám naponta hoznak 6-8-10 autót vizsgáztatásra eredetvizsga,műszaki,mivel autókkal foglalkozom márkafüggetlen kocsikkal! Szóval nem katalógusokból meg képekből ismerem a kocsikat.Tulajokkal beszélgetek,új típusokkal elég hamar találkozom éppen ezért ismerem mi az ami jó és mi az ami kevésbé.Nem zsigerből utálok autókat hanem tapasztalat és eszmecsere alapján.Nem tudod mivel foglalkozom nem ismersz szóval ne állíts valótlanságokat!
Nem ugyanaz az árkategória .Én is jól tudom azt ,de nem véletlenül olcsóbb a többi társainál ezt próbáltam irni előzőleg….. Magyart ,hogy töröm? Nem mindenki lehet 5 -ős mindenből :). Képzeld ha mindenki ,mindenben ugyan olyan jó lenne….
Nem ugyanaz az árkategória .Én is jól tudom azt ,de nem véletlenül olcsóbb a többi társainál ezt próbáltam irni előzőleg….. Magyart ,hogy töröm? Nem mindenki lehet 5 -ős mindenből :). Képzeld ha mindenki ,mindenben ugyan olyan jó lenne….
A Duster üléspozíciója, a magasabb építésből adódó jobb forgalom átlátás lehetősége. A Duster magas üléspozíciója a könnyű be -és kiszállás lehetősége. Könnyebb beletenni a gyerekülést is és könnyebb kivenni a gyereket, ahogy betenni is. Az egész kategória sokkal praktikusabb, mint a személyautók.
Kell ehhez autózni 10-15 évet, hogy valaki megértse. 20 évesekkel meg minden erről vitatkozni?
Tiszta szerencse, hogy vélhetőleg gyártanak majd még focust, 1 tuti vevő lesz rá minden generációból 🙂 De azért próbálj ki nyugodtan más márkát más tipust is hogy ne csak mások elmondása alapján itélj meg autókat és embereket. Hidd el van élet a focusokon kívül is. Amíg te nem használsz más típust és zsigerből utálsz dolgokat, embereket addig a véleményed sánta és hiteltelen.
Még jó hogy nem vagyunk egyformák, nevet, kategóriát muszáj volt adni illetve kitalálni de ez nem csak a dusterra igaz. Szerintem nem a kategóriákon kellene lovagolni sőt semmin nem kellene. Mindenkinek olyan ízlése, igénye (vagy a kolléga szerint igénytelensége) van amilyen. Nem tudom miért kell fikázni bármit is. Mint a dedóba komolyan, ha nincs rá igényed akkor lapozol és veszel mást. Van választék bőven 21. században élünk vagy mifene. Én nem vennék piros nike pólót mégis hozzák kínából konténer számra undorító aki ilyet hord mint inkább fekete adidast venne vietnámból.
Nem ugyanaz az árkategória a kettő, az nem gond ugye?
A magyart meg eléggé töröd.
http://www.origo.hu/auto/20110223-dacia-duster-toresteszt.html
Nem kell annyira elájulni töle , ez egy Dacia nem egy toyota raw 4-es. Nem veletlenszerüen olcsobb a többi társainál , töréskór sem nyújt ólyan biztonságot és borulás esetén sem. Ezt valahogy nem szokták említeni.A a vicc még az ebbe a cikkbe a Daciáról biztos egy nagy reklámot kell késziteni, premium jár a hírszerzőnek és az újságnak is.Mennyire jó a Dacia ………Valóban csak a Renaulttól kapott motorra meg kapcsolószekrényre büszkélkedhet.
Tehát sehova! Csak jól hangzik hogy az emberek számára megfizethető! Megnézném hogy megy ez terepen főleg a 1200 kg súlyával.Vicc az egész! Se városba se terepre nem jó de azért istenítsük! Arról meg hogy hogy néz ki … egy új ARO 😀 😀 😀
Teljesen jogos és okos kérdés, hogy hova/mire is való.
A kategóriabesoroláson érdemes 1 percig elgondolkodni:
[b]városi terepjáró[/b]
hova: [b]városba[/b]
mire: [b]terepjárásra[/b]
és még ez a trend 🙁
Nem kell sírni a sarokban ,sem általánosítani, csak nem mindenki igénytelen mert nem focussal jár pláne a sárba. Mondjuk megnézném akkor mit mondanál mikor lelakom a holtérfigyelős focust és a piros lámpánál átnézel kiez az igénytelen akinek így néz ki a csoda fókája. Kinek tudnám eladni értelmes áron amikor az alja össze vissza van verve. Az sem biztos, hogy a sok elektromos vezetés támogató kütyüre szükség van. Pl a holtérfigyelőre sem hagyatkoznék, ugyan úgy meggyőződnék hogy mehetek-e vagy sem akkor meg minek, a táblafelismerő megint egy fölös extra szerintem max a koccanásgátló ami a felsoroltak közül értelmes lehet de szerencsére még sosem éreztem hiányát. A többi csak azért van hogy a trendet kövessék vagy adják fel a leckét a többi gyártónak, vagy csak szimplán többet adjanak. A dacia azt adja ami a hétköznapi földi halandónak feltétlen szükséges és itt nem kimondottan a dusterra gondoltam. Csak halkan súgom meg neked senki ne hallja Asszony pajti Aurisát is újonnan vettük 2012-be style felszereltség és semmi felesleges nincs benne számunkra ami van az kell és kész max a tempomatot hiányolom de állítólag pótólható. 🙂 Ami szerintem egy átlag felhasználónak kell alap hifi max telefon kihangosítás hozzá központi távirányítással klíma a többi extrát vagy nem használjuk/ják vagy azt sem tudjuk hogy ott van és felügyel vigyázz ránk.
Én meg azt hallottam, hogy aki laci nick-et használ, az mind ratyi. Igaz lenne? Annyira mindenképpen, mint a te általánosításod a Dusterről egy Logan alapján.
:-DDD
Na, elmondta a véleményét az összes tök, aki soha, a közelében nem volt még a Dusternek. Mind megmondta, hogy mi a stájsz. És ezek mind szabadlábon vannak.
Na ez a baj, nem a Duster!
Szerintem nem én vagyok a primitív hanem te aki rögtön anyázásba kezd azért mert valaki nem dicsőíti a magasságokig az áhított román-francia dágványát.Nekem van ismerősőm akinek loganja volt százszor megbánta hogy megvette.5 éves és lyukad a küszöbje a rozsdától.Mi ez ha ne igénytelen? De nem vitatkozok veled.4 millióért nem új Dustert vettem tavasszal hanem egy 1 éves full felszereltségű Focust 8500 km-rel!Holttérrfigyelővel,távolsági fényszóró asszisztenssel,táblafelismerővel,tolatókamerával,városi koccanásgátlóval,Sony hifivel.Kapsz ilyen dolgokat a 4 millás Dusteredbe?Ez már a harmadik generáció a focusból mindegyikkel több százezret mentem és egyikkel sem volt semmi bajom.És tudod miért? Mert megnézem kitől és milyen autót veszek!Mind műszakilag minde esztétikailag! 4 milláért már ilyen autót kapsz és nem egy Dustert ami fröcsöntött műanyagokkal van telerakva! Nem mondanám hogy nem érné meg mondjuk ha 800ezer-1millió körül lehetne újonnan venni.Mert kb annyit ér!Akkor még azt mondanám ütni vágni oké de ennyi pénzért autót vesz az ember.A sulival minden rendben van a leckém is kész.Nagyon megaláztál ezzel ma az egész délelőttöt végig fogom sírni és a sarokba fogok vonulni a komplexusaimmal! 😀 😀
🙂
Persze, hogy a cikkel is összefüggésbe hozzam scross első kerék meg duster első kerekes verzió jelen árak és várakozási időt is beleszámítva oké elvileg suzuki, már csak a hallomásból ismert jó kis 1,6 motor miatt is. Viszont még nem fogtam meg, nem ültem benne stb.
Nem nem, én nem azt mondtam, hogy elégedett tulaj vagyok, hanem adok egy esélyt neki a használt grand vitarával szemben. Én az igénytelen emberrel nem értek egyett és ezért kezdtem el vagdalózni. Mert a kolléga lentebb csak az mondja a logan tesztnél is igénytelen autó igénytelen ember vagy ezek kombinációja, meg román sz@r stb.
Persze ő nem írja le mire alapozza a kijelentését. Ő is elfogadhatná hogy nem mindenki igénytelen, mert nem használt focust vesz hanem új dustert.
Az scross meg nem jó példa részemről mert 4×4-em van és az is kellett. Az első kerekes alacsony építésű autók ahova havonta 2x legalább el kell jutnom nem jók mert vagy esős időben, vagy télen elakadnak ha nem lendületből megyek, ha meg lendületből akkor meg odaverem az alját és ezt untam meg. Hiába magasabb építésü de első kerekes és kész. Egyébként szerinted nekem sem volt gáz hogy azzal találkotzik az ember nap mint nap hogy román meg sz@r dacia persze ezt zsigerből nyomják, na de hagyom is mert ásít a téma.
Most remegek, ugye érthető. Elég primitív is vagy, hogy fenyegetőzől pláne nyíltan. Szerintem komplexusaid lehetnek, és próbálsz agresszíven fellépni hátha valaki betojik. Te meg mitől kullantassz szebbet, hogy leigénytelenezel embereket? Te honnan tudod nem-e emberedre akadsz egyszer mikor valakit leigénytelenezel? Milyen volt az első nap a suliban, leckéd kész van?
Ezzel az anyukázással jobb lesz ha vigyázol! Mert sose tudhatod kit hogyan ér.Az én anyám meghalt! Nos ezt nem tudta az a szerencsétlen sem aki egy közlekedési szituációba kiordított anyázni.Csak arra nem számított hogy utánamegyek és a következő pirosnál bebaszok neki egyet az ablakon.Na akkor lepődött csak meg igazán! Szóval jobban teszed ha kicsit visszafogod magad! Az hogy nekem egy igénytelen autó a Dacia és azok is akik használják ez tapasztalat! Autókkal foglalkozom nap mint nap!Igényes ember nem vesz ilyen fostalicskát ami 2-3 év múlva kirohad alóla.Ha kevés a pénze akkor is vesz egy megbízható kiforrott márkát.Ez az én véleményem ezt tartsd tiszteletben.Ja és ne találkozzunk a pirosnál azt tanácsolom!
Úgy látom dübörög a gazdaság, a rezsicsökkentés meghozta az eredményt és lehet szórni a zsét és újra megjátszani magunkat mint pár éve. Nem beszélve a volt 0 százalékos suzukisokkal az élen. Vegyétek az scross-t és társait bátran, mert kezdenek a banki lefoglalt autók fogyni. Venni jó kis német prémiumot amit Török vendégmunkások raknak össze, vagy Angol Japánt amit meg ki tudja milyen más nemzetiség rak össze.
De hogy a cikkhez is szóljak maradok a szívó 1,6 4×4-nél, mint a kis turbós benzinesnél. Nem is tudtam, hogy a hátsó ülőlapot is fel lehet hajtani, mert nekem eddig ez volt fura és hiányoltam.
Román autót akkor sem veszek, ha legjobb az ár/érték aránya. Nem azért mert sznob vagyok. Nyilván más lenne a helyzet, ha pl. lengyel lenne. Nem biztos, hogy egyedül vagyok a tudom, ciki magyarkodásommal.
Mostanában a Suzuki új SX4 crossoverének alapváltozatát is odaadják már 4 misiért, csak inkább azt, mint egy hányingerkeltő nevű dákó román verdát!
Én már olyan autót nem vennék, ami 10 litert eszik autópályán! Kínlódjon a rosseb a kamionok közt.
Irigylem azokat az embereket, akik 5 év után még mindig bírják fikázni a Daciakat, és még azóta is a pár éves használt autójukat veszik… 😀 Nem, baj, had vegye a sok hülye a Daciat (aztán meg vigyoroghatnak, mint én 😀 ).
Én használt grand vitarát néztem először, annak sem dicsérték a belső anyagminőségét, de mind kívül mind belül jobban tetszett, mindaddig amíg meg nem néztem élőben is, ekkor döntöttem, hogy adok esélyt a dusternak. Max ha nem válik be eladom. Ha van valakinek telke földutas, saras, emelkedős, néha megy pecázni akkor jobb mint 1 focus astra stb. Milyen jó érzés mikor a féltett focussal lendületet veszünk a saras domb előtt persze családdal meg hétvégi motyóval és odaverjük az alját 🙂
nálunk racionálisabb (nyugati) országokban is hasít a duster, és messze nem csak a csórók között. nyáron az olasz riviérán egy idő után eluntam számolni annyi Dustert láttam, pedig alighanem tehetősebb népek laknak ott :), mint akik itt sznobizmusból fikázzák. a csúcs az volt amikor még Monte Carlóban is többet láttam (majd annyit mint ferrarit), de Nizza, Cannes sem dustermentes övezet.
vajon miért van ez így? a válasz egyszerű, bár sok valóságsón elhülyült (felvágós) honfitársunknak magas a fogalom és pláne az értelmezése: ár/érték arány.
nyugaton, főleg a németeknél már mosógépek vagy párátlanítók értékelésénél is komoly szempont az ár, olyannyira hogy összesített értékelésnél a műszakilag akár 3-4 helyezetett képes első helyre vinni, ha az ára annyira kedvező (és persze nem megbízhatatlan gagyi).
autókra vetítve ez azt jelenti, egy összességében 30%-al jobb (komfort, műsz. paraméterek) autó sokkal rosszabb vétel mint egy másik, ha annál pl. 130%-al drágább. a dusternél pedig vannak 3-400%-al is drágább kb. hasonló kategóriás járgányok, így akinek nincs havi 1 mió HUF/hó nettó jövedelme, van esze, továbbá nem kell a szomszédok/munkatársak/bodzaszedő haverok stb. előtt villognia, az kétszer is meggondolja 4 misiért duster, vagy 14 millióért egy xc akárhány vagy egy x3.
pláne ha van család, és nem a járgánnyal kell még nőt is szerezni 🙂
a cikkel nem különösebben vitatkozva szerintem mozgásszervi megbetegedésben szenved és/vagy totálisan elpuhult edzetlen emberke lehet az, aki szerint az ülés kényelmetlen a tényleg rövid ülésfelület ellenére. az ülőlap rövid, de rendesen megtervezhették és elég ergonomikus lehet, mert nyáron oda 16, vissza 16 órás út után (8 ill. 12 órát vezetőként) a nem több mint 4-5 db. 20 perces pihenő ellenére nem elégemberedve estem ki a kocsiból, mint ennél rövidebb utakon jóval elismertebb márkákból is már, sőt, pedig 190/100+ méreteimmel biztos nagyobb vagyok mint a tesztelők.
1 szó mint száz, szóval akinek a presztizs fontosabb mint pénz, az ne vegye a villogásra és arcoskodásra nem alkalmas dustert, aki ebből kinőtt, és/vagy racionálisabb, az ne féljen tőle, jó autót kap.
aki nem ragaszkodik a „modern” turbókhoz, az 3M körül is kap dustert, ami viszont a nem éppen kifogástalan minőségű magyar utakon sokkal nagyobb kényelmet nyújt mint az általad felsoroltak bármelyike. Ehhez még hozzájön a nagyobb hátsó utastér, és csomagtartó, ami családi használatra is alkalmasabbá teszi.
Van akinek ez a fontos, nem az hogy hány ló van még a 105 fölött. Közlekedni bőven elég ez is, nyilván nem versenyezni viszik.
„meg úgy a no de ennyi pénzért már autót, igazán jó használt autót is kapni kategória”
Vajon ki az aki 4 misiért ilyen új autót vesz? Egy rakás új Focus, Astra, Meriva, Fluence, Lancer van 4 misi alatt, de 100 lóerő fölött. Ha nem a tanyára kell kifejezetten, eszembe sem jutna a Duster.
A hozzászólásod kissé sértő a Duster tulajokkal szemben, tehát anyukád az igénytelen, hogy így nevelt!
Elvileg Suv vagy fél suv vagy félterepjáró mindegy is. 1200 kg önsúly eleve vicc mint ahogy az 1.2 -es motor is! A hátsó dobfékről nem beszélve.Igénytelen autó igénytelen embereknek ütni vágni ócsóért.Végülis nagy az ilyen réteg Magyarországon! Sok sikert hozzá! Én a közelébe nem megyek! :))
tudom hogy vitatható a forrás, de azért tegyük hozzá, hogy spritmonitor szerint bizony többet fogyaszt a turbós 1.2, mint a sima 1.6…
én mindenesetre nem hiszek nekik kevésbé, mint a katalógusadatoknak.
Olvasom itt a hozzászólásokat,a sok baromságot,csak egy valamit felejtenek el az emberek,hogy valaha a megfizethető autónak indult a Dácia! Na most már ebből lassan nem lesz semmi,max. nagycsaládos támogatással! Én még 2005-ös logant hajtok első tulaj vagyok,évi 8-10000km-el,semmi gond nincs vele,azon kívül,hogy lenéznek vele,semmi gondom vele!! Csak az ára fájó,ezek már nem népautó kategóriák szerintem!!