Kerékpárral a Ringre? Inkább helikopterrel

Mivel, hogyan, mennyiért? Hétvégén F1 Magyar Nagydíj

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hétvégén már a 28. F1-es Magyar Nagydíjat rendezik Mogyoródon - nézzük, kik az esélyesek, de azt is, mivel és hogyan közelítsük meg a pályát a gigadugók elkerüléséért.


Péntektől vasárnapig már a 28. Forma-1-es Magyar Nagydíjat bonyolítják Mogyoródon, s ha minden igaz, hétvégén aláírják azt a szerződést, ami 2021-ig garantálja a futam jövőjét. Nem kis dolog ez az általános gazdasági helyzet és annak fényében, hogy számos komolyabb múltú helyszín is bukta vagy bukja rendezési jogát. Jellemzően Ázsiával, Amerikával szemben. A majdani kérdőjeles átépítéséig előzésre korlátozottan alkalmas Hungaroring és Magyarország bezzeg kitart, a lelátók rendre megtelnek, a pilóták szeretnek idejönni, öröm van és boldogság. Meg sivatagi forróság.
Hirdetés
Ami a száguldó cirkusz jelen állását illeti: "félidőben" vagyunk, s úgy fest, semmi és senki nem állítja meg a háromszoros világbajnoki címvédő, zsinórban negyedik elsőségére törő Vettelt. A Red Bull üstököse meggyőző előnnyel vezet az összetettben, mögötte-körülötte pedig megy a körbeverés, ahogy kell. És sem a Ferrari, sem a Lotus, sem a Mercedes nincs olyan erős, hogy felülmúlhassa az energiaitalosokat. Pláne nem az a McLaren, amely ugyan a legutóbbi 8 Magyar Nagydíjból 6-ot megnyert, idén viszont olyan gyenge, hogy még a középmezőnynek is csupán a közepében pironkodik.
És ki nem diadalmaskodott, na ki nem diadalmaskodott még a Hungaroringen? Mármint a menők közül... Talált, Vettel. A többi aktív világbajnoknak már mind-mind "megvolt" a Magyar Nagydíj - Hamilton háromszor, Button kétszer, Alonso és Räikkönen egyszer-egyszer nyert Mogyoródon. Ergo nem csak ezért, de a fogadóirodák oddsai alapján is a múlt heti silverstone-i gumiteszten szintén leggyorsabb, előtte a Nürburgringen a német szurkolókat is megörvendeztető Vettel sikere a legvalószínűbb. Magasan. Kíváncsian várjuk, mit hoz a meccs a pályán (szabadedzések pénteken 10-től, időmérő szombaton 14, futam vasárnap 14 órától) és a biztonságosabbá tett bokszutcában is, mert könnyen lehet, hogy egy kerékcsere dönti el például a Vettel-Räikkönen csatát.

Az eddigi 2013-as futamok győztesei
Ausztrália, Melbourne Räikkönen, Lotus-Renault
Malajzia, Szepang Vettel, Red Bull-Renault
Kína, Sanghaj Alonso, Ferrari
Bahrein, Szahír Vettel, Red Bull-Renault
Spanyolország, Barcelona Alonso, Ferrari
Monaco Rosberg, Mercedes
Kanada, Montreal Vettel, Red Bull-Renault
Nagy-Britannia, Silverstone Rosberg, Mercedes
Németország, Nürburgring Vettel, Red Bull-Renault

Az egyéni és a konstruktőri pontverseny állása
pilóta pont csapat pont
1. Vettel (német, Red Bull-Renault) 157 Red Bull-Renault 250
2. Alonso (spanyol, Ferrari) 123 Mercedes 181
3. Räikkönen (finn, Lotus-Renault) 116 Ferrari 180
4. Hamilton (brit, Mercedes) 99 Lotus-Renault 159
5. Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) 93 Force India-Mercedes 59
6. Rosberg (német, Merceses) 84 McLaren-Mercedes 49
7. Massa (brazil, Ferrari) 57 Toro Rosso-Ferrari 24
8. Grosjean (francia, Lotus-Renault) 41 Sauber-Ferrari 7
9. Di Resta (brit, Force India-Mercedes) 36
10. Button (brit, McLaren-Mercedes) 33
11. Sutil (német, Force India-Mercedes) 23
12. Pérez (mexikói, McLaren-Mercedes) 16
13. Vergne (francia, Toro Rosso-Ferrari) 13
14. Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso-Ferrari) 11
15. Hülkenberg (német, Sauber-Ferrari) 7


[kepallobal=351976]Úri muri: az akciósan is 10-20 ezer forintos jegyeknél drágábbak is vannak bőséggel...[/kepallobal]
De térjünk át a jegyárakra és a helyszín megközelítésének sajnos mindig sarkalatos problémájára. Jó hír, hogy idén már viszonylag olcsóért, legalábbis emészthető összegért adnak nem csupán álló-, de tribünre jogosító ülőhelyet is (10 és 20 ezer forintért), s ez a jegy az Egyenesen a Hungaroringre akció keretében 28-án vasárnap 0-24 óráig ingyenes utazást is biztosít a Hungaroring felé
  1. a MÁV START Zrt. menetrend szerinti vonatain
  2. a GYSEV bizonyos járatain
  3. a Volán társaságok azon helyközi járatain, amelyek az érintett vonatokhoz szállítják az utasokat
  4. a BKK metróin
  5. az Árpád híd-Mogyoród különjáraton
  6. a Nyíregyháza és Miskolc felől vasúton érkezőknek Gödöllő vasútállomástól busszal. Részletek itt.


Hogy mennyien látogatnak ki a versenyre vagy az azt megelőző, csütörtökön kezdődő programokra (időterv itt) a borítékolható kánikulában, még nem tudni, de Gyulay Zsolt, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke és a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy tavalyhoz képest július közepén 15 százalékkal jobban álltak az értékesítésben, s az előzetes adatok alapján akár a nézők 30 százaléka is magyar lehet.
Különben a Hungaroringen átadták az új Medicalcentert, a célegyenesben ülő közönséget meg az FIA által is előírt törmelékfogó kerítés védi. Ez állítólag abban az esetben is megóvja a nézők testi épségét, ha netán az egyik versenyautó kivágódna a pályáról és nekirepülne ennek a kerítésnek. Felújították még a médiaközpontot: kicserélték a légkondicionáló rendszert és az álmennyezetet és a székeket, s a mostani futamon már 160 modern televízión keresztül követhetik a média képviselői a hétvége történéseit. A Hungaroring kapuinál található jegyértékesítési helyeket is európai szintűvé alakították át, hogy az ideérkező turisták már a belépők megvételekor is elégedettek legyenek a nívóval.
Mindenki az, mindenki elégedett lesz? Aligha. Szokás szerint rengetegen érkeznek autóval és okoznak majd gigagugókat a pálya környékén, a környező településeken és az M3-as lehajtóknál - bölcs az, aki képes lemondani a kocsiról, s tömegközlekedéssel vagy másképp igyekszik az F1-re. A leggyorsabb mód a helikopter - viccből és okulásunkra két céget is megkérdeztünk, s kiderült, hogy Budapestről "csak oda" minimum 41 500 forintba kerül a cserébe alig 8-10 perces, 4-8 fős gépekben kényelmes és látnivalókkal is bővelkedő út. A "retúr" ennek duplája - értelemszerűen fejenként. Arról értesültünk, hogy noha még van foglalható hely és időpont, de igény is, és nem kizárólag külföldi kuncsaftoktól.
Ennél sokkal-sokkal olcsóbb és másképp, ám szintén dugókerülő megoldás lenne a kerékpáros túra. Lenne, ha a kerítésen belül volna pár kialakított, biztonságos bringatároló, ha be lehetne vinni a bicajt. De nincsen és nem lehet - a Hungaroring illetékesei szerint nem gyakori, hogy kerékpárral mennének a nézők. Azonban ha mégis így tennének, hová láncolhatják, hogy esetleg haza is mehessenek vele? A megkérdezett rendőrségi szóvivő szerint olyan frekventált helyre, ahol nincs útban... Lesz persze ideiglenes rendőrőrs a Kerek tó és a főbejárat közti murvás parkolóban, és minden parkolóban látni majd biztonsági személyzetet, de nekik elsősorban a forgalomirányítás a feladatuk, s nem a tán a fához/oszlophoz kötött kétkerekű felvigyázása.
A kerékpáros F1-látogatás tehát kicsit kockázatos (szerintünk a rendőrőrs kerítéséhez érdemes láncolni a bringát), az ő idejük amúgy egy héttel később[/url] jön el. Akik meg valami perverzitástól hajtva mégiscsak autóval igyekeznek a versenyre, induljanak el reggel, meg se próbáljanak sietni, vigyenek magukkal enni, s kiváltképp innivalót bőséggel - a folyadékpótlás kulcskérdés lesz a rekkenő hőségben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?