Kerekesszékhez alakították át a legkisebb Citroënt

Egy Citroën kifejezetten mozgássérültek számára

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kevés átalakítással jól használhatóvá válhat az Ami a mozgássérültek számára.

Ritkán feszegetett, de az érintettek számára annál kellemetlenebb problémára kínálhat megoldást az Ami For All nevű jármű, amely a szériagyártású Ami mopedautó átalakításából született. A kerekesszékbe kényszerülő mozgássérültek mindennapi közlekedése számos esetben igen nehezen oldható meg: a legtöbb esetben csak speciális, és általában igen drága átalakításokkal használhatnak személyautót. Az Ami For All a Citroën, és a PIMAS nevű vállalkozás együttműködéséből született. Ez utóbbi kifejezetten csökkent mozgásképességűek számára alakít át járműveket. Itt a baloldali elöl nyíló oldalajtó nyitási szélességét növelték meg, a beszálláshoz kapaszkodót és kihajtható ülőkét alakítottak ki, a pedálokat kézzel működtethetővé tették, a kormánykerékre pedig az egykezes használatot megkönnyítő gomb került. A szétszedhető kerekesszék az utasülésen helyezhető el – itt biztosították a lábtérben a kerekek rögzítésének lehetőségét – vagy, amennyiben ketten utaznának az autóban, a hátul kialakított tartón is elhelyezhető.
Hirdetés
Műszaki szempontból nem változtattak az Ami paraméterein: az átalakított változatot is 8 lóerős villanymotor hajtja, egy 5,5 kWh-s akkumulátorról, ami 70 km-es hatótávhoz és 45 km/h-s végsebességhez elegendő. Az Ami For All egyelőre tanulmányautó, és a Citroën még nem közölt arra vonatkozó terveket, hogy gyártaná az Ami módosított változatát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?