Kényelem, praktikum és biztonság jár az átalakított eVito utasainak, legyenek kerekesszékesek vagy mozgásukban nem korlátozottak
A kishaszongépjárművektől általában elvárható, hogy jó alapot adjanak a legkülönfélébb feladatokra való felkészítéshez. Míg a hagyományos autóknál a legalapvetőbb szükséglet az, hogy A pontból B-be eljuttasson minket, a kisbuszok és furgonok a rabszállítástól kezdve a kempingezésen át a speciális felszerelések fuvarozásáig szinte mindenre alkalmasak kell legyenek. Éppen ezért a gyártók általában úgy tervezik meg őket, hogy szakosodott partnereik később átépíthessék őket, így van ez a Mercedes-Benz Vitóval is. Az érdekesség most abban rejlik, hogy az elektromos eVitóhoz nyúltak hozzá - az elektromos haszongépjárművek hivatalos átalakítása eddig nagyrészt befedetlen piaci rés volt.
Egyszerűen használható a rámpa, ami rakodófelületként is funkcionálhat
Pedig a zéró emissziós utazás élményének megtapasztalására illik mindenkinek lehetőséget biztosítani, amivel egyet is ért az apeni AMF-Bruns GmbH & Co. KG. Ők a kerekesszékesekre gondoltak, amikor megtervezték az eVito átalakítását, aminek egy tágas és praktikus kisbusz lett az eredménye. Mercedes-Benz lévén, a minőségre továbbra sem lehet panasz, de nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra is, az AMF-Bruns töréstesztekben már bizonyított személy- és kerekesszék-rögzítő rendszerei mellett speciális fej- és háttámlákat is kínál a személyre szabott védelem érdekében. Extra hosszú a kerekesszék biztonságát szolgáló rögzítőöv, a felhajtáshoz használt rámpa pedig könnyen kezelhető, ráadásul pillanatok alatt rakodófelületté alakítható, amennyiben nem utazik kerekesszékes hátul. Utóbbi esetben egyébként nem csak csomagokat, hanem további utasokat is tud szállítani az átalakított eVito, ami különösen fontos, hiszen minél praktikusabb és variálhatóbb a jármű, annál többen fogják megvásárolni. Taxistársaságok például így hajlandóbbak lehetnek ezt a kisbuszt választani, ha tudják, hogy helykínálatban nem kell kompromisszumot kötni a hagyományos eVitóhoz képest, ugyanakkor az olyan esetekben, amikor kerekesszékes utassal találkoznak, könnyen kiszolgálhatják az ő igényeiket is.
Akár mozgássérült utas kerül az autóba, akár nem, minden esetben adott a bőséges helykínálat, a jármű padlóját ugyanis lejjebb süllyesztették egyrészt a könnyebb bejutás (az áthaladási magasság a hatalmas hátsó ajtóknál 150 cm), másrészt pedig a nagy fejtér érdekében. Ugyanúgy, mint ahogy az elektromos meghajtás, a kerekesszékes átalakítás sem megy a kényelem vagy a biztonság rovására, az eredményre tehát joggal büszke a Mercedes-Benz is:
"Az eVito Tourer modellünk ideális kiindulási alapot biztosít a személyszállítás sokoldalú és rugalmas megvalósításához, így például a kerekesszékkel közlekedők biztonságos és kényelmes szállításának kialakításával. Örülök, hogy partnerünkkel, az AMF-Bruns-szal közösen elsőként kínálhatunk megoldást erre a feladatra a szegmensben, amely minden bizonnyal nagy érdeklődésre tart majd számot a kerekesszékes személyek utazásának területén" - nyilatkozta Andreas Böger, a Mercedes-Benz haszongépjárműveinek németországi értékesítéséért felelős vezetője.