Képes Krónika – Nissan X-Trail e-Power
Egy nagyon különleges hajtáslánccal is elérhető az X-Trail
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Természetesen a Nissan X-Trail aktuális generációja is felült már a zöld vonatra, így egy érdekes hibrid hajtáslánccal gazdagodott a motorpalettája.
Ugyanakkora a tengelytávolsága, mint az elődjének
Hosszúsága 1 centivel csökkent, de a magassága 1,5 centit nőtt az elődhöz képest
2 centivel szélesebb a harmadik generációnál
Ha a pontos számokra is kíváncsi vagy: 4680 mm hosszú, 1840 széles és 1725 magas
A 20 colos felnik látványosak, de rontják a terepképességeket és a menetkomfortot
Árulkodó feliratok hátul
Karakteres, messziről felismerhető formák
Ergonomikus, gyorsan megszokható műszerfal. Igényes anyagokból építkezik az utastér
12,3 colos az infotainment kijelzője
Könnyű kiigazodni a multikormány gombjain is
Még vannak fizikai gombok: halleluja!
Hátul is jár az ülésfűtés és a saját klímakonzol
Rendkívül kényelmesek elöl a fotelszerű ülések
Hátul nagy a lábtér, felnőttek is kényelmesen elférnek
Derékszögben nyílik a hátsó ajtó, ami ritka és praktikus megoldás
Az árnyékoló roló szintén hasznos
A vezető is digitális képernyőt kap
Üzemmódválasztó, hiszen "terepjáró"
Tényleg lehet vele könnyebb terepre menni, de ehhez jobbak a peresebb gumiabroncsok. De az e-4ORCE összkerékhajtás nem alapfelszereltség
ez valójában egy hibrid bár zavarbaejtően villanyautós.
Az autó orrában háromhengeres, másfél literes benzinmotor dolgozik, de nincs közvetlen kapcsolatban a kerekekkel, csupán az 1,73 kWh kapacitású akkumulátor töltésére szolgál, ami a villanymotort látja el energiával. A benzinmotor az összkerékhajtású e-Powerben 158 lóerős és 250 Nm a csúcsnyomatéka, de a rendszerteljesítmény már 213 lóerő és 330 Nm a forgatónyomaték - igazából ez a lényeg. Hiszen a belső égésű motor mondhatni függetlenül működik. Persze erős gyorsításkor azért felpörög, hogy legyen elegendő energia, de néha kicsit fura, ahogy a gázpedál állásától függetlenül is működik. Cserébe a gyorsulás mindig villanyautós, hiszen a kerekeket az elektromos motor forgatja, és ahogy már említettem nem a benzinmotor. Amelynek különlegessége, hogy a változó szelepvezérlés mellett a sűrítést is képes változtatni az igénybevételtől függően.Vezetésében nincs semmi különös, a benzinmotor csendesen működik, amikor épp mozognak a dugattyúk. Kellőképp rugalmas, könnyedén lehet vele előzni
Kanyarokban érződik igazán az 1,8 tonnája, de összességében kellemes vezetni, nincsenek ijesztő oldaldőlések, és aa ramaty utakon is szépen átsiklik, de még kényelmesebb lenne kisebb felnikkel
Jelenleg 16 299 000 forint a kedvezményes ára
Természetesen a legmodernebb vezetősegédekkel is felszerelték, amelyek száma attól függ, melyik felszereltségi szinttel rendelik az autót
Csúcsfelszereltséggel 18 999 000 forintról indul
Sziasztok. Nekem a Mild-Hybrid van. Elővárosban 6,5 litert fogyaszt, hosszabb távon országúton 5 liter alá is levihető a fogyasztása, a legjobb egy Budapest Kecskemét volt, amikor 4,4-et írt a computer a teljes útra. Ide képet is beszúrok a fedélzetiről https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/nissan/x-trail/nissan_x-trail_1.5_vc-t_mild-hybrid_visia_xtronic_csak_3ezer_km_magyarorszagi_elso_maganszemely_tulaj-20598556#sid=ee5ec425-12d3-4b89-9fbd-8470f5eefd35
Az szép! Sajnos az e-Powerrel meg sem tudtam közelíteni a 6 litert. Hagyományos vegyesben az autópályás szakaszon elvérzik.
A teljesítmény a táblázatban el lett írva. A fogyasztást pályán eddig valóban senki sem dicsérte.
Töltöttem fel képeket a hybrid X-Trail fogyasztási átlagjairól. https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/nissan/x-trail/nissan_x-trail_1.5_vc-t_mild-hybrid_visia_xtronic_csak_3500km_magyarorszagi_gyari_fenyezes_nissan_garancia-21046104#sid=8cb56994-2ccd-4a6d-b5ba-caca38583850
Nagyon jó kis gép ez, 2 dolgot nem értek
1: Kicsivel nagyobb aksi kéne és kevesebbet járna a motor, azért egy 3-4 kWh simán elférne nem lenne akkora súly növekedés. talán csőkkene a fogyasztás
2: nyamvadt ülésszellőztetés miért maradt ki? még a 20 millió feletti csúcsváltozatba se kérhető..azért níyáron az a bőrülés izzasztó tud lenni