Képes Krónika – Nissan X-Trail e-Power

Egy nagyon különleges hajtáslánccal is elérhető az X-Trail

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Természetesen a Nissan X-Trail aktuális generációja is felült már a zöld vonatra, így egy érdekes hibrid hajtáslánccal gazdagodott a motorpalettája.

Nagyot szólt a 2000-ben megendezett Párizsi Autószalonon a Nissan X-Trail felbukkanása. Az akkor még épp kivirágzóban lévő SUV-mánia friss meglovaglójaként, szögletes formavilágával azonnal magára vonta a figyelmet. Sőt, az utána következő generációk sem szakítottak a látványos formatervekkel. Viszont a mostani, tehát a negyedik generáció azért eléggé nagy váltás a harmadikhoz képest és kicsit olyan érzés, mintha megpróbálna visszatérni a gyökerekhez. Persze csak a dizájnban, hiszen a technika maximálisan korhű. Főleg az e-Power hajtáslánccal. De, mi is ez pontosan? Megpróbálom röviden összefoglalni az X-Trail e-Power hajtásláncának a lényegét:

ez valójában egy hibrid bár zavarbaejtően villanyautós.

Az autó orrában háromhengeres, másfél literes benzinmotor dolgozik, de nincs közvetlen kapcsolatban a kerekekkel, csupán az 1,73 kWh kapacitású akkumulátor töltésére szolgál, ami a villanymotort látja el energiával. A benzinmotor az összkerékhajtású e-Powerben 158 lóerős és 250 Nm a csúcsnyomatéka, de a rendszerteljesítmény már 213 lóerő és 330 Nm a forgatónyomaték - igazából ez a lényeg. Hiszen a belső égésű motor mondhatni függetlenül működik. Persze erős gyorsításkor azért felpörög, hogy legyen elegendő energia, de néha kicsit fura, ahogy a gázpedál állásától függetlenül is működik. Cserébe a gyorsulás mindig villanyautós, hiszen a kerekeket az elektromos motor forgatja, és ahogy már említettem nem a benzinmotor. Amelynek különlegessége, hogy a változó szelepvezérlés mellett a sűrítést is képes változtatni az igénybevételtől függően. Papíron tehát alacsony fogyasztású autónak kéne lennie. Azonban az 1,8 tonnás autó mozgatásához bőven kell energia, így a tesztátlag végül 8,1 liter lett. Ami az autó méreteihez, tömegéhez képest egy teljesen elfogadható, sőt jó érték, viszont más hasonló méretű hibridekhez képest nem kiemelkedő.
Hirdetés

Árak
Tesztmodell alapára
12 899 000 Ft (2024.08.26.)
Tesztautó ára
18 999 000 Ft (2024.08.26.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Teljesítmény:
156 kW (212 LE)
Nyomaték:
330 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,2 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4680 mm
Szélesség:
1840 mm
Magasság:
1725 mm
Saját tömeg:
1886 kg
Össztömeg:
2535 kg
Tengelytáv:
2705 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
575 l
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (benzin)
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Nyomaték:
330 Nm
Teljesítmény:
156 kW (212 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,1 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?