Legutóbb egy magas felszereltségű változat járt nálunk, Resolute néven, öt ajtóval
Töretlen a mini népszerűsége, annak ellenére, hogy a prémium szegmensben, ennek megfelelő árcédulával vadászik vásárlókra. Nem képezi vita tárgyát az sem, hogy sikerében a vezetési élmény is óriási szerepet játszik. Vajon igaz ez a hosszú, ötajtós változatra is? Röviden: igen. Ezért nem is szaporítom most tovább szót, hiszen
megénekeltük már sokszor, mennyire fantasztikus gépek ezek. Beszéljenek most a képalák.
Nem újdonság az ötajtós karosszéria. Jó pár éve velünk van már. A praktikumon valóban javít, de kicsit furcsa tőle az autó sziluettje. Hangyányit nagyobb a hátsó túlnyúlás, miközben a teljes hosszúsága 16 centivel haladja meg a háromajtósét. A tengelytávolsága pedig 7,2 centivel hosszabb. Őszintén szólva ezt a hátsó lábtéren nem nagyon érezni, de az tény. hogy jóval kényelmesebb beszállni, így több emberrel megosztani a Minizés élményét
A csomagtér 67 literrel öblösebb a hosszú változatban. Alapból 278 literes és közel egy köbméteresre növelhető
A Minik továbbra is elég egyedire szabhatók a fényezések, matricák és felnik különböző kombinációival
A frissítés óta alapáron járnak a brit zászlós hátsó lámpák
1,8 millió forintos tétel a Resolute felszereltség
A legolcsóbb ötajtós Mini 8 886 000 forintról indul, a Cooper S már 10 109 000 forint
A Coopers S vezetési élményben többet nyújt, hiszen kétliteres, négyhengeres, 178 lóerős turbómotorja és 280 Nm forgatónyomatéka garantálja a sportos menetet.
A műszerfal még mindig vidám a sok kerek formával
A korábbi kerek, analóg műszeregységet sokan visszasírják. Az új digitális darab erős fényben nehezebben leolvasható
Háromféle üzemmód választható. A Sport kimondottan fenevaddá teszi
A billenőkapcsolók nagyon hangulatosak. Itt indítható a motor és az üzemmódválasztó is itt található
A tekerőtárcsával is egyszerű barangolni a multimédiás rendszer menüjében
8 fokozatú automatikus sebességváltó továbbítja az erőt az első kerekek felé. Nem lehet rá panasz, villámgyorsan vált, nem csinál butaságokat
A felszereltségi szintről több felirat is árulkodik
Plexilapra vetített HUD is rendelkezésre áll
A két részre osztott panorámatető kívánatos extra
A vidám hangulatú kárpitozás mellett az ülések kényelme is dicséretes. Még hátul is, ahol inkább a már említett lábtér okozhat csak feszengést
Gyönyörűen szólal meg a prémium hangrendszer
A tesztautó színe: Rebel Green (zöld). A Resolute változatot bronz csíkok és díszbetétek különböztetik meg a többi modelltől. A tető és a külső tükrök háza pedig Pepper White (fehér) színben pompázik
A 18 könnyűfém felnik látványosak, de a peres gumik miatt sérülékenyek is
Ilyen tehát a Mini Resolute képekkel elmesélve, remélhetőleg hamarosan már az új generációról is tudunk mutatni képeket, mert egyre több kémfotó érkezik az álcázott változatról, szóval közeleg a bemutató napja.
Méltánytalanul alulértékelt típus volt, de az tuti, hogy három ajtósan kell venni – villany is csak azzal a karosszériával van.
Mondjuk a Union Jacket nem értem miért erőltetik a tervezők – annyira azért nem tud jópofa kisautó lenni, hogy Austin Powersként elkülönbözzön az ember a forgalomtól, meg hát II. Erzsébet halálával ez a szimbólum elég sokat vesztett nemzetközi presztízséből.
Kéne egy Innocenti változat amiben kigyomlálják ezeket a béna formatervi próbálkozásokat (a kamu motorháztető légbeömlő az elektromosan is rajta van), s lecsupaszítják egy tényleg egyszerű, sallangoktól mentes kisautóvá.