Vajon képesek felvenni a verseny a 40 éves autók a maiakkal? (fotó:Throttle House)
Négy évtized alatt rengeteget változott az autóipar, ezt pedig mi sem szemléltei jobban mint a Throttle House csapatának kísérlete. Egymásnak engedték ugyanis a 2023-as Volkswagen Golf GTI-t és a Toyota GR86-ot, illezve azok legendás elődjeit, a nyolcvanas évekbeli Golf GTI-t és a Toyota AE86-ot. Talán túlzás lenne az állítani hogy ez a két modell bármikor is közvetlen riválisa lett volna egymásnak ugyanis már a felépítésükben is eléggé különböznek, de a teljesítményük már inkább nevezhető egy ligának. A GTI-t ugyanis egy 4 hengeres turbómotor hajtja 241 lóerővel míg a GR86-ban egy 228 lovas szívó erőforrás dolgozik. A Toyota üdvöskéje ráadásul valamivel nehezebb is, 1421 kilogrammot nyom, míg a Golf megáll 1,3 tonna alatt.
A várt látkép: az újak elől, a régiek hátul (fotó:Throttle House)
A retró kiadások még ennél is könnyebbek, egyik sem éri el az 1000 kilogrammos tömeghatárt, a GTI 862, míg az AE86 998 kilót nyom. Előbbi esetében 140 newtonméteres nyomaték és 110 lóerő társul mindehhez papíron, ám a videóban 90 lóerőt és 142 newtonmétert írtak. A Toyota esetében nem állnak rendelkezésre adatok a videóban, a gyári adatok szerint 112 lovat és 136 newtonmétert tudott megjelenésének idején.
Természetesen fölösleges csodát várni a letűnt kor autóitól ez pedig kiderült a gyorsulási versenyből is. Az idei modellek könnyedén hagyják a rajtrácson elődeiket, a 2023-as Golf és GR86 viszont fej-fej mellett szelik át a célvonalat, utóbbi egy hajszálnyival bizonyult fürgébbnek. A harmadik helyen - alaposan lemaradva - futott be az AE86, míg az utolsó helyen a Golf GTI érkezett meg. Hiába futott be ugyanakkor utolsóként a több mint negyven éves Golf, megélte a második kört nem úgy mint az AE86, amelyet műszaki hiba miatt ki kellett tolni a pályáról. A helyét egy motorcserén átesett Toyota MR2 vette át, ami kisebb meglepetésre meg is nyerte a gördülő rajtos versenyt.