Képernyőmentes koncepcióautót mutatott be a Tata

Nincs központi óriásképernyő a Tata Avinya tanulmányban, a padlóburkolat viszont osztrigahéjból van

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Avinya koncepcióautóval mutatja meg a Jaguar Land Rover tulajdonosa, hogyan képzelik el elektromos jövőjüket, amit nem csak Indiának, hanem az egész világnak szánnak.

India sem szeretne lemaradni az autóipar rohamos fejlődésében és átalakulásában, és ez nem csak a tulajdonukban lévő európai vállalatokra vonatkozik (mint a Jaguar Land Rover), hanem hazai márkáikra is. A Tata saját nevén széles modellpalettával van jelen az országban, Európában viszont nem igazán értékesítenek. A jövőben ez megváltozhat, az Avinya koncepcióautójukkal ugyanis nem csak Indiának, de a világnak is szeretnék megmutatni új arculatukat, és azt, hogyan képzelik el az elektromos autózás jövőjét.
Ezen elképzelésen belül egy üdítő kivételt jelent az a hozzáállásuk, hogy képernyőmentessé szeretnék tenni az utazást. Azaz ez nem teljesen igaz, mert a visszapillantó tükrök helyett két kis képernyő segít a hátra való nézésben, de amekkora panelek szoktak mostanában lenni nem csak a tanulmányautókban, de már a sorozatgyártásúakban is, azokhoz képest ez már érdekességnek számít. Egy központi érintőképernyő helyett ugyanis egy széles hangszóró trónol a műszerfalon, mert az utasok és az autó közti interakció fő, illetve egyetlen csatornája a hangvezérlés. A beszédfelismerő és a parancsokat feldolgozó rendszerek persze még messze nem olyan fejlettek ma, hogy ez kivitelezhető legyen, de az irány üdvözlendő, főleg mert elég visszanézni a csupán 4-5 évvel ezelőtti autókra, mennyire elavultnak tűnnek azok képernyői ilyen rövid idő után is.
Hirdetés
Az Avinya hangvezérlésének egyik sajátossága, hogy minden ülés kap saját hangszórót, így utasonként külön-külön lehet beállításokat módosítani. Az utastérben egyébként a kényelemé a főszerep, a hatalmas napfénytető és az elektromos meghajtás miatti elrendezés tágas teret enged meg, illetve az autó egyterűs-SUV-os kialakítása is ezt erősíti. Az ülések látványosak, bár oldaltámasz nélkül kevésbé praktikusak. A finom anyagok többsége környezetbarát, a padlóra például olyan csempék kerültek, amik az elfogyasztott osztrigák eldobott héjából készülnek. Kívül pedig a Tata új stílusirányzatával ismerkedhetünk meg, ami kifejezetten minimalista, a márkanév kezdőbetűjét szépen beleillesztették az elöl teljes szélességben futó csíklámpába. Hátul is ugyanezt találjuk, bár a csíklámpával annyiszor találkozhattunk már az utóbbi időben, hogy kétséges, ez divatos lesz-e még 5-10 év múlva.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?