Kénytelen visszavásárolni autóit a Volkswagen
Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még jó darabig küzdeniük kell majd a tulajdonosokkal.
Főleg Amerikának fájt nagyon a Volkswagen 2015 szeptemberében kirobbant dízelbotránya, és az ottani szabályozások szerint a Volkswagen kénytelen volt kártalanítani a csaló dízelmotorral szerelt autók tulajdonosait. Nagyrészük visszakérte az autóért fizetett összeget és az autót is visszaadta. Európában nem volt ilyen egyszerű a helyzet, holott kiderült, van érintett autó itt is rendesen. A kétliteres dízelmotorral szerelt bizonyos modellek károsanyag kibocsátása sokszorosa volt a gyár által megadott értékeknek. Bizonyos körülmények között képes volt teljesíteni, de semmiképp sem közúton, valódi használat mellett.
Európában nem volt köteles visszavásárolni az autókat a német konszern, most viszont két német városban kénytelen ezt megtenni, mivel a tulajdonosok képviselői megnyerték a pert. Ugyanaz a holland ügyvédi iroda védte őket, a Rogert & Ulbrich elérte azt, amit eddig Európában még senkinek sem sikerült, a Volkswagen visszalépett a tárgyalásoktól. Hogy hány autót jelent, egyelőre nem tudni, ahogy azt sem, mi lesz ennek a következménye. Várható esetleg egy visszavásárlási hullám? Esélyes, a két város, Arnsberg és Bayreuth bebizonyította, hogy van erre lehetőség, nem kizárt, hogy többen újra megpróbálkoznak beperelni a Volkswagent.
Az EU-i fogyasztóvédelem teljes csődje, sőt az emberi élet védelmének totális csődje amit az autóipar itt az EU-ban megtehet. 🙁
Azért az USA-ban robbant ki a botrány, mert a német autóügyi hatóságok töketlen sóhivatalok politikus közeli arcokkal az élen. Az amerikai (relatív független) NTHSA rálépett a GM, vagy a Takata lábára is, ha kell. De a legnagyobb baj nem is ez, hanem hogy az európai autógyártók dollár milliárdokat öltek a dízel fejlesztésébe, pedig mindenki tudta, hogy zsákutca. El is ment vagy 15-20 év a levesbe…
Nem én nem engedhetek magamnak egy “jó diesel”-t, hanem senki más sem, mert ilyen soha nem létezett most sem létezik és soha nem is fog, te idióta.
Te ostoba fafej, fogalmad sincs, mekkora orbitális ökörséget írtál ide. Légy oly’ szíves utánanézni, mit művel “terjeszkedés” címszó alatt a VW az USÁ-ban. Annyit elárulok, hogy bődületesen messze van a zajos sikertől:)))
A VW-nek a legsikeresebb típusa Amerikában mind a mai napig toronymagasan az ős-hippibusz és a Bogár. Hagyok időt, próbáld megemészteni:)
Mindenki hülye csak te vagy helikopter.
Te azért vagy ideges mert nem engedhetsz meg megadnak egy jó dieselt.
Nem a 123-as mercire gondolok amivel a faludban szoktál találkozni.
Koromdízel által hajtott személygépjárművet korábban is és most is elsősorban a legprimitívebb, legostobább, legtudatlanabb, lélek nélküli söpredék véglények vásároltak és használtak függetlenül attól, hogy mennyire csaltak a korormdízelgyártók az emissziós és fogyasztási adatokkal. Embernek nevezhető élőlény ilyen foshalmaz technikát mint a koromdízel személygépjárműben soha nem használ.
Amerikában félnek a Volkswagen terjeszkedéstől.Erről szól ez az egész cirkusz…
Mindenki hülye aki megvette, csak te vagy okos…
Amíg lószar van veréb is, aki megvette örüljön neki……
Nem igazán értem a vásárlók problémáját. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy több pénzt szeretnének most, mint amennyi a kocsijuk valós értéke. Az rendben, hogy nem szabályos és nem szép dolog, amit a VW tett. De miért is okoztak kárt a vevőknek? Közvetlen kár biztos nincs, sőt a kocsijuk nagyobb teljesítményű.
Én még fizetnék is, ha csalós kocsim lenne. Régebbi Clionkban Euro II-es 1.2 16V motor volt, amivel egész fickós volt a gép. A jelenlegi Clionkban is 1.2 16V motor van, de már az Euro VI-os. Na ez mindent csinál, hörög, morog, fullad, csak éppen menni nem akar. Jó, hogy a kocsi is nehezebb, de sokszor visszasírom a régi kocsit.
pontatlan a cikk. nem az volt a probléma, hogy padlógázon többet fogyasztottak, mint ahogy minden kocsi (egy amcsi vas padlógázon sem azokat az értéket köpi ki, ami a katalógusban van), hanem hogy manipulált volt a szoftver és érzékelte, hogy mikor mérik és az alapján választott a beállításokból. nyilván egy olyan beállítás volt beprogramozva mérésre, ami kisebb értékeket hoz. ha a mérésnek vége, akkor meg közúton, már a normális program futott, ami okádta a nox-ot, hogy tudjon gyorsulni a traktor.